Toon posts:

compaQ presario 700EA

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb dus bovenstaanda laptop. alleen zit daar nu een amd duron 900mhz in. volgens sisoft sandra is dit een socket A. dat is leuk want die is nog te upgraden.:D oh jah volgens sisoft sandra is de cpu een 1.45V.

Nu is mijn vraag wat voor CPU kan erin. en als de ondersteunde FSB lager is als de gevraagd FSB, doet de cpu het dan niet, of wel maar dan uiteraard op een iets langzamere snelheid?

Alvast bedankt. _/-\o_

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Het gaat niet alleen om de socket, of om het voltage, maar ook om de warmtehuishouding en de voeding. Een laptop wordt gebouwd met een bepaalde processor, daar kan je niet zomaal een andere inzetten die waarschijnlijk meer energie verbruikt en meer warmte genereert.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.

Verwijderd

Topicstarter
Ik kan mischien vanavond wel even een foto maken van hoe het eruit ziet van het koellichaam. het is namelijk een aluminium koelichaam van bij de hele laptop breedte groot en dat ongeveer 3/4 mm dik. :>

Maar bijvoorbeeld als ik er een amd socket A mobile in zou zetten? die genereerd toch een stuk! minder warmte en zou het denk ik wel kunnen redden?? Of heb ik het nu helemaal fout 8)7

• AtleX
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

AtleX

Tyrannosaurus Lex 🦖

Een standaard Duron 900 gebruikt 39,5W, een mobile (die waarschijnlijk in jouw laptop zit) 25W. De langzaamste XP-M gebruikt gebruikt 35W, en wordt warmer dan die Duron. Verder gaat jouw BIOS nooit een XP-M ondersteunen, ik geef je echt heel weinig kans dat het je lukt.

Sole survivor of the Chicxulub asteroid impact.