PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.
Interessant, ik had nog nooit zo'n test gezien. De resultaten zijn natuurlijk niet bepaald onvoorspelbaar, maar het valt me wel op dat het verschil zó groot is!
This is the way the world ends. Not with a bang but a whimper. -T.S. Eliot
Mooi! Ik zat me net af te vragen of ik nou ook voor mijn 100-300 een vreselijk duâh 82mm (!) filter moet gaan kopen. Maar dat hoef ik me nu dus ook niet meer af te vragen. Ik vermoedde al zoiets omdat ik op mijn Minolta A1 (permanent een Super HMC erop) vrijwel nooit flare heb gezien.
Alleen zijn die grote filter zo vreselijk duur, maar goed...meer weer een mailtje naar Hong Sien...
Alleen zijn die grote filter zo vreselijk duur, maar goed...meer weer een mailtje naar Hong Sien...
A good way to test the effectiveness and strength of a strategy is to look at whether it contains a strong and authentic tagline.
Nou Ronald, je post heeft in ieder geval zin gehad. Maat van me gaat nu toch maar Hoya multicoated shit bestellen voor zijn Sigma 24-70. Hij heeft ook wat AF-problemen met het filter, misschien wel door het contrastverlies