Ik heb een laser diode met glasvezel en optics er aan. Dit allemaal wil ik in een ronde behuizing gaan bouwen. Het liefst heb ik iets van metaal. Weet iemand waar ze dit maken of waar dit te koop is? Ik kan op google niks vinden dat ervoor geschikt is.
Verwijderd
neem een stuk plaatstaal/aluminium > buig het rond
of bedoel je rond als een knikker en niet als een wc-rol ?
of bedoel je rond als een knikker en niet als een wc-rol ?
wat dacht je van krimpkous?
je hebt het in alle maten , het blijf buigbaar , en je hebt het in een stuk of 12 maten.
met een beetje föhn kan je het wel doen ,zelfs met een aansteker...
je hebt het in alle maten , het blijf buigbaar , en je hebt het in een stuk of 12 maten.
"Stilte, een gat in het geluid...."
Nee rond plaatstaal is goed. Maar ik heb niet de middelen om dat aan elkaar te lassen zodat het een mooie behuizing word.
Krimpkous is niet stevig genoeg. Die glasvezel is snel breekbaar dus dat moet in iets stevigs zitten.Flapietoetoe schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:50:
wat dacht je van krimpkous?
Diameter? Is een koperen leiding van de gamma niet dik genoeg?
Two advices for network troubleshooting.. learn to draw diagrams in Visio, and THINK IN LAYERS!
Nogmaals knikker of wcrol ? (cylinder of bolVerwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:50:
Nee rond plaatstaal is goed. Maar ik heb niet de middelen om dat aan elkaar te lassen zodat het een mooie behuizing word.
Compromis? Hoezo heb ik het mis dan?! | Geluk = gelul met een K | з=(•̪●)=ε
Verwijderd
Puntlas (bijv bij garage/school), solderen, lijmen, krimpen, popnagelen, vouwen etc?Maar ik heb niet de middelen om dat aan elkaar te lassen zodat het een mooie behuizing word.
Antenne, waterleiding, pen, piekpijp etc?
Ga eens naar je lokale oud ijzer boer / schroothandel.
Ze zullen vast nog wel een paar ijzeren stoel/tafel-poten of antennemateriaal hebben of anderszins geschikt materiaal
[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 14:58 ]
* Flapp mompelt iets over 2 krimpkousjes over elkaar , of zelf 3
"Stilte, een gat in het geluid...."
Een cilinder. De diameter moet ongeveer 3 cm zijn.
Edit: Er zit ook een collimator aan die recht gemonteerd moet kunnen worden aan het uiteinde van de behuizing.
Edit: Er zit ook een collimator aan die recht gemonteerd moet kunnen worden aan het uiteinde van de behuizing.
[ Voor 54% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 14:57 ]
[quote]Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:55:
quote]
Kun je niet bij een installateur of zoiets een duimspijpje halen? Schroefdraad even op laten snijden, dopjes eropdraaien en klaar.
quote]
Kun je niet bij een installateur of zoiets een duimspijpje halen? Schroefdraad even op laten snijden, dopjes eropdraaien en klaar.
Waarom? Omdat het kan!!
Als de diameter 3 cm is kun je het beste een ronde buis pakken. Vooral de verwarmingsbuizen van rvs zijn volgens mij in 3 cm makkelijk te verkrijgen, bij een bouwmarkt, speciaalzaak & loodgieter.
Pagina: 1