Toon posts:

High Def beelden bekijken op mijn PC

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

DIt is wat ik in huis heb :
Moederbord : MSI MS6702
Processor : AMD 64 3400+
Geheugen : 1 gig SDRAM
Radeon 9200 kaart met 128 Meg
scherm : dell FP2405

Mijn bedoeling is vooral beelden in hoge resolutie te zien (en liefst zonder schokken). bv HDTV-demo's, reeksen in 720P e.d.
Ik ben geen gamer, dus een peperdure gamerskaart is niet aan mij besteed.
Ben wat gaan rondkijken een een NVIDIA 6200 met 256M geheugen leek me wel wat.
Furthermore, GeForce™ 6200 includes on-chip video processor to meet today's demanding top notch DVD playback, television encoding and decoding, and support for high-definition television formats from your PC. Not only does N6200 come with the world's most powerful graphic processor in its class, it also features the latest ASUS-exclusive ASUS GameFace™ Live , ASUS Video Security Online ™ and ASUS OSD technologies to fully take advantage of N6200's power

Was vandaag naar een computerwinkel geweest.
Verkoper zei me dat de kaart die ik heb zou moeten volstaan.

Dat er soms schokken inzitten zou volgens hem niets met de kaart te maken te hebben.
Een zwaardere grafische kaart zou dit niet oplossen.

Nu lijkt me dat een eerlijk antwoord, want ik veronderstel dat een verkoper liefst iets zou verkopen.

Weet er iemand hier nog iets meer over ?

Alvast bedankt voor de reacties.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:07

franssie

Save the albatross

en zijn je schijfjes snel genoeg (denk het wel maar je weet nooit).

I´d rather be a hypocrite than the same person forever (Yauch)| 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
De nieuwere kaarten hebben ahrdware acceleratie voor playback van videobestanden, dat zou er dus voor kunnen zorgen dat het zonder schokken gaat lopen, geheugen en proc lijkt me voldoende, bij me G4 ti liep het ook met schokken. En ik denk dat in jouw geval een 6200 wel volstaat alhoewel ik dat niet zeker weet.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 01-08 15:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

Software die de HDTV acceleratie onderstuedn is ook belangrijk. Met generiek software heb je niet altijd acceleratie support. Wat gebruik je nu met je ATI 9200?

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
en bijv HD-WMV is een stuk zwaarder dan 'gewoon' 720p of 1080i avi (afgespeeld met bijv VLC). Let daar ook op.

Verwijderd

Topicstarter
Alvast bedankt voor de eerste reacties.
Schijfjes gebruik ik zelden. Wordt rechtstreeks van mijn HDD afgelezen.
En ja : die 6200 leek me ook wel een goede kaart, maar ik vraag me af waarom een verkoper me zegt dat dit nauwelijks of geen verbetering zou geven.
Probleem is dat je niet effe zo'n kaart een dag of 2 kunt lenen om dan pas te beslissen of je ze koopt of niet.

Heb ook de link van Mr. Detonator eens gelezen. Eigenlijk zou ik beter nog wat wachten om mijn kaart te vervangen. Vraag blijft natuurlijk hoeveel die kaarten gaan kosten.
Oorspronkelijk was het de bedoeling dat mijn vrouwtje die GEFORCE 6200 256M voor mij zou kopen voor onder de kerstboom. Die kost 79 euro.

• Brent
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 19:58
Let wel dat die dingen op een Geforce alleen met de speciala NVidia software (die je apart moet kopen) gebruikt worden, en dan ook nog eens alleen voor bepaalde codecs. Igloof dat de nieuwe Ati drivers net juist dingen erin hebben om dit te verbeteren, maar nou weet ik niet of je dan een X1x00 moet hebben.

Ik zou iig aan je videokaart niets veranderen totdat je meer hebt opgezocht.

Humanist | Kernpower! | Determinist | Verken uw geest | Politiek dakloos

Verwijderd

Topicstarter
leuk_he schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:34:
Software die de HDTV acceleratie onderstuedn is ook belangrijk. Met generiek software heb je niet altijd acceleratie support. Wat gebruik je nu met je ATI 9200?
Sorry, maar ik begrijp de vraag niet. Bedoel je met welke player ?
Heb VLC, BSPLAYER en WMP.
Ook heb ik Quicktime7, maar allen geven ze (soms lichte) schokjes.
Als ik HR-HDTV (divx) neem heb ik dat probleem niet, maar dat is uiteraard nog geen echte HD.

En ... ik ben geen echte techneut (zoals vele anderen hier).
Ik pruts niet graag aan al mijn instellingen, want ik vrees dat op het eind er dan niets meer werkt

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 16:44 ]

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Waren die aparte drivers die je moest kopen om te encoden, ik dacht dat decoden wel gewoon standaard werd ondersteund

• HunterPro
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
ik zal even een hd1080 demofilmpje van Pioneer online gooien. Neem aan dat dat ter promotie is van HDTV en derhalve er geen beeldrecht op uitgeoefend wordt.

• Majapro
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 02-08 05:03

Majapro

Deventer

met mijn N6200 XFX silent agp kaartje in combo met powerdvd 6 en quicktime 7 gaan de HD van 480 vloeiend maar die van 720 schokkerig

"Heilzaam is slechts, wanneer in de spiegel der mensenziel zich de hele gemeenschap vormt; en in de gemeenschap leeft: de kracht van de ziel van de enkeling"

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
Als ik jou was zou ik heel even wachten op de nieuwe X1300 serie van ATi.
Zie ook de link van het nieuwsartikel wat al eerder gepost is, dan snap je mijn motivering.

Dat zijn kaarten die niet duur zijn en prima video ondersteuning gaan hebben.

Als je per se voor de kerst iets wilt doe je geen miskoop aan de 6200. :)

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

• Compunologist
  • Registratie: September 2003
  • Niet online
Ik heb hier nog een bejaarde NVIDIA GeForce4 Ti 4200, AGP8X maar met behulp van Media Player Classic=>Playback Output=>Overlay Mixer (QuickTime settings=DirectX 9) kan ik de HD (480p format) trailers van Apple uitstekend bekijken. Processor-belasting zit dan wel op 80-90% (Intel Pentium 4 2,66GHz) maar de filmpjes zijn dan ook echt vloeiend. Genieten! En let wel, dit videobeestje is nou niet bepaald nieuw. Elke kaart in de huidige markt die TS aanschaft zou zijn wensen moeten kunnen vervullen. :z

Verwijderd

MPEG-2 en WMV-HD (VC-1) is geen probleem met een X1300, helaas stelt H.264 iets hogere eisen. Voor 720p heb je dan een X1600 nodig.
TG Daily: Will all new cards of the Radeon family be able to play H.264 compressed HD content at this bitrate?

Cheng: We are still tweaking the finals. Certainly, with the R520 [X1800XT] you will be able to do up to 1080p [1920x1080 pixels]. If you look at the other cards, the RW530 [X1600XT] will be able to do at least 720p [1280 x 720 pixel]. We are focusing the R515 [X1300] solution on the SD [standard definition] resolution of H.264.
bron : TG Daily
Afbeeldingslocatie: http://home.wanadoo.nl/mvp35/h264decode.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 13:04 . Reden: plaatje erbij ]

• jotheman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 03-08 13:58

jotheman

Was like that when I got here!

Iemand enig idee of die X1000's al ergens te krijgen zijn?
Ik zie veel lovende artikelen en lijkt me voor 'n HTPC een ideaal ding

I see dead pixels...

Verwijderd

Topicstarter
Dus als ik het goed begrijp : neg even wachten.
Zal iets anders zoeken voor onder de kerstboon

Toch bedankt voor alle tips :)
Pagina: 1