IO driver probleem Dual Core P4

Pagina: 1
Acties:

• Nono_home
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-12-2021
Specs:
AOpen Midi Tower H600B ATX 350W
Asus P5LD2 i945P, DUAL RAID, PCI-e, DDR2
Intel Pentium D 830 3.00GHz FSB800 2MB Box
Kingston 2x512MB DDR2 SDRAM PC4200 CL4.0
Western Digital 160GB SATA150 8MB FDB, WD1600SD (x2 in Raid0)
XFX Videokaart PCI-e GeForce 6800GS XXX 256MB DDR3
Microsoft Windows XP Professional UK OEM
DVDrw/DVD/cardreader blablabla

Ben dus aan het "tweaken" om wat meer snelheid en rust uit het systeem te halen maar loop tegen een "klein"probleem aan. Kan de CPU's unlocken om de multiplyer aan te passen en zo de FSB naar ongekende hoogte :9 te duwen maar wil dan wel de temps in de gatenhouden en dat is de issue! Als ik MBM of de Asus probeII probeer te installen krijg ik een error: "IO Driver" not found en de installatie breekt af. Ook in SisSandraSoft kan ik geen temps of RPM's van de CPU's en ventilatoren uit lezen. Iets wat ik bij het OC'n toch wel graag wil hebben.

Bios inmiddels naar de 0815 versie geflashed, herinstall XP, laatste INF file moederboard maar geen verschil. Er is vast iets wat ik vergeet maar wat............. :(

"Beam me up Scotty; there is no intelligence down here" System specs

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:08

Thandor

SilverStreak

Probeer eens de Intel Desktop Utilities :)
Directe link naar Intel Desktop Utilities v2.1.8.63 die enkel de Hardware Monitor heeft.

[ Voor 112% gewijzigd door Thandor op 20-12-2005 11:22 ]

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 27-05 11:34
Heb je wel je chipsetdrivers geïnstalleerd, met name je SM-BUS-drivers?

• Nono_home
The__Virus schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 15:36:
Heb je wel je chipsetdrivers geïnstalleerd, met name je SM-BUS-drivers?
yep, zoals altijd meteen na de windows install..

btw er stond ook al, Laatste .inf file moederboard, dat zijn de chipset drivers.

[ Voor 16% gewijzigd door Nono_home op 20-12-2005 16:59 ]

• iH8
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17-06-2024

iH8

edit; foutje bedankt :)

[ Voor 81% gewijzigd door iH8 op 20-12-2005 17:00 ]

Aunt bunny is coming to get me!

• Nono_home
Thandor schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 11:04:
Probeer eens de Intel Desktop Utilities :)
Directe link naar Intel Desktop Utilities v2.1.8.63 die enkel de Hardware Monitor heeft.
wazig, proggie laat me weten alleen op een Moederboard the werken met een Intel chipset en stopt dan de installatie, zou toch zweren dat het een Intel chippie is die erop zit.....

Verwijderd

denk niet dat het geval is maar bij mij was er ook een probleem met een asus proggie toen heb ik overclock op manual gezet en toen kon ik die drivers wel installeren maar dat was wel met het proggie ai booster.

• Nono_home
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 17:50:
denk niet dat het geval is maar bij mij was er ook een probleem met een asus proggie toen heb ik overclock op manual gezet en toen kon ik die drivers wel installeren maar dat was wel met het proggie ai booster.
Dat over en under clocken is niet het probleem. Met de unlock funktie van het moederboard gaat dat juist prima. Ik wil echter de stats van de pc in de gaten houden en met name de temperatuur, en dat gaat niet door die IO error.

BTW AI booster werkt ook niet, zelfde error... :(

[ Voor 5% gewijzigd door Nono_home op 20-12-2005 18:38 ]

Verwijderd

Beetje offtopic maar ik ben benieuwd welke cooler je op de 830 hebt geplaatst, ik heb bijna dezelfde config draaien in een 2U (830 op supermicro PDSMi). Pas na 2 dagen klooien (lees; herinstallatie CPU/cooler) heb ik het geheel nu idle op 45gr met een Silverstone NT03. Ik twijfel of ik het ding nog ga opkrikken omdat het koelen opzich al een gedoe was.

• Nono_home
Net ff weer een clean install gedaan (staat toch nog geen drol op die PC)
Windows XP Pro OEM en daarna meteen de chipset drivers, video drivers, sound drivers, netwerk etc. geen andere software nog en krijg godever de godver weer:
"Failed to install IO-driver"
Bij zowel Asus Probe, Asus AI boost en de Intel desktop utils vertellen me ook nog steeds dood leuk dat ik geen intel chipset heb.grrrrrrrrr :(

• Nono_home
Verwijderd schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 20:22:
Beetje offtopic maar ik ben benieuwd welke cooler je op de 830 hebt geplaatst, ik heb bijna dezelfde config draaien in een 2U (830 op supermicro PDSMi). Pas na 2 dagen klooien (lees; herinstallatie CPU/cooler) heb ik het geheel nu idle op 45gr met een Silverstone NT03. Ik twijfel of ik het ding nog ga opkrikken omdat het koelen opzich al een gedoe was.
Zoals je in m'n spec kan lezen de "boxed" cooler.
Temp kan ik alleen lezen in mijn bios en dus unstressed zit ie rond de 50graden

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 16:02
Misschien is je SM-bus wel gaar? Probeer anders CPU-Z is om te kijken of die wel kan zien wat voor chipset je hebt enzo. En misschien kan SpeedFan je helpen met de temps en voltages. MBM wordt volgens mij al lang niet meer ontwikkeld, misschien werkt het daarom niet.
Maar dat die mobo-specifieke programmatjes ook niet werken is wel redelijk vreemd dan. Al de nieuwste versies van de site van Asus geplukt?

• Nono_home
SM-bus nu al gaar, spul is nog geen week oud.....
Speedfan werkt!! Weet alleen niet wat mijn CPU temp is.......hoop niet die ene van 128 graden.....CPU-Z ziet alles ook prima!
Nieuwste versies van Asus werkten idd ook niet.
Blijf het raar vinden die IO error.

• remyblok
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-05 16:02
Nuja, dat zegt niets. Ik heb ook wel is een board gehad wat het metten bij de eerste boot al heeft begeven. Wat dat betreft kan alles met hardware :p De meeste temp-sensors hebben een maximum van 128 graden. Als ze dit aangeven betekend het meestal dat er gewoon geen sensor aan hangt. Maar voel aan je CPU-block als je em niet vast kan pakken is ie inderdaad 128 graden :+ Of je koelblok zit er niet goed op... :X Maar dan zou een P4 wel terug moeten clocken termal-protection enzo. Dus dat zou CPU-Z dan aan moeten geven.
En als het inderdaad nog geen week oud is ga je toch terug naar de winkel (als het geen webshop is). Anders een mailtje wagen aan de Asus support.

• The__Virus
Speedfan kan idd zonder enige drivers temperaturen uitlezen. Verder is die 128graden een meetfoutje: het is een niet-aangesloten sensor of gewoon een spookverschijnsel ;).

• twiekert
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-05 12:41
Ik heb het zelfde bord met soortgelijke config op m'n werk als WS. Zelfde probleem. de Asus PC probe II kapt de install af met een 'failed to install IO driver'...

nieuwste drivers erop, bios update (nu 0603, nieuwste 0805 geloof ik) moet ik nog ff proberen :)

• Nono_home
heb er nu de laatste bios versie op staan de 0815, maar maakt niks uit.

Verwijderd

Nono_home schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 18:38:
[...]

Dat over en under clocken is niet het probleem. Met de unlock funktie van het moederboard gaat dat juist prima. Ik wil echter de stats van de pc in de gaten houden en met name de temperatuur, en dat gaat niet door die IO error.

BTW AI booster werkt ook niet, zelfde error... :(
maar zet hem voor de gein eens op manual(overklokken).

• The__Virus
Manual is juist niet overklokken. Auto daarentegen wel, terwijl dat de standaard instelling is! Het is erg vreemd, maar zo staat het ook in mijn moboboekje (A8N SLI).

• Nono_home
The__Virus schreef op woensdag 21 december 2005 @ 16:33:
Manual is juist niet overklokken. Auto daarentegen wel, terwijl dat de standaard instelling is! Het is erg vreemd, maar zo staat het ook in mijn moboboekje (A8N SLI).
heb ik allemaal al een keer gedaan en maakt niks uit

• The__Virus
Ja sorry dat wist ik al, het was een reactie op rvdbee ;).

• Nono_home
Aha, thnx, heb btw ook een draadje lopen op het Asus forum maar dat schiet niet echt op....

Pagina: 1