[MS SQL] Backups maken van een remote DB Server

Pagina: 1
Acties:

• Ding
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 17-02 04:39
Onze internet provider blijkt geen backups te maken van de data in de MS SQL DB die wij bij hun afnemen.
Da's op zich geen probleem, als we die dan zelf kunnen maken.
Nou kun je vanuit de enterprisemanager wel backups maken, maar alleen naar (tape en andere )devices die met die machine verbonden zijn.
Helaas kan ik geen verbinding maken met een share op onze dedicated server (die we daar ook afnemen), dus ik weet het niet meer zo goed. (ik ben ook maar simpele programmeur)
Uiteraard heb ik gezocht naar tooltjes die dit kunnen, maar eigenlijk lopen ze allemaal tegen hetzelfde probleem aan; of er moet op de SQL server een tooltje draaien, of ik heb admin rechten nodig (die ik duidelijk niet heb, hoewel ik op onze eigen DB wel DBO ben)

verder heb ik geprobeerd om alle objecten te exporteren naar mijn lokale SQL server, maar dan crasht het proces halverwege met de melding dat niet alle objecten mee genomen kunnen worden.

Nu heb ik gehoord van een kennis, dat het mogelijk is om vanuit SQL server een dump te maken via FTP naar een eigen server.
Met de zoekwoorden MS SQL, DUMP, remote, backup, FTP etc kom ik flarden tegen van code om in een stored procedure te plakken, alleen kan ik niets vinden om de hele DB te dumpen.

En nu is mijn vraag:
Wie heeft dit wel eens gedaan, en kan mij een eindje op weg helpen mijn backups te regelen?

Alles is bespreekbaar. Dat betekent NIET dat je alles mag zeggen!

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:57
Als ik het goed begrijp heb je dus wel via de enterprise manager toegang? Kan je dan niet gewoon de copy database wizard gebuiken?

Roomba E5 te koop

• Ding
sig69 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:57:
Als ik het goed begrijp heb je dus wel via de enterprise manager toegang? Kan je dan niet gewoon de copy database wizard gebuiken?
Helaas, als ik dat probeer krijg ik de melding: You have no sysadmin rights

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Ding schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:49:
Nou kun je vanuit de enterprisemanager wel backups maken, maar alleen naar (tape en andere )devices die met die machine verbonden zijn.
Naar tape kan wel een naar disk niet :?

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/a38ad0bc25bb2264fb48b8096a884837/full.gif

Dan kun je dus gewoon naar disk backuppen en dan met FTP downloaden (of uploaden vanuit de webserver naar je eigen server/ftp)

Ik denk trouwens dat je vriend/kennis het heeft over MySQL, daar kan dat "native" in volgens mij, maar pin me d'r niet op vast want ik werk zo min mogelijk met MySQL ;)

[ Voor 51% gewijzigd door RobIII op 20-12-2005 15:16 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Ding
RobIII schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:10:
[...]

Naar tape kan wel een naar disk niet :?

[afbeelding]

Dan kun je dus gewoon naar disk backuppen en dan met FTP downloaden (of uploaden vanuit de webserver naar je eigen server/ftp)
Naar tape en lokale schijven kan ik niets wegschrijven.

Wij huren een paar DB's op die SQL server (waar ik dus per DB een DBO account hebt, maar meer niet)
Wij hebben een eigen webserver (waar ik wel alle controle over heb)

edit:

Nee, het gaat echt over MS SQL, ik heb er ook wel wat sumiere stukjes voorbeeld code van gezien, maar dat ging echt alleen maar over de FTP commando's

[ Voor 13% gewijzigd door Ding op 20-12-2005 15:18 ]

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hier al eens gekeken?
Ik heb geen inzicht in wat je wel of niet mag op die server, dat maakt het dus moeilijk om precies uit te kienen wat je nu het beste kunt doen.

[ Voor 47% gewijzigd door RobIII op 20-12-2005 15:24 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 03:57
Mmm, sysadmin rights nodig...
Had ik al gezegd dat ik het vrij slecht vind van dat bedrijf dat ze geen backups regelen? Al is het maar een dagelijks dump, zodat je die via ftp kan downloaden ofzo. Misschien dat je iets met DTS packages kan proberen? Ik heb hier geen sql server dus ik doe alles even uit m'n hoofd....

Roomba E5 te koop

• Ding
RobIII schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:22:
Hier al eens gekeken?
Ik heb geen inzicht in wat je wel of niet mag op die server, dat maakt het dus moeilijk om precies uit te kienen wat je nu het beste kunt doen.
Thnx!
Dit kende ik nog niet, ik ga meteen kijken

Ik ben alleen maar DBo over de DB's die we aldaar afnemen

• Ding
sig69 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:24:
Mmm, sysadmin rights nodig...
Had ik al gezegd dat ik het vrij slecht vind van dat bedrijf dat ze geen backups regelen? Al is het maar een dagelijks dump, zodat je die via ftp kan downloaden ofzo. Misschien dat je iets met DTS packages kan proberen? Ik heb hier geen sql server dus ik doe alles even uit m'n hoofd....
Hehehe, ik vind het ook niet zo best, laat dat duidelijk zijn!
En erger vind ik nog dat ze niet alleen maar zeggen: backups zijn je eigen verantwoordelijkheid, maar dat ze me ook niet op weg willen helpen hoe dit dan wel aan te pakken.

Maar dit terzijde
We duiken eens in de DTS packages.....

Pagina: 1