FCKeditor steelt focus binnen frame

Pagina: 1
Acties:

• Pred
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 16:12
Hallo mensen,

Ik ben een intranet aan het opzetten en ik zit met een probleem. De website bestaat uit 3 frames, een menu (links) een header (boven) en een content.
In de contentframe is een FCKeditor (voor een nieuwsmodule), maar iedere keer als de FCKeditor zich bevindt in de frame dan steelt die de focus waardoor de website naar de FCKeditor scrollt (onderin de pagina).
Ik heb al geprobeerd de FCKeditor in een DIV te plaatsen en die met display: none of visibility: hidden te verbergen, maar dan pakte Firefox em niet goed.

Er is een workaround: het aangeven van anchor (#top), dan blijft ie netjes bovenin staan, maar ik pak het probleem toch liever bij de bron aan.

Heeft iemand dit probleem of weet iemand hoe je het moet oplossen?

Alvast bedankt!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 09:31
Waarschijnlijk zit er een stukje code in FCK wat de focus geeft. Dat moet je dus even opzoeken en uitschakelen.

• Pred
djluc schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:53:
Waarschijnlijk zit er een stukje code in FCK wat de focus geeft. Dat moet je dus even opzoeken en uitschakelen.
Je zou zeggen dat dat zo zou moeten zijn, je kunt FCKeditor een configuratie waarde van
FCKConfig.StartFocus geven, die heb ik ook al op false staan...

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 09:31
Heb je een Ctrl+F5 gedaan zodat alle JS files opnieuw geladen worden? Dat moet je sowieso bij dit soort debuggen altijd doen.

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

djluc schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:36:
Heb je een Ctrl+F5 gedaan zodat alle JS files opnieuw geladen worden? Dat moet je sowieso bij dit soort debuggen altijd doen.
Of nog beter, omdat het frames betreft, F6 en enter :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Pred
Jep, en cache ook geleegd, al drie keer. Het is nu al twee weken zo, ik werk twee à drie dagen per week aan dit project en er is geen dag voorbij gegaan dat het niet voorkwam.

Nee, volgens mij ligt het probleem niet zo simpel. Overigens is het nog niet voorgekomen als de pagina wordt geopend in een nieuw venster.

Het zou natuurlijk heel goed een bug in FCKeditor kunnen zijn. Op de forums van FCKeditor is een enkeling met hetzelfde probleem.
http://sourceforge.net/forum/?group_id=75348

Product-bashing doe je maar elders ;)

[ Voor 6% gewijzigd door BtM909 op 21-12-2005 10:02 ]

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Ondanks dat je veel moeite hebt gedaan voor je startpost, zou ik je toch willen adviseren om de mannen van FCKeditor te benaderen voor support. Wij geven in beginsel geen support op 3rd party tools.

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• Pred
BtM909 schreef op woensdag 21 december 2005 @ 10:01:
Ondanks dat je veel moeite hebt gedaan voor je startpost, zou ik je toch willen adviseren om de mannen van FCKeditor te benaderen voor support. Wij geven in beginsel geen support op 3rd party tools.
Excuses. Ik zeg het eigenlijk altijd met een u haha was ook niet bedoeld als bashing. Maargoed, de reden waarom ik het daar niet heb geplaatst is dat de vraag al vaker was langs gekomen zonder zinnig antwoord, en ik GoT nogal hoog heb staan. En mocht er hier toevallig iemand zijn die hetzelfde probleem heeft gehad en een simpele oplossing zou hebben was dat erg mooi geweest. Maar hoog schat ik die kans niet meer in...
Pagina: 1