[SQL2000/DTS] Grafische weergave van DTS-packages

Pagina: 1
Acties:

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online
Hoi,
Ik ben bezig met een soort documentatietool/naslagwerk/zoekmachine voor alle DTS-packages die we op mijn werk in gebruik hebben. Er kan bijvoorbeeld gezocht worden op de naam van een databasetabel en de tool geeft dan alle packages weer waarin die tabelnaam voorkomt, en tevens de steps en tasks waarin de tabel geraardpleegd, gemuteerd, getruncate, etc. wordt. Ook kunnen er gegevens over OLAP-kubussen en dimensies opgezocht worden. Het werkt enorm goed, m'n collega's zijn er blij mee, allemaal prima :P
Maar wat ik erg graag aan de zoekresultaten zou willen toevoegen is een grafische weergave van de packages, zoals je die in de DTS-designer ook ziet. Dit om snel de workflow binnen de package te kunnen zien. Ik heb al geprobeerd om zelf iets te bouwen op basis van de precedenceconstraint eigenschappen van de steps, maar dat is me nog niet echt gelukt.
Heeft iemand enig idee hoe ik dit zou kunnen aanpakken, als het überhaupt al mogelijk is? Het zou me al enorm helpen als ik zou weten waar ik het moet zoeken, ik kan niet bijvoorbeeld de coördinaten van de steps, connections, etc. vinden in de tabel sysdtspackages of in de package, step en connection objecten.

Het gaat om DTS-packages in MS SQL 2000 en de tool is geschreven in ASP/VBScript. Alvast veel dank voor de hulp en ideeën _o_

• RobIII
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Hmmm, een reply in dit topic omdat het voor mij ook wel eens interessant kon zijn om dit te weten.

Maar om toch niet helemaal loos te replyen: zou een screenshot niet helpen?
Dat zou wel betekenen dat je dus "met de hand" screenshots moet gaan maken. Maar wellicht is dat al voldoende als de packages niet al te vaak wijzigen. Het is dus maar een suggestie die je, door je "enthousiasme" misschien wel over het hoofd hebt gezien en wellicht dus toch voldoet aan je wensen.

Overigens ontdek ik net een nieuwe site (voor mij): http://www.sqldts.com/
Ik ga eens kijken of daar wat te vinden valt ;)

[ Voor 62% gewijzigd door RobIII op 20-12-2005 15:49 ]

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Je eigen tweaker.me redirect

Over mij

• Reinier
  • Nu online
Dank voor je reply. Inderdaad heb ik wel gedacht aan screenshots en op zich is dat geen slechte optie. Packages wijzigen inderdaad niet enorm vaak, en als er al iets wijzigt dan gaat het vaak om een SQL-statement waarin e.e.a. verandert. Wijzigingen in de workflow komen minder vaak voor. Maar toch, het met de hand maken, opslaan en wijzigen van screenshots van 184 packages lijkt me niet echt leuk werk ;) En, het is al eerder gebleken dat we niet de discipline hebben om zoiets met de hand bij te houden (vandaar die zoekmachine, het is een onderdeel van een documentatiesysteem wat zo geautomatiseerd mogelijk moet zijn, handmatig bijhouden van veranderingen in packages e.d. gaat niet werken is de verwachting).

• Reinier
  • Nu online
Even een schopje...

Zijn er nog DTS-kenners in de zaal? ;)

• Annie
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 25-11-2021

Annie

amateur megalomaan

Ow, DTS kenners zat, denk ik. Maar dit is specifieke kennis, die je niet nodig hebt als dts-guru ;)

Today's subliminal thought is:

• Reinier
  • Nu online
Annie schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:00:
Ow, DTS kenners zat, denk ik. Maar dit is specifieke kennis, die je niet nodig hebt als dts-guru ;)
Okee, klopt, anders had ik het zelf als DTS-kenner 8) ook wel geweten ;)

Ik denk dat ik het maar laat zitten, het is te lastig.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Reinier schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:36:
[...]

Okee, klopt, anders had ik het zelf als DTS-kenner 8) ook wel geweten ;)

Ik denk dat ik het maar laat zitten, het is te lastig.
Hey :(
Zitten we hier nou in /14 of niet? :Y)

Daar moet toch iets op te vinden zijn? Ik zal komend weekend nog eens kijken...

There are only two hard problems in distributed systems: 2. Exactly-once delivery 1. Guaranteed order of messages 2. Exactly-once delivery.

Over mij

• Reinier
  • Nu online
RobIII schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 15:16:
[...]

Hey :(
Zitten we hier nou in /14 of niet? :Y)

Daar moet toch iets op te vinden zijn? Ik zal komend weekend nog eens kijken...
Okee, mooi :> Ik denk dat ik er maar buiten werktijd mee verder moet want deze feature heeft niet de allerhoogste prioriteit. Wat ik eigenlijk wel jammer vind.

• Xiphalon
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 17:08
Zou kunnen helpen:

Ik was laatst op zoek naar een tooltje om de wijzingen van onze testomgeving tov onze productieomgeving in SQL server te laten zien, en kwam dus een synchronisatie tool tegen welke een sql script genereerd wat een server kan syncen naar de andere.
Nu het boeiende: Het synced ook de DTS packages en ook de grafische weergave.
Misschien dat je uit het script kan halen hoe je de weergaven kan lezen, of anders via een Trace ofzo kijken hoe het tooltje de zut uitleest.

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
darkmage schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 21:33:
Zou kunnen helpen:

Ik was laatst op zoek naar een tooltje om de wijzingen van onze testomgeving tov onze productieomgeving in SQL server te laten zien, en kwam dus een synchronisatie tool tegen welke een sql script genereerd wat een server kan syncen naar de andere.
Nu het boeiende: Het synced ook de DTS packages en ook de grafische weergave.
Misschien dat je uit het script kan halen hoe je de weergaven kan lezen, of anders via een Trace ofzo kijken hoe het tooltje de zut uitleest.
Als je dan ook even zou willen vermelden hoe die tool heet(te) :?

Over mij

• RobIII
  • Niet online

RobIII

Admin Devschuur®

^ Romeinse Ⅲ ja!

(overleden)
Vraag me niet hoe ik er aan kom *) maar de msdesigners98 directory heeft er volgens mij mee te maken :Y) ( C:\Program Files\Common Files\Microsoft Shared\msdesigners98 dus)

*) Omdat de SQL2000 enterprise manager na het applyen van VB6 SP6 geen diagrammen van databases meer wil weergeven (bekend probleem) bedacht ik me opeens dat de DLL's die daar in staan er wel eens mee te maken konden hebben. Als ik nog eens tijd heb zal ik een onderzoekje wagen...
(Ook deze en deze zoekresultaten lijken dat te staven)

/edit:
Ik zeg het je: mdt2dd.dll is wat je zoekt (zo op het eerste gezicht dan ;) )
Hoewel me dit ding uiteindelijk alleen maar de "weergave" lijkt te verzorgen bij nader inzien. Dus moet je nog op de 1 of andere manier die "coördinaten" zien uit te lezen ofzo...

[ Voor 42% gewijzigd door RobIII op 28-12-2005 13:26 ]

Over mij

Pagina: 1