Mijn zus is op zoek naar een 2ehands systeem, haar budget € 300,-Dit is natuurlijk best weinig maar op e-bay zijn we een paar systemen tegen gekomen die toch best wel goed zijn voor die prijs.
Gebruiksdoel: Internetten, tekstverwerken, nieuwere spelletjes (mag op low als ze maar draaien)....
Verder zou het mooi zijn als het nog een beetje toekomstgericht is, dus uitbreidbaar.
Ze heeft al een Monitor en een oude muis en toetsenbord dus dat is niet nodig....ook heb ik nog een kast staan hier (Aopen H600B, zonder voeding) dus misschien kan dat ook nog van pas komen?
Ik ben de volgende tegengekomen:
Technische specificaties
Processor: AMD Athlon XP3000+ (400 MHz FSB)
Harddisk: 160 GB Westrn Digital UDMA-100 (7200 rpm_
Moederboard: MSI K7N2 Delta, 128bit memory bus, Serial ata
Geheugen: 512 MB DDR-RAM PC3200 (400MHz)
Graphics: Ati radeon 9600 PRO all in wonder AGP
Cd-rom/DVD: Toshiba DVD-ROM [16x/48x]
Toshiba DVD-writer and CD writer
floppydisk: floppydisk is er later ingezet
Keyboard: Wireless multimedia keyboard (radio transmision)
Mouse: Wireless scroll-mouse
Power supply: 300 watts Forton Source –PFC
Geluid: 2 boxen
prijs: € 300
Dit is volgens mij best een goed(koop) systeem, alleen vroeg ik me af welke socket dit nou is i.v.m. uitbreidingsmogelijkheden. En of het misschien nog beter kan...(is 400Mhz fsb niet weinig?)
Het beste zou natuurlijk een s939 zijn maar die zijn bijna niet te vinden voor die prijs (misschien weet iemand er eentje ergens?)
Ik heb gekeken op E-bay en de V&A hier op tweakers, maar de systemen die daar stonden zijn vaak al van erg lang geleden en dus al weg, ook heeft ze net te weinig geld om er nieuw een te kopen (zou dan ook een minder systeem worden als zoiets denk ik)
Hopelijk kan iemand haar helpen want ze betaald al een paar maanden voor de internetaansluiting terwijl haar oude pc kapot is gegaan, dus weggegooid geld.
Alvast bedankt!
Gebruiksdoel: Internetten, tekstverwerken, nieuwere spelletjes (mag op low als ze maar draaien)....
Verder zou het mooi zijn als het nog een beetje toekomstgericht is, dus uitbreidbaar.
Ze heeft al een Monitor en een oude muis en toetsenbord dus dat is niet nodig....ook heb ik nog een kast staan hier (Aopen H600B, zonder voeding) dus misschien kan dat ook nog van pas komen?
Ik ben de volgende tegengekomen:
Technische specificaties
Processor: AMD Athlon XP3000+ (400 MHz FSB)
Harddisk: 160 GB Westrn Digital UDMA-100 (7200 rpm_
Moederboard: MSI K7N2 Delta, 128bit memory bus, Serial ata
Geheugen: 512 MB DDR-RAM PC3200 (400MHz)
Graphics: Ati radeon 9600 PRO all in wonder AGP
Cd-rom/DVD: Toshiba DVD-ROM [16x/48x]
Toshiba DVD-writer and CD writer
floppydisk: floppydisk is er later ingezet
Keyboard: Wireless multimedia keyboard (radio transmision)
Mouse: Wireless scroll-mouse
Power supply: 300 watts Forton Source –PFC
Geluid: 2 boxen
prijs: € 300
Dit is volgens mij best een goed(koop) systeem, alleen vroeg ik me af welke socket dit nou is i.v.m. uitbreidingsmogelijkheden. En of het misschien nog beter kan...(is 400Mhz fsb niet weinig?)
Het beste zou natuurlijk een s939 zijn maar die zijn bijna niet te vinden voor die prijs (misschien weet iemand er eentje ergens?)
Ik heb gekeken op E-bay en de V&A hier op tweakers, maar de systemen die daar stonden zijn vaak al van erg lang geleden en dus al weg, ook heeft ze net te weinig geld om er nieuw een te kopen (zou dan ook een minder systeem worden als zoiets denk ik)
Hopelijk kan iemand haar helpen want ze betaald al een paar maanden voor de internetaansluiting terwijl haar oude pc kapot is gegaan, dus weggegooid geld.
Alvast bedankt!