Internet valt na enkele uren weg

Pagina: 1
Acties:

• rik999
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 16-04 21:35

rik999

Het is alles of niets!

Topicstarter
Hallo,

Na vele gefrustreerde uurtjes kom ik er niet uit, hopelijk hebben jullie wel een idee.

Het probleem is dat ik een draadloze router van MSI heb gekocht, model RG54GS2 met printserver.
Deze werkt in theorie perfect, ik kan meteen verbinding maken met de router en ik heb ook meteen internet.
Alleen na enkele uren begeeft het internet het. Ik heb volgens windows nog een perfecte verbinding, alleen internet zit er niet meer in. Ook pingen naar de router is niet meer mogelijk. De enige optie is dan ook de stekker eruit halen en hem opnieuw laten opstarten.
Op dat moment blijkt ook dat niet alle controleleds meer branden. Het heeft verschillende om internet en status aan te geven, nu blijken 2 leds: de status en de wlan led uit te zijn, de overigen branden nog wel..

Heeft een van jullie misschien een idee hoe ik kan zorgen dat deze router niet na enkele uren het internet verbreekt.

Mvg,

Rik Arends

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

Dat probleem heb ik ook gehad met mijn elcheapo E-Tech, was opgelost na het opnieuw knippen van alle kabels, dus heb je alle kabels al goed nagekeken? of met een meegeleverde kabel hem direct aan de afsplitter gehangen?

Ziet eruit als een DOA :S als nu al de helft t niet meer doet :?

target assimilated

• rik999

rik999

Het is alles of niets!

Topicstarter
Mag ik vragen wat een DOA is? En hoe ik dat zou kunnen oplossen?

De router is aangesloten op een speedtouch 510. Maar ik denk niet dat deze het probleem veroorzaakt omdat zelfs het pingen naar de router niet mogelijk is.

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Dat is een Dead On Arrival, op te lossen door hem door een winkelruit te werpen. Oftewel: terugbrengen. Maar ik weet niet of dat de oplossing is...

https://oneerlijkewoz.nl
Op papier is hij aan het tekenen, maar in de praktijk...

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

rik999 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:44:
Mag ik vragen wat een DOA is? En hoe ik dat zou kunnen oplossen?

De router is aangesloten op een speedtouch 510. Maar ik denk niet dat deze het probleem veroorzaakt omdat zelfs het pingen naar de router niet mogelijk is.
Dead On Arrival...

Is dit probleem alleen bij bepaalde soorten internetgebruik, of altijd? Met bepaalde soorten bedoel ik bijvoorbeeld p2p file sharing. Kan zijn dat je router overbelast raakt door het grote aantal connections dan. Mijn kabelmodem had daar wel eens last van, door bij de netwerkkaart de linkspeed op 10mbit/half mode in stellen was dit opgelost. Weet alleen niet in hoeverre dit ook geldt voor wireless.

public void ik()

Verwijderd

mijn eerste gok is filesharing, bijvoorbeeld bittorrent. Die knallen onwijs veel connections open waardoor ze "overbelast" raken en niks meer doen. Als dat niet het geval is zou ik hem omruilen, want dan kan het idd een DOA zijn.

• rik999

rik999

Het is alles of niets!

Topicstarter
(Na een herstart werken overigens de leds wel weer)

Nee het is niet zo dat het verschilt bij veel connecties of bij weinig. Soms download ik met nieuwsgroepen met 10 draadjes, en ondertussen aan het surfen, en soms surf ik alleen maar. Dit maakt volgens mij geen verschil. Het valt gewoon weg.

Ik zal ook even contact opnemen met 4launch om te kijken voor een alternatief/vervangende router --->>
UPDATE: zij verwijzen mij eerst door naar MSI in afwachting van hun melding, als dat niets oplevert kan ik het gewoon terugsturen.

[ Voor 18% gewijzigd door rik999 op 20-12-2005 15:15 ]

• GravGunner
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17-12-2025

GravGunner

Man's inhumanity to Man

hij is wireless, en je maakt niet teveel connecties.
Zou de buurman per ongeluk op jouw router meesurfen zonder dat hij t weet?(en wel bittorent/p2p/enz gebruikt).

Iig nu maar even MSI afwachten, mis dat zij je meer kunnen vertellen. Al met al zou ik wel mijn wireless gedeelte beveiligen, kan heel simpel al en is aangeraden, superzwaar beveiligen is niet nodig, als je het grut van de gros maar scheidt(de 'domme' gebruikers)

target assimilated

• rik999

rik999

Het is alles of niets!

Topicstarter
Denk het niet dat een buurman meesurft op mijn netwerk, de meesten hebben hun eigen netwerk (beveiligd) en ik heb mijn netwerk ook beveiligd met wpa.

• rik999

rik999

Het is alles of niets!

Topicstarter
Nou hij is geruild. Het antwoord van MSI was weer echt een standaard antwoord. Alle instellingen nog eens checken (zie manual) en terug gaan naar de leverancier.

Gelukkig kon ik de router ruilen bij 4Launch. En deze werkt voorlopig zonder problemen!

Dus allemaal bedankt voor jullie snelle hulp!

Rik
Pagina: 1