[MySQL] Backup software voor automatische backups

Pagina: 1
Acties:

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Ik ben op zoek naar geteste software die ik kan installeren op Windows 2003 SBS premium. Het programma moet elke dag automatisch een backup maken van een database gehost bij WindeXS (shared hosting). Ik wil er zo min mogelijk naar om hoeven kijken. De .sql bestanden moeten locaal opgeslagen worden, er is dus geen FTP mogelijkheid nodig. Er kan geen Perl oid geinstalleerd worden op de 2003 SBS server en ik wil geen PHP script gebruiken omdat ik dan nogsteeds handmatig backups aan het maken ben. Dan kan ik net zo goed backupen via PHPmyAdmin.

Heeft iemand een idee....?
Ik heb het forum en google al flink doorgespit maar niets kunnen vinden. Ik heb geen shell toegang tot de server wat de mogelijkheden nogal beperkt.

Verwijderd

met mysqldump kun je met de -h optie opgeven vanaf welke server hij moet dumpen

mysqldump -u user -p password -h host -A > /home/user/mydump.sql

Dit kun je dan dagelijks laten uitvoeren. Evt met wat code eromheen zodat je een archief opbouwt

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 13:05 ]

• Bram77
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 10-07-2023
Op zoek naar het mysqldump executable (ik heb geen MySQL geinstalleerd staan op de locale server) kwam ik MySQLadmin tegen. Dat gebruik ik al wel eens, maar nu blijkt daar ook een scheduled task optie in te zitten. Die ga ik dus eerst eens even uitproberen.

Maar bednakt voor de tip. Als dit niet lukt ga ik dat proberen.