Toon posts:

2,5" hdd vervangen bij Comp(r)aq kleptop, plz help

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik zit met een probleem:

Ik heb een Compaq Armanda 7800 laptop gekregen, maar dan wel zonder schijf... Dus ik denk, koop ik daar toch gewoon ff een laptop schijfje voor? Ik heb inmiddels een 3,2 GB IBM 2,5" travelstar (gigantisch mooi ding, super dun, super klein).
Maar nu: ik leg de die nieuwe IBM in de hdd bracket van de laptop en het eerste wat me opviel was dat de orginele schijf waarschijnlijk een stukje hoger was, omdat de IBM erg veel ruimte heeft in de hoogte. Ik denk ok, dat valt vast wel op te lossen met hier en daar een zelfgemaakt ophoog plaatje. Wanneer ik echter naar de aansluiting kijk op de Compaq voor de orginele harde schijf en daarna snel naar de aansluiting op m'n 2,5" IBM zie ik dat dat nooit gaat passen! Het zijn compleet andere connectoren... :'( Die gasten bij Compraq die zich zelf zo slim vinden hebben de standaarden weer is vergeten... :(:(:(

Wie heeft dit misschien eerder gedaan en helpt mij de connector van de Compaq laptop aan te passen voor m'n schijfje? Dit moet mogelijk zijn, omdat ze technisch gelijk zijn (net als socket370 en slot1)!

Nog ff dit: ik kan nu geen foto's maken van de beide connectoren, maar ik hoop dit morgen te doen. Dan zal ik ze gelijk hier posten...

• Toewan
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 30-04 22:28
Weird, ik heb een Compaq Armada 1130 gehad, en ik had mijn 1 Gb HD vervangen door een 3.2 Gb IBM Travelstar HD. Werkte perfect !!

Niks geen andere aansluiting ofzo

Verwijderd

Topicstarter
Ik ga morgen even foto's maken, dan kunnen jullie het zien...

• Dualdude
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 05-05 20:25
Naar mijn weten hebben ze zich in dit opzicht altij daan de standaard gehouden.

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-04 15:57

Opa

Nu Multifocaal!

Zit er op die Compaq schijf niet een connector die je er voorzichtig af kan wippen met daaronder de standaard verbinding voor 2,5" schijven?
Ik weet dat bij Dell de schijf een soort mof over de aansluiting krijgt die je er af kan trekken. Lijkt me stug dat speciaal voor Compaq een schijf wordt aangepast.

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024