Toon posts:

[2003] Probleem met Terminal user Connection W2k3

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb als Terminal Server met 35 User Licenties Actief een Windows 2003 Standaard Server.

Ik wil gebruikers connectie laten maken die ik in de groep Remote Desktop User heb staan.

Maar als ik als 1 van die gebruiker met remote desktop wil inloggen krijg ik de volgende melding

"to log on to this remote console session, you must have administrative permissions"

Ik geloof niet dat dat de bedoeling is dat gebruikers local admin rechten nodig hebben om een remote
desktop connectie te maken.

Ik heb ook al in de local policies gekeken en daar staat alles gewoon goed RDT gebruikers mogen lokaal op de server inloggen.

Iemand een Idee?

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:38:
Ik heb als Terminal Server met 35 User Licenties Actief een Windows 2003 Standaard Server.

Ik wil gebruikers connectie laten maken die ik in de groep Remote Desktop User heb staan.

Maar als ik als 1 van die gebruiker met remote desktop wil inloggen krijg ik de volgende melding

"to log on to this remote console session, you must have administrative permissions"

Ik geloof niet dat dat de bedoeling is dat gebruikers local admin rechten nodig hebben om een remote
desktop connectie te maken.

Ik heb ook al in de local policies gekeken en daar staat alles gewoon goed RDT gebruikers mogen lokaal op de server inloggen.

Iemand een Idee?
Zit je op een domain ?

Ga is naar je "System Properties" op je win2003 machine en bij de tabblad "Remote" is kijken bij "Select Remote Users"..

• Rolfie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 08:47
Laat me raden, het is ook een Domain Controller?

• grimson
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 20-02 18:30

grimson

domeingrommer

Staat de server niet toevallig niet geactiveerd als remote desktop alleen voor beheer?
Met andere woorden, is het wel een terminal server?

Zon opbrengst http://plugwise.grimson.nl/ | Fotomeuk

Verwijderd

Rolfie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:35:
Laat me raden, het is ook een Domain Controller?
Kan je je is nader verklaren ? Dit zou niet uit mogen maken hoor.....

Verwijderd

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:42:
[...]

Kan je je is nader verklaren ? Dit zou niet uit mogen maken hoor.....
local logon voor niet administrators staat standaard op deny.

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Je hebt de server ook echt in 'applicatie' modus staan? Oftewel - je hebt terminal services ook geinstalleerd staan? :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb terminal services voor de zekerheid opnieuw geïnstalleerd en de Licenties toegevoegd op een gewone member 2003 server geen DC.

Met Windows2003 is er volgens mij geen verschil meer tussen Remote Desktop of teminal Services maar ik kan het mis hebben.

De Local Policies staan goed voor de remote DT Groep en daarin staan de groep gebruikers die ik wil laten inloggen.

Het vreemde is dat ik wel via de Webbased Remote DT cliënt kan inloggen.

Jeroen
Pagina: 1