Toon posts:

[XP] Scherm weg, en reboot*

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goed, ik weet niet of het in dit topic hoort, maar ik ga er eigenlijk van uit dat het aan Windows ligt...dus....

Ik heb een comp van nu 4 jaar. Na een jaartje sprong hij te pas en te onpas uit, om direct weer op te starten.
Geen waarschuwingen, geen niks. Gewoon, plop, weg scherm, en hallo opstart scherm...Na reboot wel netjes de melding dat mn systeem is gerecovered van een serious error,but that's that.

Ding volledig geformatteerd, opnieuw geinstalleerd, en na een half jaartje: Plop...same story...

Format, install: Na een half jaar: Plop. some ol'same ol'..

Zo gaat het nu een tijdje door. Als hij weer begint te klooien, veeg ik hem schoon en begin ik opnieuw. Nou vind ik dat een vreselijk karwei, dus vroeg ik me eigenlijk af of dat uitspringen na een half jaar niet gewoon te voorkomen is....

Verwijderd

Topicstarter
Sorry...uiteraard zou ik de regels moeten lezen vóórdat ik post... :X

Is er een mogelijkheid om mn topic title te editen?

Verwijderd

ik weet ff uit mijn hoofd niet waar het staat, maar zet de optie eens uit dat hij meteen reboot na een fatale error. meestal krijg je bij zoiets wel een melding maar word je comp meteen gereboot waardoor je die melding niet ziet ;)

is er trouwens een bepaald iets waarna dit gebeurt of heb je geen vast patroon ondekt? (bv, altijd na driver upgrade, altijd na installatie van programma X, etc)

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

offtopic:
Nee, niet zelf. Maar sugereer er eentje aan de moderators door middel van het handje linksboven (Topicreport) en die zullen het voor je aanpassen :)

Overigens wist je al van het bestaan van de edit knop. Gebruik die dus ook als je iets wilt toevoegen terwijl nog niemand anders heeft gereageerd :Y)

Anyway. Je zegt helemaal niets over je systeem. Welk OS, welke hardware? En omdat je het in Windows Operating Systems zet vermoedt je dat het softwarematig is: waarom?
Geef dus even veel meer informatie. En check de FAQ's van Windows Operating Systems en Processors, Mobo's & Geheugen. ZO heeft PMG een troubleshooter die de meeste (zo niet alle) zaken rondom dit "plop" behandeld.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Verwijderd

Topicstarter
Sorry, altijd ff wennen aan nieuwe fora...

Vermoeden dat het aan de softweare ligt: Na een format en nieuwe install doet 'ie het weer een tijdje. IMO als het aan de hardware lag zou het toch wat constanter moeten zijn.

Hardware: Als je bedoelt merken enzo, dan moet ik je helaas een antwoord schuldig blijven, ik zou het echt niet weten....

En nee, ik kan eigenlijk geen enkel patroon ontdekken. 't Is gewoon steeds na een haklf jaartje ongeveer dat 'ie moeilijk begint te doen.
Het maakt dan niet uit wat ik aan programma's heb lopen. Ik kan alleen maar in Word zitten te typen, plop. Vervolgens heb ik 20 schermen open, en dan doet ie het wel...

Bedankt voor de tips, ik zal eens kijken bij die troubleshooter.

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 11:08 . Reden: Hardware vergeten... ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Weet je zeker dat je PC niet gewoon bluescreened? Heb je al eens in de Windows Operating Systems BSOD Guide gekeken? :)

Verwijderd

Topicstarter
Bluescreened?!? :?
Eurhm....als je bedoelt dat ik een blauw scherm krijg, dan nee....Het scherm valt echt helemaal uit (of beter gezegd, mn hele pc) en start gelijk weer op.

Maar als ik strax thuis ben zal ik idd eens die auto-reboot optie uitzetten en kijken of ik een foutmelding krijg...
Pagina: 1