Toon posts:

[2000] Windows Update werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey tweakers,

Hier heb ik een Windows 2000 Server bak staan met geinstalleerd:
  • SP4
  • IIS
  • MySQL
  • Active Directory geconfigureerd
Het probleem is nu dat Windows Update bij het venster -zoeken naar updates- daarop blijft staan en maar (zo lijkt het) blijft zoeken. De groene balk slaat ook niet vast.

Nu heb ik het ook nog geprobeerd om het met een WSUS-server op te lossen, door een WSUS-server te installeren, en dan de server zo te configureren dat deze de updates ophaalt vanaf de wsus-bak.
Hij haald de updates op en komt met de melding dat ze klaar zijn om geinstalleerd te worden. Klik ik op installeren, dan springtie gelijkt op, het installeren van de volgende updates zijn mislukt: bla bla bla :'( .

In het logboek is ook niets anders te vinden dan de melding dat ie de updates gevonden heeft om te instelleren. De computer geeft ook geen foutcode mee. Wie kan mij hiermee verder helpen?

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
weet je zeker dat je niet per ongeluk het popup ding met 'certificaat vertrouwen' op de achtergrond heb staan?
zoiets is mij een paar keer gebeurd toen ik te veel venstertjes open had.. vrij irritant

trouwens:
werkt deze wel?
http://windowsupdate.62nds.com/ <-- eigenlijk voor FF, maar wie weet werkt ie in IE

This message was sent on 100% recyclable electrons.

Verwijderd

Topicstarter
BasieP schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:06:
weet je zeker dat je niet per ongeluk het popup ding met 'certificaat vertrouwen' op de achtergrond heb staan?
zoiets is mij een paar keer gebeurd toen ik te veel venstertjes open had.. vrij irritant
Dit staat niet open op de achtergrond.
trouwens:
werkt deze wel?
http://windowsupdate.62nds.com/ <-- eigenlijk voor FF, maar wie weet werkt ie in IE
Werkt niet omdat ik eerst firefox moet installeren, wat ik eigenlijk liever niet doe op een belangrijke server, maar zal het even proberen.

[/edit]
Geprobeerd en het werkt, maar deze vind maar 2 updates, terwijl het er zeker 10 moeten zijn. Het is erg belangrijk dat deze server alle patches en updates heeft. Heeft iemand nog een ander idee of optie?
[edit]

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 10:51 ]

• elevator
  • Registratie: December 2001
  • Niet online

elevator

Officieel moto fan :)

Probeer eens je Windows Update component te deinstalleren en vervolgens naar de WU site te gaan om deze te laten herinstalleren? :)