Toon posts:

exchange from, reply to veld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Bestaat er een mogelijk in MS Exchange 2003 SP2 met outlook 2003 om het standaard antwoord adress te veranderen.
Ik heb al enorm veel gezocht, maar nergens een deftig uitleg gevonden waarin een simpele helpdesk setup staat ms exchange.
De mails moeten toekomen bij een group( en een public folder die dan via regels de mails doorstuurt), alle medewerkers moeten standaard mails versturen met ofwel helpdesk als afzender ofwel het reply to field ingevuld met het helpdesk adress. En dit zou moeten standaard gebeuren.
Dus zonder interventie moeten de mails terug gestuurt worden naar het helpdesk adress. De gebruiker zou mogen het mail adress aanpassen zodat de mails in z'n eigen mailbox terechtkomen(bv registratie's ofzo).

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:42
send on behalf, heb je dat al nagezocht :?

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Is ook goed, maar kan het probleem is om in te stellen dat outlook standaard send on behalf doet.
Anders moet je altijd zelf zeggen in welke naam je je bericht wilt versturen.
En gebruikers kennende wordt dat toch meer vergeten dan gedaan.

• Grolsch
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:42
zoeken op google met de termen change default reply address exchange

de 4e "hit" lijkt mij wel iets.

PVOUPUT - 13.400WP - Twente

Verwijderd

Topicstarter
Dat zou inderdaad een oplossing kunnen zijn, jammergenoeg krijg ik het niet aan de praat.
Er ontbreken stukken code om het te laten functioneren.
Maar het is iets in die aard dat ik zoek, maar dan eigenlijk liever rechtstreeks via Exchange ipv via een macro.

• fonias
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 06:03
Zet bij al die gebruiker accounts van de helpdesk helpdesk@domein.nl als primary smtp adres.
Als de gebruiker een mail verstuurd wordt altijd helpdesk@domein.nl gebruikt als afzender.

• Powermage
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-03 18:10
Even een rotschop, ik zit met hetzelfde probleem,

ik moet 2 boxen hebben met hetzelfde Reply adres, echter de oplossing zoals de post hierboven gaat niet werken, je krijgt de melding dat het adres al ingebruik is.

Weet er iemand nog een andere oplossing voor?

(reden 2 boxen: 1e kijkt outlook in, 2e kijkt de user via een PDA in, zo blijft zijn mail altijd ongelezen in zijn normale box)

Join the club

Pagina: 1