Toon posts:

[2003] RIS: Full format ipv quick format gebruiken*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Geachte leden

Ik heb een RIS Server draaien en dat werkt allemaal prima echt dik te vreden. Maar ik heb een probleem dat is als je hardeschijven meerdere malen zijn gebruikt, voor het rissen en images uitrollen. Kan het voorkomen dat je een volledige format nodig hebt en geen Quick Format.

Is er toch een manier om een volledige format uitvoeren bij het uitrollen van een image.

Groetjes

zoefje

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Ik pas even je topic titel aan want je huidige topic titel zegt helemaal niets over je eigenlijke vraag - daarnaast snap ik niet waarom je denkt een 'full' format nodig te hebben :)

Verwijderd

Topicstarter
Hi

Een volledige format is nodig als je hardeschijven te veel zijn gebruikt voor het uitrollen van diverse images. Een Quickt Format is niet altijd handig. Je krijgt dan diverse foutmelding voor je kiezen. Zoals hardeschijf is niet volledig geformateerd, of problemen met je bureauaccesoirres

Dus mocht iemand eventueel een oplossing weten dan hoor ik het graag.

Groet

Zoefje :)

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-02 15:44
Erg vreemd, ik heb dat probleem namelijk nooit en gebruik volop RIS, de machines krijgen zeker 1x per week een nieuwe installatie. Is je hardeschijf niet versleten o.i.d. waardoor bepaalde gedeelte verkeerd gelezen worden?

Verwijderd

Topicstarter
hi

Ze zijn niet echt versleten ze hebben gewoon een volledige format nodig. Ik heb namelijk wel met een opstartdiskette een volledig format kunnen uitvoeren en dan gaat het wel goed. maar om alle machines na te gaan met een diskette is veel werk.

Dus iemand met oplossing voor volledig format

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Voor zover ík weet, is het enige verschil tussen een quick en een full format, dat de full format de hele schijf checkt, en de quick format alleen het bestandssysteem aanmaakt.
Als je dan beschadigde sectoren hebt, worden die bij een full format doorverwezen naar het reservegebied zeg maar.

Wanneer een full format dus wèl werkt en een quick format niet, lijkt het mij eerder dat je schijf inderdaat naar z'n grootje is. Zoals djluc dus al meldde.

[ Voor 50% gewijzigd door CodeCaster op 21-12-2005 11:44 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

Pagina: 1