Toon posts:

NEEEEEE, Asjeblief niet.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb 2 weken geleden een elsa Gladiac GTS 2 32 mb gehaald. Ik heb meer dan een week liggen te kutten met het kaartje om het aan de praat te krijgen. mijn moederbord kon niet genoeg prik leveren voor de gladiac en de rest van de hardware tegelijk. Toen ben ik uitbundig gaan testen welk Mobo'tje het beste presteerde. Toen ben ik overgestapt op een Abit BE6-2. op dit board extra koellichamen gehangen en extra gekoeld om goed te kunnen overclocken. Ik mijn PIII 650 op 1040 overgeklokt, en windows 2000 loopt niet stabiel. Win98 geeft geen enkel probleem. Terug geklokt op 866, en win2000 nog steeds onstabiel. Terug op 650, en alles stabiel, maar performance is er niet bepaald. Dus nu ben ik overgestapt op mijn oud vertrouwd P3B-F. Ding kan maximaal worden geklokt op 975, maar zo stabiel als maar wat. Toenet mobo bij mij in de kast gebouwd. Op het chipset en Clock-generator extra koelichamen geplakt om het zaakje extra stabiel te krijgen. Alles erin geprikt. ik zet hem aan, geen beeld, geen piepjes. Ik vreesde al het ergste. Alles aangeduwd, nu wel beeld, maar wel vol met rare kleurtjes en tekentjes die er niet op horen te staan(op 433 Mhz). Alles uitgebouwd behalve 1 geheugen strip en de vga kaart. Nog steeds verot beeld. Viper 770 erin en perfect beeld. Is na 2 weken testen en moederborden afwegen mijn videokaart kapot. Nu moet ik morgen terug en hopen dat ik voor donderdag een vervangende kaart heb, want dan heb ik netwerk weekend. Zou al de 2de keer zijn dat mijn vga kaart in de reparatie is bij de winkel tijdens een Lanparty. Begin een beetje te geloven dat Elsa kaarten mij niet gegund zijn.

Zijn er nog meer mensen die binnen 2 weken hun Gforce 2 GTS al terug hebben kunnen brengen.

Mzzl

• ezwizard
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 12-05 15:20
heb je je kaart ook al bij iemand anders in zijn computer geprobeerd?

Verwijderd

Das inderdaad behoorlijk kut.

Waarom heb je geen cusl2 gekocht, stukken stabieler dan be6 bij hoge snelheden en fsb?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de kaart in 2 systemen hier geprobeerd, en ik krijg bij elk systeem leuke, maar ongewenste kleurtjes.

De reden waarom ik Be6-2 had gepakt, was omdat ik het hier nog had liggen, en omdat ik een slot 1 heb. Ik had wel de keuze om mijn cpu in te ruilen voor een fcpga bij Paradigit(doen ze neit moeilik over), maar die krengen zijn bijna niet over te klokken. Mijn 650 loopt stabiel tot 1040 Mhz met een vcore van 1.80 . Maar zo een fcpga krijg je met moeite 10% hoger dan zijn standard snelheid, dus ik blijf mooit trouw bij mijn slot 1 procje. mag dan wel niet de nieuwste cpu zijn, maar met overklokken kan die toch behoorlijk meekomen met deze tijd. helaas zit ik nu aan 975Mhz gelimiteerd. Maar ja, we blijven kijken voor andere leuke mobo's.
Was misschien aan het denken om een abit te pakken met 815 chipset en Slot 1. Maar heeft hier iemand ervaring mee?? En is het een beetje een goed board???

Mzzl

Verwijderd

Op vrijdag 19 januari 2001 23:48 schreef Mclain het volgende:
.... Ik had wel de keuze om mijn cpu in te ruilen voor een fcpga bij Paradigit(doen ze neit moeilik over), maar die krengen zijn bijna niet over te klokken..... Maar zo een fcpga krijg je met moeite 10% hoger dan zijn standard snelheid, dus ik blijf mooit trouw bij mijn slot 1 procje....
Wat een gelul, bij diverse testen is gebleken dat er tussen slot1 en ppga/fcpga weinig verschil zit in overklokbaarheid.
Kijk maar in de database bij overclockers.com als je me niet gelooft.
Cusl2 is het beste bord. Zeker met een hoge fsb.

Ik heb ook een Fcpga die nu 50% overklokt is en nog verder gaat als ik mijn koeling verbeter. (heb het bord pas 2 dagen) Kan nu 3dmarken op 1081Mhz, maar moet alles nog finetunen. Denk dat ie 1100 stabiel kan halen want hij boot 2k nu al bij 1100.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb heel erg veel liggen te kloten met die fcpga procjes, en het spijt me, maar ze zijn echt niet zo goed over te klokken als de slot procs. Toen ik mijn vga kaart op performance ben gaan testen heb ik het ook getest op CUSL2 en CUBX-E. Maar ik had geen FCPGA 650/100. Dus heb ik mij een 866/133 gepakt. Dat si dezelfde multiplier en alles. Getest op 650 op 866 en toen wou ik dus op 975 eens gaan proberen, wil het kreng niet hoger als 911 met een golden orb erop. Ok, gaan we wat anders proberen. Bus freeze erbij en zorgen dat dat ding op 10 graden komt om te kijken of die wil posten op 975. maar vergeet het maar. Ding wil gewoon niet. En zo heb ik het wel met meerdere FCPGA's gehad. De FCPGA procs met 100Mhz FSB zijn volgens mij wel beter als de 133 FSB procs. Maar ik blijf echt wel trouw aan slot 1, want ik heb genoeg fcpga's getest, en er is tot nu toe nog geen fcpga geweest wat klaarspeelt wat mijn slot procje doet. Maar ja, ieder zijn smaak.

Mzzl

Verwijderd

De ene proc is de andere niet. Heb een celly 300a gehad (slot1) die draaide pas stabiel @ 450 met 2,4V ipv 2 terwijl vele anderen makkelijk 504 haalden.

Mijn huisgenoot heeft 2 p3-650 fcpga tegelijk besteld. Nummer 1 veslikt zich al bij 117 bus nummer 2 draait prima op 995 op 153 bus op Abit SE6 met met een standaard koelermaster en 1,65 V.
Je moet gewoon geluk hebben........

Verwijderd

Topicstarter
Daar moet ik je gelijk in geven. De ene proc is de andere niet, maar het feit dat ik nog nooit een fcpga proc kunnen testen waarvan ik zei dat die echt super was te overclocken. Maar ja, misschien heb jij dan wel geluk gehad met je FCPGA proc of ik altijd pech met de procs die ik heb gehad om te testen.

mzzl

• fredkroket
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Heel vaak is de oplossing Clear CMOS. Dit reset je BIOS en haalt een evt. foute setting gewoon weg, dus probeer maar is.

Verwijderd

Topicstarter
Op zaterdag 20 januari 2001 00:29 schreef fredkroket het volgende:
Heel vaak is de oplossing Clear CMOS. Dit reset je BIOS en haalt een evt. foute setting gewoon weg, dus probeer maar is.
Ik weet zeker dat het daar niet aan ligt, aangezien ik in meerdere systemen de kaart heb getest. hellaas ben ik 100% ervan overtuigd dat het beest kapot is.

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben bang dat die winkel misschien mijn elsa kaar niet in voorraad heeft, en zal me dan proberen een andere kaart te verkopen. Nu denk ik dat die me de Asus V7700 Deluxe wil verkopen/ruilen. Als jullie konden kiezen voor de Gladiac II Gts 32 MB met video in/ou of de Asus v7700 Deluxe, wat zouden jullie dan kiezen.
Mijn voorkeur gaat uit naar Elsa.

Verwijderd

Ik heb net me Hercules GF2 GTS 64MB ingeleverd voor een Radeon :9

Verwijderd

Topicstarter
Ik wist dat het me weer niet meezat. Kom bij die winkel, zijn ze G*/(*&#(&me dicht voor verbouwing en gaan dinsdag om 10:00 weer open. Heb zo een gast aangesproken over die kaart, maar hij bleef zeggen dat ze dicht waren. Een beetje service was het geweest om me effe aan te horen. Moest dinsdag maar terug komen en dan zouden ze hem innemen en na kijken. Met andere woorden vergeet maar dat je een Elsa kaart hebt voor het nieuwe netwerk weekend. Ik wordt echt schijt ziek van die winkel. Heb daar voor weet ik hoeveel duizenden guldens gekocht en weet ik hoeveel klanten bezorgd, maar nog een service van kus me de kloten. Dan geef me maar Paradigit, daar ga je heen en wordt het als het mogelijk is meteen getest en krijg je een nieuwe mee.

Kan me daar nu zo kwaad over worden. Maar het is nog niet gedaan. Viper 770 erin gezet opnieuw geboot, en ding geinstalleerd en 3Dmarks2000 komt heel leuk met de melding dat ik voor te kunnen benchmarken een #D-accelerator kaart in moet hebben. AAAAAAARRRRGGHHHHH, gooi het hele ding ooit nog eens het raam uit. heb ik vorige keer ook gehad. Heb toen van ellende opnieuw kunnen installeren. om gek van te worden
Pagina: 1