BNC zwart scherm als ik delete

Pagina: 1
Acties:
  • 51 views sinds 30-01-2008

• autodidact
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 30-06-2024
het volgende,
Eizo F931 met een BNC-kabel naar mn videokaart.
Als ik nou op rechter muisknop druk, of gewoon op DEL druk op een bestandje, springt het scherm voor 1 seconde op zwart, alsof je resolutie aan past.
in de faq staat dat soms het beeld zwart blijft, is dit wat ze bedoelen? beeld komt namelijk gewoon weer terug, ik schrik me alleen een ongeluk als alles ineens zwart wordt.

Pollewob in "FAQ Videoplanken & Beeldkanonnen"#bnc
Monitor af en toe op zwart.

http://specs.tweak.to/12504

Verwijderd

heeej vreemd dit verschijnsel heb ik ook bij mijn NEC multisync P750 at BNC :S:S:S
ik heb er eigenlijk nooit zo bij stil gestaan maar het is me wel opgevallen dat ie dat alleen doet op met filmbestanden...

ik ben benieuwd wat er uit dit topic komt...

SPECS:
AMD SEMPRON 2600+
ASROCK socket a mobo met max FSB333 en sis chipset(kan zo gauw niet op het type komen staat als het goed is wel bij desktop pc sig)
1gb ram
Maxtor DiamondMax Plus 8 40gb
GF6800 128mb
SB LIVE! 1024

verder zijn windows en alle drivers van het nieuwste type...

ow en voor het gevraagd word ik kan hem niet aansluiten op VGA puur omdat ik geen kabel heb en ik ook niet van plan ben er eentje te kopen omdat hij zo goed werkt en uber beeld geeft

bookmarked*

• CR35
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 12-02 14:15
Ik heb het ook met mijn G4 ti 4800, nu heb ik een 7800 GT en daarbij heb ik het ook, kon me wel herinneren dat het vroeger niet gebeurde maar ik dacht altijd dat het door de drivers kwam, volgens mij is het onstaan nadat ik de drivers had geupdate. en ow ja een vision master pro 452.

edit: IIyama vision.... en ik ben er inmiddels aan gewend geraakt nooit bij stil gestaan meer.

[ Voor 15% gewijzigd door CR35 op 21-12-2005 13:57 ]

• autodidact
hmmm dan ziet het er naar uit dat het een onschadelijk negatief bij-effect van een BNC-kabel is, ongeacht het type videokaart of monitor, veroorzaakt door tot dusver onbekende redenen.
8)7

mijn zwarte 5 BNC naar 15-pin D-Sub kabel is van pan-international
er staat op dat het een e87647-dg betreft die 80 °C 30V VW-1 low voltage aan kan. Hebben jullie toevallig het zelfde snoer?

Verwijderd

Heb dat probleem ook en ik gebruik alleen de TV out van m'n 6800 kaart het is inderdaad alleen bij film bestanden... erg vaag :?

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Stop AI Slop

Als je een filmbestand selecteert, wordt er een preview gerenderd in je explorer.

Lijkt me meer dat er iets mis is met jullie codecs, dan dat het aan jullie kabels ligt. Maar dat kan aan mij liggen ;)

Je moet niet dronken dat ik denken ben.
What seems to be the officer, problem?
Waar is de brand, meester?

• Trubo
  • Laatst online: 16:45
CodeCaster schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:03:
Als je een filmbestand selecteert, wordt er een preview gerenderd in je explorer.

Lijkt me meer dat er iets mis is met jullie codecs, dan dat het aan jullie kabels ligt. Maar dat kan aan mij liggen ;)
Aan de kabel zal het idd niet liggen maar ik denk dat het iets te maken heeft dat de monitor via BNC is aangesloten. Ik heb thuis hetzelfde "probleem" ik let er niet specefiek op maar meestal als ik na een bepaalde handeling ctrl + alt + del in druk krijg ik voor een seconde lang een zwart beeld.

De laatste keer dat ik het gemerkt heb zat mijn oude Ti4400 er nog in van asus, nu een ati 800XT er in zitten en het is me nog niet opgevallen dat het weer gebeurt is. Dit zou kunnen zijn dat het alleen voorkomt met een nvidia kaart?!

In ieder geval kan ik er mee leven maar het blijft toch vreemd.

• autodidact
CodeCaster schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:03:

maar zoals ik zei is het ook als ik iets delete, en gebeurt het níét als ik de pc gebruik die via de VGA ingang is aangesloten gebruik.
Tevens gebeurt het ook niet altijd. dat is misschien wel het vreemdste.

@ turbo, bedoel jij dat wanneer je uit een game crashed je pc de resolutie en herz weer terug zet?

• Trubo
autodidact schreef op donderdag 22 december 2005 @ 11:28:
@ tRubo, bedoel jij dat wanneer je uit een game crashed je pc de resolutie en herz weer terug zet?
Daar heb ik soms wel last van maar dat bedoelde ik niet ;)

Pc spec:
Asus A7V-333
AMD 2700+
1 gb ram
GF Ti 4400 (nu nieuwe kaart: Ati 800XT)
SB Live!

Monitor LG F900P + 5 polige BNC

Met deze specificaties heb ik last van soms zwart beeld, inderdaad met een menu opvragen met de rechter muisknop of soms een bestandje verwijderen met de delete knop. Vreemd maar waar.

[ Voor 4% gewijzigd door Trubo op 22-12-2005 11:44 ]

• autodidact
maar welk merk en type snoer heb je dan Turbo? ergens had ik gelezen dat er een aantal verschillende type kwalitiet (tiet ja) snoeren waren. Maar dat ging meer over dikte en van isolatie en daarmee samenhangende inteferentie.

• Trubo
autodidact schreef op donderdag 22 december 2005 @ 13:12:
maar welk merk en type snoer heb je dan Turbo? ergens had ik gelezen dat er een aantal verschillende type kwalitiet (tiet ja) snoeren waren. Maar dat ging meer over dikte en van isolatie en daarmee samenhangende inteferentie.
Op het moment kan ik niet het type snoer opgeven, maar wat ik wel weet is dat het snoer niet echt buigzaam is ;) Lijkt me dus nogal goede isolatie.

Maar zoals ik al zei lijkt het me een probleem met een Nvidia kaart, Nvidia driver in combinatie met windows.

Verwijderd

Ik heb dit probleem ook soms, maar alleen op mijn 2e scherm (aan dvi->vga) + 6800LE...
Het is bij bijna alle bestanden. Het raarste is wel dat er op het eerste scherm (vga) niets aan de hand is.

P4 2,66@3,0
MSI PT880
GF6800LE

• Trubo
Kabel die ik gebruik is een:

AWM E101344 Style 2919 80C 30V

Vrij dikke kabel en niet erg buigzaam. Heb er alleen last van gehad met verschillende Nvidia kaarten maar nu met een Ati geen last van.

Verwijderd

sorry voor het kicken van dit (oude) topic... maar ik heb nu een nieuw scherm (aangesloten op DVI-D) maar die doet het ook...

iemand een oplossing???

ps. bijna helemaal een nieuwe PC

specs:
AMD Opteron 165
1GB geheugen (zelfde als mijn oude pc)
Asrock 939Dual-Sata2
GeForce 6800 128mb (zelfde als mijn oude pc)
Maxtor Diamondmax plus 8 40GB (zelfde als mijn oude pc)
Maxtor Maxline III 250GB
Soundblaster X-Fi Xtreme Music
Tagan 480W-22U

het scherm waar het om draait is een Fujitsu-Siemens Scaleoview W19-1 en is aangesloten met het meegeleverde DVI-D kabel.

ook heb ik een schone installatie van windows gedaan en een voor 1 de codecs geinstalleerd maar hij doet het ook al bij een schone installatie..

[ Voor 66% gewijzigd door Verwijderd op 17-05-2006 09:52 . Reden: meer info toegevoegd ]

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 16:49

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit is totaal offtopic topickaping :/

Behalve dat BNC en DVI-D beide bedoeld zijn voor overdracht van beeldsignalen is er werkelijk geen enkele overeenkomst tussen de standaarden. Niet een :o

Graag dus ouwe }:O }:O voortaan in de sloot laten liggen tenzij je iets post dat a) on-topic is en b) iets nuttigs voor anderen toevoegt ("Ik heb dat probleem ook" valt daar dus niet onder)

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.