Toon posts:

Passief gekoelde kaart voor MCE

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben op zoek naa een passief gekoelde kaart voor een MCE machine.
Maakt het nog uit welk merk (ATI/NVIDIA) ik neem?

En zit er veel verschil tussen de kaarten zelf? hij hoeft alleen maar mooi strak beeld te geven. Kan ik dan gewoon een kaartje van 60 euro (ATI X300) kopen of moet het een high-end kaart worden?

Tnx

• Exirion
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06:29

Exirion

Gadgetfetisjist

Je vertelt niet waar ie op aangesloten gaat worden. Als je een CRT via SCART zou willen aansluiten dan heeft een Radeon kaart de voorkeur omdat die composite sync signaal afgeeft. Dan kun je simpel een VGA->SCART kabel maken die supergoed beeld geeft.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Ja sorry,

Hij gaat van de DVI aansluiting naar de DVI aansluiting op de TV.

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

Met DVI geeft elke kaart haarscherp beeld want via DVI-D heb je digitale overdracht. Bij DVI-I kan zowel analoog als digitaal over de lijn gaan, maar standaard wordt dan het digitale signaal gebruikt.

"Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal." - Albert Einstein

• TheBorg
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:17

TheBorg

Resistance is futile.

XFX heeft een GF6600 met passieve koeling (PCI-e).

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Tenzij je ook wilt gamen op je mediacenter, is een high-end kaart niet nodig.
Een X300SE o.i.d. voldoet prima. Mijn mediacenter draait hier prima op een Radeon 9250.
De enige vereiste die MS er aan heeft gesteld, is dat de videokaart minimaal 128MB moet hebben.
Verder niets, en iedere fabrikant heeft tegenwoordig MCE drivers beschikbaar, ook voor de budget kaarten.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:59

mr_petit

opperprutser

Exirion schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 13:52:
Je vertelt niet waar ie op aangesloten gaat worden. Als je een CRT via SCART zou willen aansluiten dan heeft een Radeon kaart de voorkeur omdat die composite sync signaal afgeeft. Dan kun je simpel een VGA->SCART kabel maken die supergoed beeld geeft.
ik neem aan dat je component of RGB bedoeld, composiet (1 geel stekkertje) is iets waar je ver van weg wilt blijven.

Ik denk dat je voornamelijk moet kijken wat je tv accepteert via scart (component / RGB).
Veel kaarten hebben hiervoor een speciale kabel / break out box)
Let er op dat bijv. bij een XFX6600GT er geen break out box wordt geleverd (alleen een s-video kabel).

"man is not truly one, but truly two,"

• Exirion

Exirion

Gadgetfetisjist

mr_petit schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 14:32:
ik neem aan dat je component of RGB bedoeld, composiet (1 geel stekkertje) is iets waar je ver van weg wilt blijven.
Je moet toch beter lezen ;) Ik zeg "composite sync". Dat is het sync signaal dat over de SCART met het RGB signaal meegestuurd wordt. De Radeon kaarten sturen dit standaard ook over de VGA connector maar bij nVidia heb je gescheiden horizontale en verticale sync. Die moet je electronisch omzetten naar composite sync.

• mr_petit
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01:59

mr_petit

opperprutser

ik moet idd beter lezen. :)
Jij bedoeld een systeem waarbij je RGB uit de VGA uitgang haalt.
Ik denk echter als je toch een nieuwe kaart koopt dat je misschien beter eentje kan nemen die sowieso een RGB of component breakout kabel/ box heeft.

[ Voor 3% gewijzigd door mr_petit op 20-12-2005 14:48 ]

"man is not truly one, but truly two,"

• IRCfreAk
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23-04 17:15
ik zou ook voor de zekerheid maar ff kijken op de website van mce welke vidcards ondersteund worden.

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 02-08 00:53

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

(jarig!)
De nieuwe ATi X1xxx serie kwam enorm goed uit de video tests met de nieuwste Catalyst drivers. Je kunt overwegen om even te wachten en daar over een tijdje een X1300 mee te pakken.
Zie ook http://tweakers.net/nieuws/40406 voor info over die nieuwe drivers en de test.

Wil je nu een kaart dan is de X300 ook een perfecte keuze voor een MCE systeem, goedkoop - passief gekoeld mogelijk - verkrijgbaar - ondersteunt.
Ziet er ideaal uit :)

Aan jou de keuze om verder te kijken, nu te halen of even te wachten.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Pagina: 1