Toon posts:

[XP] Constant 1 seconde een melding over firewall

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sinds de laatste installatie van mijn systeem krijg ik continu heel eventjes een tekstballon in beeld met een melding over windows firewall. Deze lijkt echter verder wel te werken. Pc is virusvrij en voorzien van de laatste updates. Ook in de logfiles is de melding niet meer terug te vinden.

Kent iemand dit probleem?

Verwijderd

Misschien een gekke vraag maar 'welke melding' ?

[edit]
Firewall:
Afbeeldingslocatie: http://www.blackspotsoftware.com/files/private/got/firewall.gif
(c) Programmers Art

[ Voor 65% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 16:11 ]

• Code-X
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 05-03 15:05
Hier is een artikel over hoe je de ballonnetjes in Windows kan uitschakelen, al lost het niet het 'probleem' met de firewall op.

Verwijderd

Topicstarter
ja, had zelf uiteraard ook al gezien dat je die meldingen uit kunt schakelen, maar dat is natuurlijk geen oplossing.

zal even een screenshot van het de tekstballon plaatsen, hoewel die wel weer snel verdwenen is. Het lijkt of de firewall kortstondig wordt uitgeschakeld.

Afbeeldingslocatie: http://picserv.pixio.nl/~picserver/i.php?/UIET02LNDLF11OM6/3EJMZ48548J0/JPEG/1135092469/512/hnx4

Zoals ik al vermoedde wordt inderdaad de firewall gedurende 1 sec uitgeschakeld, maar ik kan hier geen logische verklaring voor vinden.

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 16:34 ]

Verwijderd

Op de advanced tab van de firewall kun je alle settings naar default restoren. Tevens kun je daar logging aanzetten.

Verwijderd

Topicstarter
Thanks, logging is überhaupt wel een goeie. Kan ik een beetje in kaart brengen of er een regelmaat in zit. Default waardes had ik al geprobeerd, maar geen soelaas.

• SDJ
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 24-01 09:47

SDJ

Je kan ook evt. het hele security centre uitschakelen:

Rmuisknop op deze computer > beheren > Service en toepassingen > service > Security centre uitschakelen.

ben je ook van de ballonetjes af, of heb je de firewall ingeschakeld ?

Verwijderd

Topicstarter
ja, dat is het em, ik wil wel graag gewoon de firewall van windows gebruiken. Vindt het sowieso niet relaxed dat er dingen gebeuren op mijn pc waar ik zelf geen controle over heb.

Verwijderd

Topicstarter
Zojuist erachter gekomen dat mijn harddisk aan het afsterven is, zou het daar aan kunnen liggen :?

Verwijderd

Topicstarter
andere harddisk geplaatst, zelfde probleem. :?

• ascona
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 14-02-2022
sp2 er af gooien

• wooley
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15-01-2025
Zet er gewoon zonealarm/of andere goede gratis firewall.
succes

AMD 3900x@5Ghz intellkiller

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Dat zijn natuurlijk allemaal geen oplossingen - SP2 er af gooien is zo ongeveer het domste wat je kan doen, en een andere firewall is ook nauwelijks een oplossing voor het probleem.

Dat je firewall uitgeschakeld wordt heeft ongetwijfeld een reden - je hebt dan wel een conflicterende firewall geinstalleerd staan of er zit een of ander process je firewall uit te zetten. Wat je eens kan proberen is om in je taskmanager te proberen zoveel mogelijk processen / programma's te stoppen om te zien of je probleem dan weg gaat :)

• DrivinUCrazy
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23:48

DrivinUCrazy

Vechte, valle en opstoan

Ik zie dat de TS ook AVG Antivirus gebruikt. Ik gebruik die ook op mijn laptop, en daar kreeg ik gedurende 5 seconden de melding dat er geen virusscanner is geïnstalleerd. Als ik dan naar het security center ging, vond hij de virusscanner wel.

Ik heb gewoon het security center uitgeschakeld, ik weet zelf toch wel dat er een firewall en een virusscanner op staan, en actief zijn.

't Is een kwestie van geduld, rustig wachten op de dag, dat heel Holland Limburgs lult.

Verwijderd

Topicstarter
Indien ik mijn adsl modem achter mijn netgear router hang, heb ik er geen last van. Dus alleen wanneer me adsl modem rechtstreeks in me pc hangt.

erg vreemd allemaal, helaas nog geen oplossing gevonden. Had al wel geprobeerd om andere firmware voor mijn Thomson te installeren, echter dan krijg ik de adsl verbinding niet meer in de lucht zoals ik dat wil (externe ip afgeleverd op mijn computer, en niet op het modem)
Pagina: 1