Toon posts:

video kaart kapot ?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
hallo,
ik heb een geforce6800 le video kaartje.

ik wou vandaag mijn pc opstarten en verekt geen beeld ..
ik denk nou nog een keer proberen en toen weer geen beeld.
het leek mij er dus op dat mijn video kaart kapot is !
tijdens het opstarten bleven ook de 2 lampjes op mijn systeem kast allebei aan ! ik weet niet of er iets mee is ofzo ! ?
het beeldscherm had ik ff op mijn laptop geplaatst en die deed het nog gewoon.

dus ik denk dat mijn video kaart kapot is !
ik heb mijn video kaart eruit gehaald en mijn beeld op mijn onboard video kaart gedaan en opgestart toen gaf hij echter ook geen beeld aan !?
iemand die weet wat er mis kan zijn ?
iemand die dit ook wel eens heeft gehad of weet wat ik er tegen kan doen laat het me weten

groeten niels

groeten niels

• Gekkenhuis
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Gekkenhuis

Whatever it takes

Heb je de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter al doorgenomen?
en iets meer info zou ook makkelijk zijn. wat voor hardware gebruik je?

offtopic:
en de groeten onderaan een post doen wij hier niet aan.

[ Voor 21% gewijzigd door Gekkenhuis op 20-12-2005 14:17 ]

rMBP M3 16"  rMBP M1 13"  iPhone 14 Pro  AWU3  AirPods Pro

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 07-05 11:19

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

hoi niels

hoi niels

Je geeft wel verrekte weinig info. Maar als ik je zo hoor is je videkaart juist níet kapot maar een ander onderdeel. Vanwege de beknopte info, zou ik niet weten wat wel :)

I'm not as think as you stoned I am

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
het kan de processor zijn, je mainboard zijn, van alles.
Geef eens wat meer specificaties van je PC. Gebruik de search eens, er zijn al heel veel van dit soort topics voorbij gekomen, wellicht staat er wel eentje die je de oplossing geeft.

Ow, trouwens, groeten hoeft niet hier, dat doe je automatisch al door een bericht te posten, en het scheelt ontzettend veel ergernissen als je niet iedere keer onder een post groeten hoeft te lezen.

• .daan
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23-09-2023

.daan

{visibility:hidden;}

Je verhaal is wel erg magertjes...heb je zelf al iets anders geprobeerd behalve de onboard video te gebruiken? Videokaart in ander systeem testen? Al denk ik niet dat daar het probleem zit, aangezien je onboard video het ook niet doet. Alle kabeltjes gecontrolleerd? Als zowel power als hd-lampje blijven branden kan dit duiden op een verkeerd aangesloten floppy of ide kabel, heb je daar niet toevallig vóór dit probleem aan zitten klooien? Heb je iets anders veranderd waarna dit probleem optrad?

Iets meer info dus!

public void ik()

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
makkelijkste is ff je moederbord reseten doormiddel van een jumpertje te verzetten.. En ander geheugen erin doen (als je meerdere reepjes hebt gewoon 1 voor 1 testen en kijken of die aan gaat. Als dat allemaal niet helpt kan je idd naar je processor gaan kijken etc)

[ Voor 3% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2005 14:48 ]

>PC specs<

• J0J0
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 24-10-2025
Ik zou mijn moeder eigenlijk ook wel willen resetten, ze heeft alleen geen jumpertje :P

specs

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

J0J0 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:40:
Ik zou mijn moeder eigenlijk ook wel willen resetten, ze heeft alleen geen jumpertje :P
jawel, alleen mag alleen je vader eraan zitten :P

• KappeNou
J0J0 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:40:
een moeder bedoel ik :P (milf to be exact :D)

[ Voor 5% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2005 14:50 ]

>PC specs<

• KappeNou
Ehrm vaag dubbel post

[ Voor 90% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2005 14:49 ]

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
oke ik heb een amd 3000 +
512 mb RAM
moederbord weet ik niet !

ik heb alle stekkertjes er goed ingedaan etc..
videokaart in ander systeem doen kan nu niet want heb maar 1 pc die is dus stuk en een laptop.
KappeNou schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:24:
makkelijkste is ff je moederbord reseten doormiddel van een jumpertje te verzetten.. En ander geheugen erin doen (als je meerdere reepjes hebt gewoon 1 voor 1 testen en kijken of die aan gaat. Als dat allemaal niet helpt kan je idd naar je processor gaan kijken etc)
jumpertje verzetten ?

en ik heb maar 1 reepje geheugen van 512 mb ram.

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:24:
oke ik heb een amd 3000 +
512 mb RAM
moederbord weet ik niet !

ik heb alle stekkertjes er goed ingedaan etc..
videokaart in ander systeem doen kan nu niet want heb maar 1 pc die is dus stuk en een laptop.

[...]

jumpertje verzetten ?

en ik heb maar 1 reepje geheugen van 512 mb ram.
Mja er zit "altijd" een jumpertje op je moederbord die kan je 1 plaats opschuiven en dan vervolgens weer terug zetten, dan is je bios in default settings gezet. Je kan ook je batterijtje van je mobo eruit halen..
Ken je niet iemand waarvan je een reepje kan lenen? Hoeveel voedings kabels heb je op je moederbord aangesloten? 1 of 2?
Verder lees ook ff goed dit topic door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter

[ Voor 6% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2005 15:29 ]

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
KappeNou schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:28:
[...]

Mja er zit "altijd" een jumpertje op je moederbord die kan je 1 plaats opschuiven en dan vervolgens weer terug zetten, dan is je bios in default settings gezet. Je kan ook je batterijtje van je mobo eruit halen..
Ken je niet iemand waarvan je een reepje kan lenen? Hoeveel voedings kabels heb je op je moederbord aangesloten? 1 of 2?
Verder lees ook ff goed dit topic door: Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
oke ik zal zo even batterijtje van mijn mobo er uit halen kijken of dat werkt !
ik kan denk niet van iemand een reepje geheugen lenen.
en er gaat 1 kabel van mijn voeding naar het moederbord!

• Dj-sannieboy
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online

Dj-sannieboy

Nee.... beter!

geheugen? probeer eens een ander bankje ;)

• J0J0
Heb je nu een nieuwere amd 64 3000+ of een athlon xp 3000+ ?
Dat is wel zo fijn om te weten aangezien die xp moederborden vaak geen P4 stekker gebruiken.

Dit moederbord heeft er bijv wel een, dat vierkante connectortje boven de atx connector...

http://www.morextech.com/...ages%20abit/NF7-board.jpg

[ Voor 41% gewijzigd door J0J0 op 20-12-2005 15:39 ]

specs

• KappeNou
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:36:
Eerst lezen dan posten m8. je post nu al 2x in een topic zonder te lezen dat wat jij zegt al verteld is :?
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:34:
[...]

Dit is een best veel voorkomend probleem met geheugen.. maar lees nou ff dat topic door wat al 2 keer is gegeven ;) en post daar ff..

[ Voor 47% gewijzigd door KappeNou op 20-12-2005 15:41 ]

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:37:
Heb je nu een nieuwere amd 64 3000+ of een athlon xp 3000+ ?
Dat is wel zo fijn om te weten aangezien die xp moederborden vaak geen P4 stekker gebruiken.
ik heb een athlon xp 3000+

Verwijderd

Topicstarter
Dj-sannieboy schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:36:
tja ik zal hard gaan zoeken of iemand nog ergens een reepje heeft liggen moet het dan precies dezelfde zijn of ?? ikbedoel niet voor merk maar ddr etc ofzo weet niet welke ik heb eigenlijk :S

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:39:
[...]

tja ik zal hard gaan zoeken of iemand nog ergens een reepje heeft liggen moet het dan precies dezelfde zijn of ?? ikbedoel niet voor merk maar ddr etc ofzo weet niet welke ik heb eigenlijk :S
Je hebt een AMD.. Dus PC2700 of PC3200 kan allemaal.. Als die gene een AMD heeft dan werkt het.

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
[...]

oke ik heb nu mijn moederbord gereset en nog steeds geen beeld !

Verwijderd

Topicstarter
KappeNou schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:42:
[...]

Je hebt een AMD.. Dus PC2700 of PC3200 kan allemaal.. Als die gene een AMD heeft dan werkt het.
oke bedankt ik zal eens rond gaan vragen en desnoods koop ik morgen een reepje bij de mediamarkt ofzo ik kan het altijd wel gebruiken !

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:44:
[...]

oke bedankt ik zal eens rond gaan vragen en desnoods koop ik morgen een reepje bij de mediamarkt ofzo ik kan het altijd wel gebruiken !
als eerste edit je post gewoon ff ;) slow chat houden we hier niet zo van.. En zoek en lees wat meer op dit forum :) veel kan je zelf al vinden door alleen al te zoeken.
En mediamarkt :? ehrm ok.. haha

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
KappeNou schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:46:
[...]

als eerste edit je post gewoon ff ;) slow chat houden we hier niet zo van.. En zoek en lees wat meer op dit forum :) veel kan je zelf al vinden door alleen al te zoeken.
En mediamarkt :? ehrm ok.. haha
wat is er mis met de media markt ?

• J0J0
Laatste keer dat ik daar was hadden ze dat niet :P

Hier in Maastricht toch iig niet. ;)

Bovendien hebben die lui er meestal geen verstand van.

[ Voor 25% gewijzigd door J0J0 op 20-12-2005 15:51 ]

specs

• KappeNou
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:47:
[...]

wat is er mis met de media markt ?
wat niet :? Heeeeell soms hebben ze een leuke aanbieding.. maar dat is vervolgens ook alleen maar om mensen naar binnen te lokken. Verder is daar bijna alles aan de dure kant. Maja wat wil je met zulke panden op zulke top lokaties en met zoveel personeel en apparatuur.. Leuke winkel hoor.. Maar niks voor mij.
tip: Dure elketronica wat niet in de aanbinding is daar nooit kopen. Je komt altijd bedrogen uit..

>PC specs<

Verwijderd

[...]

dat klopt niet je moet er 2 hebben een grote brede en 1 kleine 12v lijn die 12v is voor je video gedeelte miss is dat het probleem :?

Verwijderd

Topicstarter
in de hangen en opstartprobleem troubleshooter staat bij moederbord dit :

Moederbord piept?
BIOS Beep Codes - BIOS POST Codes en nog meer BIOS Beep Codes
Of, het betrouwbaarst, kijk gewoon in de handleiding van het moederbord.
Trek geheugen en/of videokaart eruit, het moederbord moet daarna zeker piepen. Ook als de CPU brak is.
De meeste gezonde moederborden piepen eenmaal tijdens het opstarten ter indicatie dat alles in orde is. Asus borden piepen daarnaast ook nog een keer per gevonden USB apparaat. Dat zijn allemaal dus normale piepjes

mijn moederbord piept niet toen ik hem aanzetten enzo

en als ik mijn video kaart + geheugen er uit trek piept hij ook niet ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:52:
[...]

dat klopt niet je moet er 2 hebben een grote brede en 1 kleine 12v lijn die 12v is voor je video gedeelte miss is dat het probleem :?
ja klopt sorry ik had het mis 1 grote brede en 1 kleine vierkante !

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

probeer alle hardware eens van je moederbord te halen. Als hij dan nog steeds niet piept, is je mobo kaduuk.

p.s. probeer ook eens te editten ipv meerdere posts onder elkaar te maken. Zie deze knop; Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/edit.gif

• KappeNou
WooK schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:04:
probeer alle hardware eens van je moederbord te halen. Als hij dan nog steeds niet piept, is je mobo kaduuk.

p.s. probeer ook eens te editten ipv meerdere posts onder elkaar te maken. Zie deze knop; [afbeelding]
hoezo? als je geen geheugen in je mobo hebt gat die ook piepen.. en als je geheugen kapot is ook.. dus lijkt me niet dat die dan kapot is of wel :?

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:04:

p.s. probeer ook eens te editten ipv meerdere posts onder elkaar te maken. Zie deze knop; [afbeelding]
ook als ik alle hardware (vid kaart lan kaartje en geheugen) er uit trek piept het moederbord niet

wat nu :( ?

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

KappeNou schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:06:
[...]

hoezo? als je geen geheugen in je mobo hebt gat die ook piepen.. en als je geheugen kapot is ook.. dus lijkt me niet dat die dan kapot is of wel :?
hierom
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:56:
mijn moederbord piept niet toen ik hem aanzetten enzo
En als hij dan wel piept, kun je onderdeel voor onderdeel weer aansluiten totdat je het hebt gevonden. Zoals het nu gaat is het een beetje met hagel schieten niet dan?
daarnaast geeft een memory error een andere beep-code dan als je bijv. geen videokaart op je mobo hebt geprikt
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:08:
[...]
ook als ik alle hardware (vid kaart lan kaartje en geheugen) er uit trek piept het moederbord niet

wat nu :( ?
Heb je ook de IDE en SATA kabels van je harddisk en optische drives los gehaald?

[ Voor 28% gewijzigd door WooK op 20-12-2005 16:12 ]

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:08:
[...]

hierom

[...]

En als hij dan wel piept, kun je onderdeel voor onderdeel weer aansluiten totdat je het hebt gevonden. Zoals het nu gaat is het een beetje met hagel schieten niet dan?
daarnaast geeft een memory error een andere beep-code dan als je bijv. geen videokaart op je mobo hebt geprikt
mijn moederbord piept helemaal niet ! niet met alle onderdelen er in en niet met alle onderdelen er uit ! en ook niet als ik de IDE en SATA kabels van je harddisk en optische drives los heb gehaald !

wat nu :( toch niet nieuwe mobo kopen hè ?!

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 16:14 ]

• KappeNou
WooK schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:08:
[...]

hierom

[...]

ik haat bieps! enigste biep die ik leuk vindt is die ene als me pc aan gaat en het ook daadwerkelijk doet ;)

>PC specs<

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:12:
[...]

mijn moederbord piept helemaal niet ! niet met alle onderdelen er in en niet met alle onderdelen er uit !
ervan uitgaande dat je de kabels van je systeemspeaker niet ook hebt los gehaald, ben ik bang dat je moederbord dood is. Gaan de fans (van je voeding bijvoorbeeld) wel aan?

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:15:
[...]

ervan uitgaande dat je de kabels van je systeemspeaker niet ook hebt los gehaald, ben ik bang dat je moederbord dood is. Gaan de fans (van je voeding bijvoorbeeld) wel aan?
ja ik heb de kabel van de speaker er in laten zitten ;)

de fans van mijn voeding videokaart en processor gaan wel aan !

1 fan die aangesloten zit op het moederbord gaat niet aan ( fan zit aan achterkant van het systeem)

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:21:
[...]
ja ik heb de kabel van de speaker er in laten zitten ;)

de fans van mijn voeding videokaart en processor gaan wel aan !

1 fan die aangesloten zit op het moederbord gaat niet aan ( fan zit aan achterkant van het systeem)
Uhmm, aangezien je aangeeft dat de fan van je videokaart ook aangaat, heb je die waarschijnlijk nog niet helemaal ontkoppelt. Haal dus alles ff los, dus ook de voeding van je hdd's en die fan die het niet doet. Het kan zijn dat je voeding het niet trekt en misschien maakt die ene fan ook wel kortsluiting aangezien die ook gewoon aan zou moeten gaan.
[edit]niet de fan van je cpu natuurlijk he!

[ Voor 4% gewijzigd door WooK op 20-12-2005 16:27 ]

• J0J0
Lijkt me idd dat het moederbord overleden is.

Maar dit is al het 2de moederbord in korte tijd ofzo?

Heb je wel een degelijke voeding eigenlijk?

specs

Verwijderd

Topicstarter
ook als ik alles los heb gehaald vid kaart hd schijfen en de fan die niet draaide piept het moederbord niet !

dit is niet mijn 2e moederbord in korte tijd dit is de 1e moederbord die er in zit en pc is nu 1 jaar oud ongeveer ! de voeding is van compaq :S

• J0J0
Als je moederbord idd dood is lijkt me dat die compaq voeding de dader is :S

Enig idee wat de specificaties van die voeding zijn? Meestal zijn dat 200 a 250W prullen.

specs

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

laatste optie is om nog zonder cpu te proberen...

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:47:
Als je moederbord idd dood is lijkt me dat die compaq voeding de dader is :S

Enig idee wat de specificaties van die voeding zijn? Meestal zijn dat 200 a 250W prullen.
het is een 240 watt en waarom zou dat de reden kunnen zijn dat mijn moederbord kapot is dan ??

oke ik moet dus nu een nieuw moederbord en nieuwe voeding kopen wat raaden jullie mij aan
en hoe weet ik of dat nieuwe moederbord in mijn kast past ? weet namenlijk niet wat voor een moederbord ik nu heb !

mijn specs zijn dus:

AMD Athlon xp 3000+ Boxed
512 MB Ram
Geforce 6800 le 128 mb agp !

wook hoe haal ik mijn cpu er dan af ? hij is boxed en ik zie niet echt iets hoe ik hem er af kan haalen !

[ Voor 8% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 16:54 ]

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Dat boxed betekent alleen dat je de koeler bij de cpu meegeleverd krijgt. Ik zou als ik jou was gewoon even naar de toko gaan waar je die pc hebt gekocht want als je niet weet hoe je de koeler eraf moet halen, ben ik bang dat je wellicht je cpu ook nog eens om zeep helpt zodra je dat gaat proberen...

wil je die 6800 LE niet verkopen btw? :P

• J0J0
Als je voeding niet genoeg Amperes kan leveren kan het zijn dat je een te hoog voltage op je lijnen krijgt en dit kan je hardware slopen ja.

Je cpu zit achter haakjes vastgeklikt, ik vind dat maar een rotsysteem...

Maare, omdat jij een compaq voeding hebt.... heb je dan soms ook een compaq kast? Dan heb je veel kans dat je er of geen passend moederbord voor kunt krijgen of dat het een micro atx moederbord is. In het tweede geval zijn er nog wel moederborden te vinden.

specs

Verwijderd

Topicstarter
ik verkoop mijn 6800 le niet :D

en ik heb een HP kast en op de voorkant staat : HP DX6050

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 17:09 ]

• Renegade!
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22-12-2025
240 watt? 8)7
Ik trek een ongeveer dergelijk systeem met 420 ;) Maar een minimum van 350 is toch wel geen overbodige luxe hoor!

• J0J0
Kijk dat was ook fijn als je dat meteen gezegd had in je topicstart.

Eens op internet kijken wat er over dat beestje te vinden is :p

specs

• pin_point
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 02-08 21:15
Wat ik een keer gedaan heb. de monitor zonder deze van de spanning af te halen uit de computer getrokken, ik hoorde een soort van "pong" uit de monitor komen, heb toen monitor weer aangesloten pc aangezet... monitor gaf geen beeld. wat bleek monitor is een één of andere thermische beveliging gesprongen (monitor is toen een week bij mijn vader geweest en daarna deed ie het weer zonder dat hij er wat aan gedaan had)

Dus het kan zijn dat je monitor in beveiliging is gegaan nadat je hem uit de laptop hebt gehaald.

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:10:
Kijk dat was ook fijn als je dat meteen gezegd had in je topicstart.

Eens op internet kijken wat er over dat beestje te vinden is :p
ja ik wist niet dat dat ook van belang was :$ hier link van mijn pc + specs

• J0J0
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:11:
[...]

ja ik wist niet dat dat ook van belang was :$ hier link van mijn pc + specs
Daar was ik idd terecht gekomen ja.

Met deze kast zit je in ieder geval vast aan een micro atx moederbord.
De keuze hierin zal redelijk klein zijn. Als je dus een normaal formaat atx bord wil moet je ook een andere kast aanschaffen.

specs

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:12:
[...]

Daar was ik idd terecht gekomen ja.

Met deze kast zit je in ieder geval vast aan een micro atx moederbord.
De keuze hierin zal redelijk klein zijn. Als je dus een normaal formaat atx bord wil moet je ook een andere kast aanschaffen.
een andere kast maakt mij niet zoveel uit ! deze kast was nogal klein en gepriegel om

de spullen er in te krijgen welk moederbord + voeding raden jullie mij aan ??

specs pc

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

pin_point schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:11:
Wat ik een keer gedaan heb. de monitor zonder deze van de spanning af te halen uit de computer getrokken, ik hoorde een soort van "pong" uit de monitor komen, heb toen monitor weer aangesloten pc aangezet... monitor gaf geen beeld. wat bleek monitor is een één of andere thermische beveliging gesprongen (monitor is toen een week bij mijn vader geweest en daarna deed ie het weer zonder dat hij er wat aan gedaan had)

Dus het kan zijn dat je monitor in beveiliging is gegaan nadat je hem uit de laptop hebt gehaald.
aardig van je dat je wilt helpen maar deze post is echt nutteloos 8)7

• J0J0
Dit is een goed moederbord. Asus A7N8X-E Deluxe (stabiel bordje en uitgebreider dan je huidige). En als voeding een Tagan 420W.

specs

• Helox-in-a-box
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 23:25
Het kan misschien ook een simpele kortsluiting zijn ergens, heb je de mobo al helemaal losgehaalt en aan proberen te doen? Was een probleem bij de pc van mn broertje, raakte kennelijk iets van het mobo de moboplaat aan, toen de mobo opnieuw bevestigd zonder verdere contact en toen startte de pc gewoon op.

en anders is je mobo gewoon kapot ;)

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:25:
Dit is een goed moederbord. Asus A7N8X-E Deluxe (stabiel bordje en uitgebreider dan je huidige). En als voeding een Tagan 420W.
oke welk socket moederbord moet ik eigenlijk hebben ??

• J0J0
Socket A.

Maar idd, je gaat de boel er toch uithalen als je nieuwe spullen gaat kopen.
Een laatste keer testen op een houten tafel ofzo kan dan ook wel. Zo kaal mogelijk.

specs

Verwijderd

Topicstarter
J0J0 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:34:
Socket A.

Maar idd, je gaat de boel er toch uithalen als je nieuwe spullen gaat kopen.
Een laatste keer testen op een houten tafel ofzo kan dan ook wel. Zo kaal mogelijk.
nou ik heb het moederbord eruit gehaald en op onze houten tafel aan gesloten en toen piepte hij 5 maal ! dus het moederbord is toch niet kapot ?! ? wat nu te doen?

en als ik het werk geheugen bij gooi piept hij maar 1 maal (nog steeds op de houten tafel )

nu doet mijn voeding het niet meer ! altans ik zie de fan niet draaien maar ik zie wel lampjes branden op mijn moederbord

[ Voor 52% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 19:08 ]

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:37:
[...]

nou ik heb het moederbord eruit gehaald en op onze houten tafel aan gesloten en toen piepte hij 5 maal ! dus het moederbord is toch niet kapot ?! ? wat nu te doen?

en als ik het werk geheugen bij gooi piept hij maar 1 maal (nog steeds op de houten tafel )

nu doet mijn voeding het niet meer ! altans ik zie de fan niet draaien maar ik zie wel lampjes branden op mijn moederbord
wat nu te doen ??

• WooK

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

Dan doet je voeding het wel anders zie je ook geen lampjes branden he ;)

Ik zou zeggen, sluit alles weer stuk voor stuk aan (kijk bij het vastschroeven van het mobo goed of hij geen contact maakt met je kast) en boot bij elk aangesloten stuk hardware. 1 beep is juist goed!

Verwijderd

Topicstarter
WooK schreef op woensdag 21 december 2005 @ 14:54:
Dan doet je voeding het wel anders zie je ook geen lampjes branden he ;)

Ik zou zeggen, sluit alles weer stuk voor stuk aan (kijk bij het vastschroeven van het mobo goed of hij geen contact maakt met je kast) en boot bij elk aangesloten stuk hardware. 1 beep is juist goed!
ja dat is wel zo maar normaal ging mijn fan van mijn voeding draaien en nu niet meer ...

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:01:
[...]

ja dat is wel zo maar normaal ging mijn fan van mijn voeding draaien en nu niet meer ...
nu draait mijn fan van mijn voeding niet maar het lampje van mijn mobo brand wel en mijn ventilator van mijn proccesor gaat ook niet aan what to do :( ?

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:37:
[...]

nu draait mijn fan van mijn voeding niet maar het lampje van mijn mobo brand wel en mijn ventilator van mijn proccesor gaat ook niet aan what to do :( ?
Iemand die weet wat ik moet doen :( ????

• J0J0
Ik denk persoonlijk dat je voeding het niet trekt.

specs

Pagina: 1