Linksys WAG54GS Annex B & Pin apperaat

Pagina: 1
Acties:

• Friedchicken
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 20-06-2015
Ik heb zojuist mijn linksys modem/router/wireless binnengehad. Ziet er zeer flex uit al zeg ik het zelf. Reden dat ik dit app. aangeschaft heb is omdat huidige sweex router icm Speedtouch Pro niet meer toerijkend was. Daarnaast komt ook nog eens dat die sweex & speedtouch combinatie ervoor zorgt dat ik 25% van me internetsnelheid inlever.

Kortom, ik heb linksys netjes ingesteld. Koppel Sweex en Speedtouch Pro netjes af. Sluit Linksys aan en het draait als een tiet. Mooi werk dacht ik. Alleen na 10min kreeg ik te horen dat het PIN-apparaat in de winkel storingsmeldingen geeft. Check cables is daar de melding.

Bestaat er een logische verklaring voor dit geval? Ik bedoel er heeft 2 jaar lang een modem / router aan de lijn gehangen waar ik zojuist me linksys aanvast knoopte.

Winkel gaat om 18.00 u dicht, dus praktische dingen kan ik straks proberen...

• Vinnienerd
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16:14
Misschien als je wat meer info geeft? |:(

• Friedchicken
Info zoals :P ? Als jij de info eens geeft over welke info ik moet leveren.. Nee even zonder dollen...

• consolefreak
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 16:29
heb je ook de kabels gecontrolleerd en of proberen te vervangen? lijkt mij wel het eerste wat je doet maar je zegt het niet dat je dat gedaan hebt..

• Friedchicken
Prima, ik heb nog kabels in huis dus dat zal ik vervangen, maar als je logisch nadenkt zou dat geen barst uitmaken. Huidige modem / router combinatie werkt naar behoren op speedperformence na dan..

• gertvdijk
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 09:28
Ik heb geen ervaring met PIN-apparaten, maar ik kan me het volgende goed voorstellen (als PIN via internet):
- Je oude configuratie werkte met andere ip-ranges en daardoor moet je je PIN apparaat even herstarten
- Het PIN apparaat werkt met vaste IP instellingen die nu niet meer van toepassing zijn

Het is mij niet duidelijk hoe het PIN apparaat is aangesloten in je netwerk... Gaat data ervan via internet en moet deze op je router worden aangesloten of gaat deze via een verbinding via de telefoonlijn?

Kia e-Niro 2021 64kWh DynamicPlusLine. 3x Victron MP-II op 15kWh US5000 3f thuisbatterij met 3x25A→3x40A PowerAssist, Victron EVCS, 3200Wp HoyMiles zp. my GitHub, my blog

• Friedchicken
Er is ISDN aanwezig, een lijn wordt gebruik voor pin en 1 lijn wordt gebruikt voor internet.

Dus modem (Annex B) hangt op een andere lijn dan de pin. DHCP instellingen en mappings zijn voor 100% overgenomen. Zelfs de DHCP range is hetzelfde gebleven.

PIN heeft eigen lijn en zou normaliter geen last moeten ondervinden van wat er op de andere lijn gebeurt. We hebben overigens een S4 kastje hangen naast de quatrofox ISDN centrale..

• Friedchicken
Volgens ondertaande topic bestaat er een grote kans dat de splitter rot/gaar is...

http://www.adslforum.nl/topic.asp?TOPIC_ID=15211

Of het NT1 S4 gedeelte....

[ Voor 11% gewijzigd door Friedchicken op 20-12-2005 17:24 ]

• Friedchicken
Line-Sync van NT1 S4 kastje was uit.
QuatroFox II led knipperde rood langzaam
En Pin automaat had geen verbinding....

Oplossing, andere splitter dan de ADSL 1000 die 3 jaar geleden bij Speedtouch Home Pro geleverd werd.

Mijn dank aan u allen en voor de oplossing zie boven !
Pagina: 1