ADSL Modem "Crasht" bij downloaden

Pagina: 1
Acties:
  • 157 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 11:01
Hey,
Ik heb nu al enkele jaren ADSL, hierbij kreeg ik de Alcatel Speedtouch Home modem. Deze heb ik via telnet ge-upgrade naar de pro.
Enkele snelheidsverhogingen (Van 512Kbit naar 6000Kbit) verder heb ik het volgende probleem:

Als ik op hoge snelheid download, met veel connecties (Bijv. BitTorrent) dan "Crasht" mijn modem. Internet valt uit en de modem is niet meer te pingen. Als ik de modem aan en uit zet dan doet hij het weer.

De vraag:
Is mijn modem echt aan vervanging toe? Of kan ik nog wat anders proberen?

Ik heb ook nog een USB-ISDN modem liggen (geleverd voor 1-11-2002), zou ik hier het probleem mee op kunnen lossen?

[ Voor 4% gewijzigd door DaneV op 20-12-2005 17:08 ]

• DaneV
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 05-02 11:01
Schop 8)7

• Mavvie
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 10-05-2021
Je moet eens kijken naar het aantal connecties wat er op een port is toegestaan in je bittorent client. Zet dit zo laag mogelijk (hij moet natuurlijk nog wel normaal kunnen downloaden) en kijk dan eens of je modem nog blijft crashen.

Twitter | Linkedin

Verwijderd

DaBomB schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:07:
Hey,
Ik heb nu al enkele jaren ADSL, hierbij kreeg ik de Alcatel Speedtouch Home modem. Deze heb ik via telnet ge-upgrade naar de pro.
Enkele snelheidsverhogingen (Van 512Kbit naar 6000Kbit) verder heb ik het volgende probleem:

Als ik op hoge snelheid download, met veel connecties (Bijv. BitTorrent) dan "Crasht" mijn modem. Internet valt uit en de modem is niet meer te pingen. Als ik de modem aan en uit zet dan doet hij het weer.

De vraag:
Is mijn modem echt aan vervanging toe? Of kan ik nog wat anders proberen?

Ik heb ook nog een USB-ISDN modem liggen (geleverd voor 1-11-2002), zou ik hier het probleem mee op kunnen lossen?
Ik durf het je niet met absolute zekerheid te zeggen, maar ik verwacht dat de kans groot is dat inderdaad je modem aan het eind van z'n latijn is (of in ieder geval m.b.t. BT, maar zie post hierboven voor een tip hoe je dat kan uitzoeken). Probeer even ergens een andere (nieuwer is preferabel natuurlijk) te lenen en sluit die aan, of ga even langs je lokale Primafoon (of andere telecomwinkel) en vraag wat de mogelijkheden zijn.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 22:04 ]

• MikeN
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 13-02 18:18
Redelijke kans dat de condensatoren van je modem het hebben begeven (komt nogal vaak voor bij Speedtouch modems). Je kan ze vervangen of een nieuw modem kopen.

• Jazzle
  • Registratie: November 2004
  • Niet online
Ik heb dezelfde modem, en precies hetzelfde probleem...
Gelukkig gebruik ik bittorrent haast nooit, maar soms gebeurd het ook bij gewoon internetten.

Verwijderd

Ik heb dezelfde modem en ook ik heb precies hetzelfde probleem. Ik heb het eigenlijk met alles als ik full speed download. Mijn internet valt even uit maar binnen de minuut wordt die weer gereconnect ofzo dat die het weer doet. Maar ik ben van plan mijn modem maar te gaan vervangen.

• AMDathlonxp
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 20-06-2024
Ik heb ook die modem en HAD ook die problemen.
Bij mij kwam het omdat ik een 10Mbit HUB ertussen had zitten.

Heb die HUB gisteren vervangen voor een 100Mbit switch.

Bij mij zijn nu de problemen over.

Ik heb afentoe problemen als ik veel torrent sessies heb draaien, maar die vallen wel mee. (Ook daar heb ik nu geen last meer van gehad:) )

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:06
Mijn ruime ervaring met die (klote) modems is dat ze na 3 jaar automatisch dood gaan, alsof er een timer in zit!
Ik heb 3 jaar geleden bij een bedrijf 12 thuiswerkplekken geinstalleerd met deze modems + een router. Wat bleek? Na precies 3 jaar gingen ze in 3 weken tijd allemaal langzaam dood!
Lijkt mij toch geen toeval?
Mijn tip: Probeer een ander modem te scoren, ikzelf heb nu goede ervaringen met Linksys (WAG354G) die doen namelijk niet moeilijk over het aantal connecties met Bittorent; heb namelijk diverse modems getest en deze gaat niet over z'n nek.

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• deDorus
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09-02 09:20

deDorus

Meisje, ik ben een C-man...

Weet je zeker dat hij crasht? Ik heb er zelf ook een en heb een vergelijkbaar probleem, dat volgens mij veroorzaakt wordt door het feit dat de NAT-tabel beperkt is tot 255 connecties. Als die vol is lijkt het modem dood, hij reageert nergens meer op, maar naar een tijdje (een aantal seconden) verlopen een aantal entries in de tabel en komen er weer één of meerdere connecties vrij. Bij mij was de oplossing om bij p2p programma's het totaal aantal connecties beneden de 200 te houden, zodat er ook nog ruimte was voor andere programma's.
Het zelfde probleem treedt op als ik heel veel kleine bestandjes download of upload met FTP. Hoewel de FTPclient de connectie steeds weer sluit, blijft hij nog een aantal seconden in de NAT-tabel staan, die daardoor vanzelf volloopt. Gevolg: FTP hangt voor een tijdje en gaat vervolgens weer verder.
PS: mijn Alcatel mode is ruim 5 jaar oud en sindsdien continue in gebruik. Het is dan ook nog eentje uit de oude serie. Die schijnen minder problemen te hebben dan de latere.

[ Voor 11% gewijzigd door deDorus op 25-12-2005 17:54 ]

Verwijderd

Ok ik had hetzelfde probleem bij deze modem, maar nu ik een nieuwe modem heb aangeschaft (thomson 546) is het probleem de wereld uit!
Pagina: 1