9500 mod naar 9700; how-to?

Pagina: 1
Acties:

• Lord Bendtner
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 21-07 21:51
Ik heb een 9500 en wil deze modden naar een 9700. Ik heb natuurlijk al gezien dat hier HUGE topics over zijn gemaakt. Maar er zijn een paar problemen;

-Mijn 9500 (NON-PRO) is standaard al 256-bit (volgens Rivatuner?) Is deze dan ook te modden? (Aangezien in die topics van een 128bit 9500 wordt gesproken...)

-In Rivatuner 15.8 krijg ik geen extra opties om te unlocken? Normaal (met bijv. een 5200) kreeg ik iig wel de TAB waar dat kon, maar dan zag je alle opties grijs (dwz: 'niet te unlocken') Maar in 15.8 die hele unlock-tab dus NIET?

Please help! _/-\o_ O-)

[ Voor 4% gewijzigd door Lord Bendtner op 20-12-2005 16:20 ]

Better, Best, Bendtner

• Piggen
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20:08

Piggen

Lekker bakkie

Je 9500 moet ook een 9700-PCB hebben om succesvol te kunnen modden.
Lees deze FAQ maar eens :)

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Download gewoon de nieuwste omegadrivers, daar zitten softmod files bij.

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-07 16:17
Idd, als je de omegadrivers downloadt, dan kan je dat bij de installatie aanzetten.

• Lord Bendtner
gedaan: ik heb idd de 9700 pcb. Na de SOFTmod met de drivers krijg ik echter artifacts :( (in games)

Dus ik heb hem weer teruggemod naar 4 pipes. Kan het zijn dat ie met een Hardmod wel zonder artifacts werkt?

Echter ben ik over de prestaties zeer tevreden (helemaal voor zo'n 4 pipelines-ding).

[ Voor 4% gewijzigd door Lord Bendtner op 20-12-2005 19:00 ]

Better, Best, Bendtner

• Admiral Freebee
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online
Jantje88 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:00:
gedaan: ik heb idd de 9700 pcb. Na de SOFTmod met de drivers krijg ik echter artifacts :( (in games)

Dus ik heb hem weer teruggemod naar 4 pipes. Kan het zijn dat ie met een Hardmod wel zonder artifacts werkt?

Echter ben ik over de prestaties zeer tevreden (helemaal voor zo'n 4 pipelines-ding).
Met een 9700 BIOS zal de kaart allicht ook sneller lopen (naast de extra pipelines). De artifacts kunnen dan ook veroorzaakt worden door een te hoge kloksnelheid. Misschien moet je je kaart eens een beetje terugclocken en/of extra koelen. Als je dan nog artifacts krijgt dan zijn de pipelines inderdaad stuk en heb je pech.

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Als je artifacts krijgt met een softmod zul je dat ook met een hardmod krijgen. Bij mij maakte het echter wel verschil welke drivers ik gebruikte. Ik heb eigenlijk met alle drivers nieuwer dan 4.9 artifacts, dus ik gebruik hier 4.9 :)

Van deze site trouwens, misschien handig.. http://www.techpowerup.com/softmod/

• Lord Bendtner
Okee; ik probeer het ff met 4.9 Drivers.

Maar die artifacts heb ik meteen als ik hem naar 8 pipes unlock (zelfs zonder OC). Het zijn vierkante blokjes; dit duid normaal op een te hoge Core clock... (maar dat kan niet :/ )

Better, Best, Bendtner

• Admiral Freebee
  • Niet online
Jantje88 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 21:58:
Okee; ik probeer het ff met 4.9 Drivers.

Maar die artifacts heb ik meteen als ik hem naar 8 pipes unlock (zelfs zonder OC). Het zijn vierkante blokjes; dit duid normaal op een te hoge Core clock... (maar dat kan niet :/ )
Dan zijn de vier extra pipes waarschijnlijk stuk. Je kan nog proberen met extra koeling want meer pipelines is ook meer hitte maar ik vrees er voor.

• Lord Bendtner
Koeling (extra) had ik van begin af aan al opgebouwd; namelijk die passieve huge one van Zalmann. >:)

Die 4.9 Omega Softmod drivers zijn btw voor win2k: hierdoor kon mijn pc helemaal niet meer goed opstarten. Het gekke is dat er wél bijstaat dat ze voor winXP zijn 8)7 |:( ...

Waar kan ik dan die softmodded (Omega) 4.8 of 4.9 drivers halen die WEL op XP werken? (Op omegadrivers.net heb ik al gekeken en kon ik niks vinden ;( )

[ Voor 65% gewijzigd door Lord Bendtner op 21-12-2005 16:19 ]

Better, Best, Bendtner

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Die drivers zijn als het goed is gewoon Win2K/XP.
Vrijwel alle drivers die onder Windows 2000 werken werken ook onder Windows XP.
XP en 2000 zijn dan ook enorm verwant.
Win2k = Windows 5.0
XP = Windows 5.1

Als ik me niet vergis.

Wat is precies het probleem waar je tegenaan loopt?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Lord Bendtner
Als ik die drivers gebruik, dan krijg ik 4bit kleuren in windows (onveranderbaar...)

Mod ik weer terug naar 9500 dan heb ik nergens last van.

Better, Best, Bendtner

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Jantje88 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 17:31:
Als ik die drivers gebruik, dan krijg ik 4bit kleuren in windows (onveranderbaar...)

Mod ik weer terug naar 9500 dan heb ik nergens last van.
Tsja je gaf al aan dat een atrifacts krijgt bij een softmod, het kan goed zijn dat de kaart gewoon niet naar 9700 goed kan.
Een goede vriend van mij heeft dit een keer gedaan onder WindowsXP dat ik weet, maar dat was ook gewoon met Omega Drivers. Heb je de FAQs en sloten aan 9500->9700 topics al goed doorgenomen? Misschien is dit wel een bekend probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door Ultraman op 21-12-2005 17:45 ]

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Marzman
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

Marzman

They'll never get caught.

Tja zoals je al aangeeft heb je dus gelet op de koeling en de kloksnelheid en zouden die niet het probleem moeten zijn. Dan zal bij jou het probleem zitten in een van de extra pipelines.

Bij mij werkt het wel goed met mijn 9500 als ik die softmod naar 9700, maar er zijn genoeg mensen die een schaakbord patroon krijgen. Ik denk dat het een gevalletje pech is als jij dat ook krijgt.

☻/ Please consider the environment before printing this signature
/▌
/ \ <-- This is bob. copy and paste him and he will soon take over the world.

• Lord Bendtner
Ik krijg inderdaad ook een schaakbordpatroon als ik hem op 8 pipes zet... :/

[ Voor 96% gewijzigd door Lord Bendtner op 23-12-2005 10:41 ]

Better, Best, Bendtner

• Getah
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 02-07-2023
Beetje raar is het bij mij dan. In principe werkt het allemaal prima, maar er zijn enkele spelletjes waarbij er af en toe wat checkers zijn, volgens mij onder een bepaalde belichting, maar meestal zijn ze er niet..

• Vlassie1980
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 19:52
Als je je kaart nou heel erg onderclockt (100 Mhz ofzo :P), krijg je dan ook nog steeds deze artifacts?

Als je dan nog steeds artifacts hebt dan kun je idd stellen dat een van de extra pipelines kassiewijle is...

• Lord Bendtner
Ik heb die checker alleen in water 8)7

[ Voor 86% gewijzigd door Lord Bendtner op 23-12-2005 12:53 ]

Better, Best, Bendtner

• Admiral Freebee
  • Niet online
Nippletwister schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 11:39:
Als je je kaart nou heel erg onderclockt (100 Mhz ofzo :P), krijg je dan ook nog steeds deze artifacts?

Als je dan nog steeds artifacts hebt dan kun je idd stellen dat een van de extra pipelines kassiewijle is...
Het kan zijn dat de pipelines het op een lage snelheid wel goed doet maar dan is hij nog altijd stuk aangezien hij het niet doet op standaard snelheden.
Pagina: 1