Toon posts:

kortsluiting met kast?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
na de hangen en opstart troubleshooter te hebben doorgenomen kom ik tot de conclusie dat me moederbord kortsluiting maakt met mijn kast aangezien hij het wel goed doet wanneer hij niet in de kast zit.
hij heb namelijk een poos (maandje ofzo) buiten de kast gewerkt en nu wou ik hem weer in de kast hebben (na de waterkoeling eraf gehaald te hebben en er weer luchtkoeling opgezet te hebben), zodat ik hem als één geheel te koop aan kan bieden.
ik heb hem in de kast gezet en hij deed niks, weer de kast uit en hij deed het weer wel, dit nog 2x herhaald met zelfde resultaten...

nu is mijn vraag hoe los ik op dat hij het wel doet in de kast zonder dat hij kortsluiting maakt??

het gaat om:
- Nf7-S
- 2400+
- 6800NU
- 2x twinmos 512mb

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Nu online

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Gebruik je de benodigde afstandhoudertjes?

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Zoek uit wáár hij kortsluiting maakt...verkeerde schroefjes, omgebogen behuizing, andere metalen voorwerpen die tegen het moederbord aan komen...

public void ik()

• Nimoleda
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23-05 13:41
Heb je de boel wel geaard?

• Leftblank
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 11:38
Geen idee of 't echt gaat helpen maar je kan proberen om rubberen/vilten ringetjes russen de contactpunten van je mobo en schoeven te stoppen - dat zou 't grootste deel al moeten stoppen lijkt mij.

Verwijderd

rubberen blokjes tussen je achterplaat en meoderbord stoppen en ze hebben ook kusntoffen spacertjes om je mobo vast te zetten

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
Orion84 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:24:
Gebruik je de benodigde afstandhoudertjes?
Als hij deze gebruikt, raakt zijn mobo nooit zijn kast.

De schroef-gaatjes waarmee je je mobo vast zet hebben speciale ?? rondjes eromheen zitten. Iets van aluminium ofzo, weet ik niet.

Waarschijnlijk hangt er ergens een draadje ofzo. Het is namelijk onmogelijk voor je mobo om een afstand van 1 cm (afstandhoudertjes) te overbruggen met een elektrische schok.

Heb je niet je aan en uit knopjes verkeerd gedaan? Of je ledjes? Had je je mobo buiten de kast zonder ledjes en heb je 'm in je kast met? Ik heb 'm in mijn kast al zonder ledjes, irritante knipper lichtjes })

Verwijderd

Ik heb ook kortsluiting in een kast gehad. Dit was een enermax kast passend bij een mach2 koeling. De boosdoeners waren de bijgeleverde gezette stalen afstandhouders, die een vierkant bovenvlak hadden.
Na gebruik van de zeskante messing afstandbusjes was het probleem over.
Het moederbord heb ik er niet mee om zeep geholpen.

• JanWillem32
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22-12-2025
De spacers tussen kast en moederbord zijn er om te aarden, maar zoals al gezegd is, soms zijn de spacers te kort of te breed. Neem in ieder geval geen plastic dingen er voor terug, moederborden zijn juist ontworpen om te aarden op de schroeven. Kijk maar naar de metalen ringen rond schoeven in het pcb van het moederbord.

Verwijderd

Topicstarter
hmm.. denk dat het tog geen kortsluiting met de kast is.

net deed hij namelijk buiten de kast ook vrij weinig en in een andere kast hetzelfde (heb gloednieuwe kast staan voor nieuwe pc ;) )

hij was een poosje terug al aan het kloten..
had er luchtkoeling opgebouwd, zodat ik de waterkoeling op me nieuwe pc kon bouwen, en hij deed het, maar na een paar uur deed het toetsenbord het ineens niet meer. dus ik rebooten en hij deed het weer. maar een paar minuten later weer niet meer
nog een reboot deed het toetsenbord het wel maar de muis niet en daarna allebei helemaal niet meer

dus toen had ik er weer waterkoeling opgezet en hem buiten de kast laten staan en hij heeft het een maand goedgedaan (3x rma van nieuw moederbord laat nieuwe pc niet opschieten)

nu wou ik hem weer op luchtkoeling bouwen en hem weer in de kast zetten, dus ik bouw hem om en in de kast. en hij doet niks (lees: alle fans gaan draaien, maar verder niks; geheugen eruit levert geen gepiep op; stroomkabel uit 6800 levert wel gepiep op)
toen heb ik hem weer de kast uitgehaald en warempel hij deed het weer (op lucht nog)
weer de kast in en hij deed weer niks
weer kast uit en hij doet het weer wel
kast in en weer niet

vandaag weer de kast uit en hij doet het niet :|
ook niet met ander geheugen, andere kast, andere voeding

heb al rubbere ringetjes gedaan tussen koeler van northbridge-schroefjes en mobo (ben de originele platic dingetjes kwijt) maar dat wou ook niet baten..

heb al van alles geprobeerd en denk dat me mobo gewoon beetje gaar is ;(

straks probeer ik het nog wel een keer met weer waterkoeling erop (hoe onlogisch het ook klinkt)
maar eerst ff koken en eten ;)

iemand ideëen waar het aan kan liggen??
Pagina: 1