Toon posts:

RAID in Linux Redhat (abit bp6)

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik mirror een 30.7 GB IBM ATA100 m.b.v RAID,
de mirror schijf is ook een 30.7 GB IBM ATA100.

Als je DOS installeerd mirrored hij perfect, maar aangezien het een webserver moet worden en wij hierop Linux Redhat hebben geinstalleren kwamen wij erachter dat hij niet mirrored ??

Weet iemand waarom hij wel mirrored in DOS maar niet in Linux Redhat ?

MVG Ron Aarnink

Verwijderd

Topicstarter
|:( even mezelf verbeteren,
het gaat om een ABIT VP6 moederbord en niet zoals ik in mijn topic vermeld had om een BP6

• ACM
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

ACM

Software Architect

Werkt hier

Maak er es van
RedHat Linux
in plaats van
Linux Redhat

Maja, je redhat zal niet een nieuw genoege kernel hebben en daardoor nog niet de geschikte drivers voor de abit (hpt366/hpt368) raid controller... hebben.
ik geloof dat alleen RedHat 7 met een daarvoor geschikte kernel is uitgebracht.
Als je dus echt dat Raid aan de praat wilt hebben (vanuit gaande dat het geen HPT370 controller is, want die werkt zowiezo (nog??) niet in linux als raidcontroller) dan zul je wel wat meer moeite moeten doen...

Het onderwerp is voorderest vaak zat hier geweest, dus je zult even moeten zoeken, of op de www.highpoint-tech.com site (geloof ik) moeten kijken voor de installatie...
Etc.
Succes verder, het is echter makkelijker (en weinig trager, als het al meetbaar is) om gewoon de boel op de standaard controller aan te sluiten van je mobo en geen raid te willen.

Ook effe bijwerken:
Bij mijn weten heeft een abit Vp6 een HPT370 raid controller...
Die doet het (nog??) niet in linux als raid controller en alleen na veel moeite als gewone ide/udma100 controller.

Verwijderd

Topicstarter
Hmmm...

dat kan wel eens kloppen ja, ik krijg mijn eigen bordje (abit-bx133) ook niet super aan de praat onder linux..

weet iemand misschien een ander moederbord dat RAID en een 2 processoren ondersteunen
en ATA100 is...

Verwijderd

Waarom geen software RAID?

• Tachyon
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17-08 14:06

Tachyon

pop the glock

Promise heeft, itt die HighPoint-meuk, wel RAID-drivers voor RedHat... :)

Als je wacht op RedHat-support van HighPoint dan kun je denk ik lang wachten...

If we do not change our direction, we will likely end up where we are heading.

Pagina: 1