Toon posts:

[XP] Individuele files inaccesible in xp netwerk

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik werk met een simpel xinxp pro sp2 peer to peer netwerk, simple files sharing geen domains.
Ik zet bepaalde mappen gedeeld in het newerk, gedeeld voor lezen en schijven geen wachtwoorden.

Ik kan dan bepaalde bestanden niet vanuit een remote computer vanuit de gesharede map benaderen (openen of naar me toe kopieren).
Als ik op de computer met het bestand het bestand open en onder een andere naam opsla (in dezelfde folder) kan ik met het andere bestand wel alles. Als ik in de gesharede folder een subfolder aanmaak en het bestand op de pc zelf hiernaar verplaats, kan ik er ook weer alles mee.

feature of bug?

• Hmail
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 17-03 22:14

Hmail

Doet ook maar wat.

Als ik je vraag goed interpreteer, dan lees ik het volgende:
Je hebt een Windows XP SP2 netwerk. De bestanden die je op de ene pc, zeg maar PC1, in de Shared Documents folder hebt staan kun je niet openen.
Als je op PC1 het bestand kopieert naar een andere naam, dan kun je er wel alles mee. Ook als je het in een mapje neerzet kun je er alles mee.

Ik zou Simple Files Sharing eens uitzetten en dan de rechten controleren. Het werkt mijns inziens een heel stuk makkelijker zonder die Simple Files Sharing :)

It might sound as if I have no clue what I'm doing, but I actually have a vague idea.