Toon posts:

56k6 Modem + huiscentrale

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi,

Ik kom met m'n modem (56k8) niet hoger dan 33k6... Aan m'n computer en m'n modem zelf kan het niet liggen, want deze heb ik bij een ander geprobeerd en dan haal ik hogere snelheden, varierend van 33k6-50k.
Echter ik heb thuis een HomeVox telefoon centrale en ik heb m'n vermoedens dat deze de veroorzaker is (waarschijnlijk heeft de thuiscentrale een bepaalde impedantie, die de kabelimpedantie beinvloed, waardoor 56k6 niet mogelijk is.... :'( )

Nu is me verteld dat als ik de modem VOOR de thuiscentrale plaats en in serie dat ik dan het probleem kan omzeilen...

Weet iemand hoe ik dit moet aanpakken of heeft andere tips?

Alvast bedankt!

• hjs
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

hjs

De huis centrale sluit je toch gewoon aan met zo'n telefoon stekker op het telefoon net? nou maak stop daar dan ook gewoon de stekker voor een draadje naar je modem toe in, dus gewoon zo'n dubbele stekker, met van die gaten in zijn rug. Ik had mijn pc eerst ook via de centrale en de snelheid waarmee hij verbond was ook lager.

Verwijderd

Topicstarter
Zoiets had ik al geprobeerd; mijn modem parallel (over) de ingaande PTT-lijn van m'n huiscentrale te zetten... helaas 33k6 was het meeste wat ik eruit kon persen...