Clients verliezen verbinding met server

Pagina: 1
Acties:

• Ora et Labora
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 22-04 15:52
Situatie:

1 Win SBS 2003 server met alle update's, standaard geinstalleerd met alle netwerkprotocollen zoals DNS, DHCP enz, teven Exchange server.
5 werkstations die lid zijn van het domein.

Nu is het geval dat alle werkstations ongeveer 5 x per dag de connectie met de server verliezen, dit is niet op een vast tijdstip, maar gewoon random.
Opnieuw starten van de werkstations verhelpt het probleem weer tijdelijk, alleen gaat het inloggen op het domein ook soms erg traag, zeker 2 minuten op bezig met laden van persoonlijke instellingen.

Wat ik heb geprobeerd:

- Werkstations vast IP.
- Werkstations netwerkadapter vinkje weg bij energiebeheer en verbindingssnelheid op 100 MB Full Duplex.
- Dit ook op de server gedaan.
- Het commando netsh int ip reset doc1.txt gegeven op werkstations gegeven.
- Werkstations opnieuw lid maken van het domein.
- Netwerkkabels vervangen.
- Er is een nieuwe Switch gekomen.
- Eventlog van de server bekeken, niets raars in te vinden, alleen om de 5 seconden de melding van een fout van Windows Sharepoint Service, maar dit heeft er niets mee te maken volgens mij.
- Server al herhaalde malen opnieuw gestart.

Al deze dingen hebben nog niet tot het gewenste resultaat geleid, de werkstations verliezen nog regelmatig de verbinding met de server, Outlook is dan offline, netwerkverbindingen in Windows verkenner zijn niet meer beschikbaar etc.

Ik ben een beetje ten einde raad en weet niet wat ik hier nog aan kan doen, iemand nog een goede oplossing wat ik zou kunnen proberen?

Who's general failure, and why is he reading my disk?

Verwijderd

verliest de server niet gewoon zijn verbinding door een brakke kabel oid?

• Ora et Labora
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:36:
verliest de server niet gewoon zijn verbinding door een brakke kabel oid?
Kabels ook vervangen, probleem bestaat nog steeds.

• mbaltus
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 24-04 12:48
Welk OS hebben de werkplekken? Bij Win98 en WinNT4, kan dit probleem zeker ontstaan (zie kb artikel 555038).

Verder zou je nog kunnen proberen:
- om de clients en server op 10MB half duplex te zetten (maar aangezien je al een andere switch hebt geprobeerd, denk ik niet dat het helpt).
- Controleren of DNS op de werkplekken alléén naar de Windows 2003 server wijzen!

Wat is de omvang van de profielen? Twee minuten is erg lang, tenzij er veel gekopieerd moet worden.

The trouble with doing something right the first time is that nobody appreciates how difficult it is

• Kabouterplop01
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 10:22

Kabouterplop01

chown -R me base:all

Ik denk dat je een DNS probleem op je server hebt.
Of je clients hebben meerdere DNS servers "in zicht"
post je ipconfig eens:

• Ora et Labora
Ik heb net de DNS volledig opnieuw ingesteld, en tot nu toe gaat het goed, volgens mij hadden de clients inderdaad meerdere DNS servers in zicht, hoop dat dit de oplossing is!

Tnx! _/-\o_

Verwijderd

No problem ;)
Pagina: 1