Probleem
De scripts die ik selecteer in een multi-select geven een error in onSubmit.
Wat heb ik?
JSP
FormController onSubmit
De log debug geeft wel de goede grootte weer.
Ik krijg toch een Exception en wel de volgende:
Wie weet wat ik fout doe of wie weet er een goed example om een many-to-many in Hibernate op te slaan?
De scripts die ik selecteer in een multi-select geven een error in onSubmit.
Wat heb ik?
JSP
XML:
sentinel.scripts is een List van script objecten.1
2
3
4
5
6
7
8
| <spring:bind path="sentinel.scripts"> <select name="scripts" size="5" multiple="multiple"> <c:forEach items="${scripts}" var="script"> <option value="${script.id}">${script.name}</option> </c:forEach> </select> <span class="fieldError">${status.errorMessage}</span> </spring:bind> |
FormController onSubmit
Java:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| public ModelAndView onSubmit(HttpServletRequest request, HttpServletResponse response, Object command, BindException errors) throws Exception { if (log.isDebugEnabled()) { log.debug("entering 'onSubmit' method..."); } Sentinel sentinel = (Sentinel) command; log.debug("n# scripts:" + sentinel.getScripts().size()); if (request.getParameter("delete") != null) { log.debug("Sentinel ID: " + sentinel.getId()); sentinelManager.removeSentinel(sentinel.getId().toString()); request.getSession().setAttribute("message", getText("sentinel.deleted", sentinel.getHostName())); } else { sentinelManager.saveSentinel(sentinel); request.getSession().setAttribute("message", getText("sentinel.saved", sentinel.getHostName())); } return new ModelAndView(getSuccessView()); } |
De log debug geeft wel de goede grootte weer.
Ik krijg toch een Exception en wel de volgende:
code:
1
2
| org.springframework.orm.hibernate.HibernateSystemException: Unknown entity class: java.lang.String; nested exception is net.sf.hibernate.MappingException: Unknown entity class: java.lang.String net.sf.hibernate.MappingException: Unknown entity class: java.lang.String |
Wie weet wat ik fout doe of wie weet er een goed example om een many-to-many in Hibernate op te slaan?