Toon posts:

[XP] Scherm uitschakelen laptop als die dichtgeklapt wordt

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Even een vraagje waar ik zelf ook even van stond te kijken dat ik het zelf niet kon vinden:

Ik heb een tijdje geleden mijn laptop geformateerd en opnieuw geinstalleerd en daarvoor had ik het zo ingesteld dat alleen het scherm werd uitgeschakeld als ik mijn laptop dichtklapte. En nu kan ik alleen nog "Geen actie ondernemen" en "Standby" in Configuratie scherm --> Energie beheer --> Geavanceerd vinden. Nu voel ik de vraag aankomen waarom ik dan niet Standby gebruik, dat doe ik niet omdat als ik het scherm dan uitgeschakeld heb, wel wil dat de muziek doorspeelt en / of een film door speelt op mijn tv.

Dus alles moet gewoon blijven werken maar ik wil alleen het scherm uitschakelen.

Alvast bedankt voor de reacties :)

Als ik zocht op het forum kwam ik dus uit op vragen over standby en dat moest ik dus niet hebben.

[ Voor 3% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 10:24 ]

• nsa1984
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 15:01
Wil je het scherm echt uit, of mag backlite uit ook? ;-)

backlite gaat namelijk meestal uit met een knopje wat het scherm indrukt.

Scherm zelf uit.... via powermanagement na 1 minuut ofzo ?

De waarheid is leuk, maar hoe heb je die gevonden?

Verwijderd

Topicstarter
Mjah dat weet ik niet eerlijk gezegd wat het was maar dat knopje dat ingedrukt word zou het kunnen zijn, maar die instelling heb ik ook niet zien staan? :D

• MrDrako
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 05-03 12:18

MrDrako

nep ict'er

Daar is soms ook apparte software voor nodig van de notebook fabricant. Was iig zo met een oude IBM Thinkpad waarmee ik laatst zat te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Ok, zal eens op de Dell site kijken. :)

• nsa1984
Is ook geen instelling.

dat gebeurt bij mij volledige mechanis. Op mijn laptop een ACER 2350 serie zit er links boven het toetsenbordje een palletje dat ingedrukt wordt als het scherm dicht geklapt wordt. Daar mee zet ie zelf zijn backlite uit. (wat naar mijn idee de meeste stroom vreet)

Bij de ACER 2300serie van me pa zit het iets mooier verwerk in het schanier.

Het ligt dus een beetje aan het merk en type laptop.

• Nijn
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 17-03 18:34
Dat knopje werkt bij jouw onder XP slechts als verklikker. Het voert verder (meestal) niets anders uit. (Soms idd de backlight uit maar lang niet altijd).

Het is hier puur een gebrek aan drivers dat er voor zorgt dat die opties niet beschikbaar zijn.

Mocht dat niet werken, dan kan je altijd even in de bios kijken of daar iets vreemds staat ingesteld bij power saving mode oid. (Dacht dat het ACPI moest zijn maar hang me daar absoluut niet aan op!)

uitleg: De nieuwere laptops hebben een nieuw power-saving systeem/standaard waarmee ze met XP/andere OS communiceren. Het is duidelijk dat jouw laptop dat ook heeft want vroeger had hij de instellingen wel. Dit is vergelijkbaar met de power knop zinds ATX. Knop wordt ingedrukt > Weet OS er raad mee? JA: Laat OS het regelen NEE: Default actie die ingesteld is. (uit die hap).

[ Voor 31% gewijzigd door Nijn op 20-12-2005 10:31 ]

Verwijderd

gewoon op geen actie ondernemen zetten, backlite gaat vanzelf uit en muziek blijft doorspelen.

• nsa1984
nijn-01 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:28:
Dat knopje werkt bij jouw onder XP slechts als verklikker. Het voert verder (meestal) niets anders uit. (Soms idd de backlight uit maar lang niet altijd).
{hele hoop extra intressante informatie}
Ik wist dat het in principe functioneerde als verklikker, maar dacht dat backlite er altijd wel op aangesloten.

kennelijk had ik dat mis :X naja weer iets geleerd :)

Verwijderd

Topicstarter
Even in de BIOS gekeken, daar stond het niet, toen maar even de drivers opnieuw geinstalleerd, ook al waren die daarvoor nieuwer als bij de eerste installatie van Dell zelf. Maar ja het werkt weer, bedankt voor de reacties. :)
Pagina: 1