Toon posts:

First post...

Pagina: 1
Acties:
  • 104 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze post in deze draad bevatte eerst de volgende tekst:
met de plannen van Intel en AMD om het aantal cores ipv het aantal MHz bij elke generatie te verdubbelen , zou dit wel eens HET "ei van colombus" kunnen zijn.
En nu staat er dit:
met de plannen van Intel en AMD om het aantal cores ipv het aantal MHz bij elke generatie te verdubbelen , zou dit wel eens HET "ei van colombus" kunnen zijn.

immers in 2007 zou intel met een zogenaamde Quad-core (Bloomfield) uitkomen en in 2008 met een dubbel Quad-core (Yorkfield en Harpertown) nieuws: Intel onthult plannen voor 4-core en 8-core desktopchips

uiteraard moet je zo'n nieuws altijd met de nodige scepsis behandelen: men spreekt immers van manueel 1.95x sneller op een quad-core en automatisch 2.83x sneller. de vraag is natuurlijk of men niet een speciale case eruit heeft genomen om hun gelijk te halen. want bij mijn weten kan er manueel wel hogere ratings gehaald worden.
Wat moet je nou met zoiets?
Vind het nog niet de meest inzichtvolle reactie ooit, maar de edit heeft zeker meerwaarde.
Maar om er nou een gewoonte van te maken eerst je plaatsje op te eisen en dan te kijken of je er iets zinnigs over kunt zeggen :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 10:53

botoo

💀 too old to die young

Fipo-editters blijven een bron van irritatie, soms (maar in dit geval niet) word er gebruik gemaakt van info uit reacties van anderen.

Wmb mag zo'n fipo-editter wat lager eindigen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 02-10 08:54

JHS

Splitting the thaum.

Alhoewel ze karma-technisch gezien minder punten verdienen, denk ik dat je ze niet uit het zich moet laten verdwijnen, aangezien ze wel degelijk nog iets toevoegen aan de draad, tenzij ze natuurlijk info gebruiken / vermelden die al voor hun edit werd vermeld, maar dan valt het altijd nog onder dubbelposten...

[ Voor 27% gewijzigd door JHS op 20-12-2005 10:39 ]

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan een ge-editte post niet gewoon standaard op maximaal 1 worden gezet oid? als je het de 1e keer niet goed doet dan ben je meer niet waard toch :P

of je kan bovenstaande toepassen als er meer dan 10% gewijzigd/toegevoegd is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

X.Excel: Waarom :? . Je kan later toch nog tot veel grotere inzichten komen? Het enige wat hieraan stoort is dat er tijdelijk een onzinnige reactie staat, en vooral dat mensen "valsspelen" door helemaal bovenaan te gaan staan...

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

JHS schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:40:
X.Excel: Waarom :? . Je kan later toch nog tot veel grotere inzichten komen? Het enige wat hieraan stoort is dat er tijdelijk een onzinnige reactie staat, en vooral dat mensen "valsspelen" door helemaal bovenaan te gaan staan...
denk dan na voordat je iets typt. editten mag maar dan niet meer voor score.

tis maar een ID

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Maar nu beargumenteer je nog steeds niet waarom dat zo zou moeten zijn :) . Het modereren heeft toch als doel draden onder nieuwsberichten intressant te maken en houden? Waarom zou je dan editten moeten afstraffen :? .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

* botoo ziet wel een argument(je):
Als mensen eerst na moeten denken voordat een reactie plaatsen, dan zou je een hoop(?) minder onzinnige reactie krijgen, waarschijnlijk omdat ze dan eerst nog eens nalezen wat ze schrijven?

(I wish . . . )

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

botoo schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:04:
* botoo ziet wel een argument(je):
Als mensen eerst na moeten denken voordat een reactie plaatsen, dan zou je een hoop(?) minder onzinnige reactie krijgen, waarschijnlijk omdat ze dan eerst nog eens nalezen wat ze schrijven?

(I wish . . . )
yup

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

Mja, in dat opzicht zou het inderdaad zijn voordelen kunnen hebben. Je moet dan alleen afwegen of het voordeel van de groep mensen die meer gaat nadenken voor ze posten opweegt tegen het nadeel van de groep mensen die hun post niet meer editten als ze er iets zinnigs bij bedenken.

Overigens is de technische realisatie dan ook in een keer duidelijk, want als het de bedoeling is dat de moderatie uitkomt op wat mensen posten vóór hun edit, moet je mensen dan verbieden meer dan een bepaald percentage te editten? Of moet je de moderatie vast zetten op de huidige score, of een maximum van +X meegeven? Bovendien zal dit tot lijkt me tot gevolg hebben dat mensen in plaats van editten extra gaan posten in dezelfde draad. Als je voor een reactie +1 krijgt, later wat bijbedenkt, en editten nadelig zou zijn post je het gewoon in een nieuwe reactie... Wat op zich je karmagemiddelde omlaag en in die zin ook nog een stimulans zou kunnen zijn, maar vooral ook de draad zou vervuilen...

Op zich zou het in deze misschien nog wel een idee zijn om een geforceerd preview scherm aan te bieden, maar dat is misschien niet in proportie tot wat er bereikt mee (kan) word(dt)(en).

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• botoo

botoo

💀 too old to die young

Ik stel ook niet dat het een oplossing is, maar dat ik er wel een argument(je) in kan vinden. Per saldo lijkt het meer drempels op te werpen dan te nemen.

FXDLS 'S&S edition'

💀 memento mori 💀

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03-08 23:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Ik denk dat een oplossing voor dit probleem zijn eigen vijand is.

Omdat mensen een eerdere post hebben en gaan edditen kunnen ze kennis uit de toekomst halen (vanuit de frontpage gezien) en wil je edditen beperken.
Op het moment dat je edit's gaat beperken, kan je typfouten en inhoudelijke discussies niet goed meer voeren.

Kunnen we op 1 manier niet hebben dat als het om typfouten gaat (replace van letter en/of toevoegen van letters) op de orginele plaats blijft staan. Anders verlagen van de post naar helemaal onderaan (Conceptueel een nieuwe post met reacties).

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JHS

JHS

Splitting the thaum.

botoo schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:51:
Ik stel ook niet dat het een oplossing is, maar dat ik er wel een argument(je) in kan vinden. Per saldo lijkt het meer drempels op te werpen dan te nemen.
Weet ik, maar ik wilde er wel even op in gaan :) .

DM!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
reddog33hummer schreef op vrijdag 23 december 2005 @ 13:40:
Ik denk dat een oplossing voor dit probleem zijn eigen vijand is.

Omdat mensen een eerdere post hebben en gaan edditen kunnen ze kennis uit de toekomst halen (vanuit de frontpage gezien) en wil je edditen beperken.
Op het moment dat je edit's gaat beperken, kan je typfouten en inhoudelijke discussies niet goed meer voeren.

Kunnen we op 1 manier niet hebben dat als het om typfouten gaat (replace van letter en/of toevoegen van letters) op de orginele plaats blijft staan. Anders verlagen van de post naar helemaal onderaan (Conceptueel een nieuwe post met reacties).
In principe hebben we daarvoor natuurlijk de moderators die dit aan het licht kunnen brengen.
Als je de post gaat verplaatsen naar onderaan ruk je de hele structuur uit elkaar; het kan immers best zijn dat er alweer reacties op zijn.

Het ging mij er ook niet zo om dat dit een first post is of dat je je post kunt aanpassen. Het ging mij er meer om wat er moet gebeuren als dit gebeurt. Volgens mij is het systeem verder wel goed zo, misschien nog een paar actieve modders erbij :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toff
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 04-10 03:06

Toff

FP ProMod
Ik heb ook wel eens een kort bericht achteraf toegelicht, waardoor de oorspronkelijk blijkbaar onbegrepen boodschap beter overkwam. Waardering van 1 naar 3 ofzo.
Vervelend als iemand zo een first post wil scoren, maar weinig aan te doen lijkt me, zonder de normale en nuttige edit-mogelijkheden te beknotten. Laat ze maar lekker.
Het als eerste posten getuigt toch ook wel van wat lef, want je wordt daar eerder weggemod dan wanneer je op pagina 3 iets verkondigt. Als het onzin is, blijkt dat uiteindelijk toch wel uit de score en als het geen onzin is, mogen we blij zijn met de zinvolle bijdrage, ongeacht waar die staat.

[ Voor 100% gewijzigd door Toff op 24-12-2005 02:09 ]

Pagina: 1