Linksys WRT54G problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tommy6
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 13-09-2021
Heb deze router van de week aangeschaft omdat mijn huidige router (DrayTek) maar 11Mbit wifi heeft en ik dus niet meer van de max internet snelheid gebruik kon maken na de afgelopen snelheidsverhoging van KPN. Dus heb ik de Linksys genomen die 54Mbit wifi heeft. Echter wanneer ik de router gebruik zijn de internetsnelheden die ik bekabelt (draadloos nog niet gecontroleerd) haal veel volatiler dan met de DrayTek. Browsen op internet gaat veel minder soepel en moet af en toe best wel ff wachten, terwijl ik dit met de DrayTek niet heb. Ook als ik de snelheid test (op bijvoorbeel speedtest) dan zie ik heel vaak dat er even een hapering is, waarna de snelheid vervolgens nog maar 300KB/s is ipv 650KB/s. Kortom hij werkt gewoon niet lekker. Op m'n pc is niets veranderd en de Linksys heeft de standaard firmware van sept 05. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt.

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Heb je de search al eens gebruikt? Er is echt heel veel over de WRT54G te vinden, allerlei problemen en oplossingen. Probeer sowieso eens de nieuwste firmware er in te flashen, je hebt waarschijnlijk nu een ADSL2+ aansluiting aangezien je Wifi het niet meer trok.
het schijnt dat veel problemen met de WRT54G ontstaan doordat de firmware niet lekker overweg kan met ADSL2 signalen.
Bel anders Linksys zelf eens, en leg ze het probleem uit. Ze hebben, vind ik, best wel een goede helpdesk, ze reageren snel en meestal met de juiste oplossing.

• tommy6
Heb vanmiddag even de livechat van Linksys gebruikt en die hebben mij geadviseerd om een nieuwe firmware erop te zetten en daarna een hard reset uit te voeren. Zal het morgen eens proberen, maar vind het wel kwalijk dat dat de oorzaak zou kunnen zijn.

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 13:10

amd187

Ondertitel

Ik had een soortgelijk (mischien wel precies hetdezelfde) probleem, met mijn WRT54G versie 5. Deze had standaard de v1.00.2 firmware en vanaf het begin af aan had ik al problemen. Hij liep af en toe vast met torrent downloads, en mijn start pagina (google.nl) stond niet direct in beeld als ik op het IE icoontje drukte wat daarvoor met mijn E-tech router wel het geval was. Ik heb er van de week v1.00.4 op gezet, die vorige week uitgekomen was en het probleem is nu helemaal verdwenen. als ik op IE druk, staat meteen google in beeld, zoals het dus hoort. Ook haalde ik voor die v1.00.4 bij speedtest ook belabberde scores zoals jij, en nu gewoon de absolute max van m'n verbinding. Aanrader dus, maar alleen als je ook een v5 router hebt (wat ik wel denk) maar kijk dit even na!

En als dit het geval is, download de firmware dan van de US site: http://www.linksys.com/se...2FCommon%2FVisitorWrapper
De nederlandse linksys site kent nog geen v5 blijkbaar, die hebben nog de linux based firmwares op hun site staan (voor modellen voor de v5 dus)

• Hillie
  • Registratie: Januari 2000
  • Nu online

Hillie

Poepen = ultieme ontspanning

Is het anders geen aardig idee een los accespoint naast je Draytek te zetten? Qua stroomkosten kost het je de kop niet.

Liefhebber van schieten en schijten. Ouwehoer en niet-evangelisch atheist.

Daniel36: Dat zeg ik(?) Nee, dat zeg ik niet, je hebt gelijk.

• tommy6
@amd187: Okee, bedankt. Ik heb idd ook V5 en zal morgen eens die 1.00.4 er op zetten. Heb hem al gedownload, maar aangezien ik de hele dag met torrents bezig ben die ik graag binnen wil hebben, staat ie er dus nog niet op. Gebruik nu ook nog gewoon m'n DrayTek. Hopelijk verdwijnt bij mij het probleem net zoals als bij jou. Zoals jij het beschrijft is het idd hetzelfde en in de firmware info staat ook dat problemen met trage down snelheden en het traag laden van websites verholpen is.

• tommy6
Maakt het nog uit of de amerikaanse firmware gedownload wordt, mbt het aantal wifi kanalen? Want op de Nederlandse/Internationale site staat v1.00.4 nog niet.

• tommy6
Na veel geklooi staat de nieuwe firmware er eindelijk op en geeft ie over de kabel als wifi eindelijk de goede snelheid. Echter als ik Bitomet gebruik gaat ie helemaal over de rooie. De snelheid donderd dan overal in elkaar en Bitcomet zelf geeft ook allemaal fouten. Iemand een oplossing?

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Je hebt zeker versie 5 van de Linksys (staat onderop)? Gauw terugbrengen en een ander los accespointje uitzoeken. Dan kun je je router blijven gebruiken en het AP kiezen wat je zelf graag wilt.

• tommy6
Hillie schreef op woensdag 21 december 2005 @ 15:14:
Je hebt zeker versie 5 van de Linksys (staat onderop)? Gauw terugbrengen en een ander los accespointje uitzoeken. Dan kun je je router blijven gebruiken en het AP kiezen wat je zelf graag wilt.
Ja, ik heb idd V5 en ik wordt helemaal gek van dat ding. Lijkt wel of ie niks normaal kan, je moet echt iedere keer alles resetten wil het goed werken. Zet hem vanochtend aan om firmware erop te zetten, moest ik hem echt 3 keer opnieuw aandoen eer dat ie het eens deed. Werkelijk een wanproduct.

• Hillie
  • Nu online

Hillie

Precies, dat had ik ook met de mijne, dat instabiele. Teruggebracht en ik scoor waarschijnlijk een Draytek 2900-serie.

[ Voor 8% gewijzigd door Hillie op 21-12-2005 15:55 ]

• WooK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-04 16:03

WooK

PC in de soep? Heerlijk!

tommy6 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:13:
Heb deze router van de week aangeschaft omdat mijn huidige router (DrayTek) maar 11Mbit wifi heeft en ik dus niet meer van de max internet snelheid gebruik kon maken na de afgelopen snelheidsverhoging van KPN.
...
de snelheid vervolgens nog maar 300KB/s is ipv 650KB/s. Kortom hij werkt gewoon niet lekker. Op m'n pc is niets veranderd en de Linksys heeft de standaard firmware van sept 05. Heeft iemand misschien een idee waar dit aan kan liggen? Alvast bedankt.
Niet om het een of ander maar met 650kB/s moet je ook met een 11mbit router nog uit de voeten kunnen?

I'm not as think as you stoned I am

• tommy6
Kan het er soms nog aan liggen dat ik de port voor Bitcomet niet geforward heb staan in de router? Dit heb ik in de DrayTek ook nooit gedaan en dit ging altijd goed. Neem aan dat dit alleen als gevolg zou mogen hebben dat de snelheid van de torrent laag blijft en niet dat de internet verbinding op alle pc's in elkaar stort.

• amd187
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 19-03 13:10

amd187

Ondertitel

Ik zelf heb de problemen niet die jij noemt met die van mij. Sinds die 1.00.4 firmware werkt alles juist weer normaal, nog niet hoeven resetten en ook bitcomet doet het prima. Ik twijfelde eerst of ik de router terug ging brengen, maar ik vind het zoals het nu werkt prima. Ik heb wel een poort geforward, je zou dit eens kunnen proberen. Dat je internet trager word met torrents is redelijk normaal, tenzij je in bitcomet de settings wat veranderd zoals de upload snelheid en maximale connecties per torrent.

• tommy6
Zal dan toch eens een port forwarden, hopelijk helpt dat. Dat de snelheid van internet bij het downloaden van een torrent wat omlaag gaat is normaal idd. Maar als ik bij een torrent bijv 25KB/s down heb en 10KB/s up en ik in eens nog maar met 200KB/s kan downloaden, dan klopt er volgens mij iets niet helemaal. Heb je ook UPnP aan staan, want daar gaf bitcomet bij mij veel fouten over. Totdat ie uiteindelijk zei: "portmapping existed." Dat was een van de vele errors die ie in z'n log gaf. Alleen toen was het probleem van de snelheid niet over. Bij m'n DrayTek zegt ie ook UPnP device not found, maar geeft geen errors. Ook heb ik weleens een port geforward in de DraTek, maar dit hielp niets qua snelheid, dus heb ik die weer uitgezet en heb nooit problemen met Bitcomet.

[ Voor 47% gewijzigd door tommy6 op 21-12-2005 18:28 ]

• Roamor
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
Indien je een Engelstalig OS hebt: http://www.linksysfix.com...er/index1.htm?CallerID=SP. Dat werkt echt heel erg effectief. Weliswaar heb je dan geen controle over beveiliging etc (dat kun je zelf nog aanpassen natuurlijk), waar dan kun je misschien zien waar je de fout in gaat.

Waarom het geen anderstalige OS'en ondersteund is mij ook een raadsel...
Pagina: 1