[EXCEL/PDF]krijg meerdere werkbladen niet in 1 pdf

Pagina: 1
Acties:
  • 4.547 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Goedemorgen,

Ik heb hier een EXCEL document dat meerdere werkbladen bevat(8 om precies te zijn).
Nu wil ik die informatie die erin staat , naar klanten sturen.
Omdat die niks mogen wijzigen , print ik dit met www.primopdf.com naar een pdf bestand.

Bij Printopties in EXCEL kies ik dan voor "Alle Werkbladen".
Als hij dan print , print hij het document in 3 PDF'jes uit terwijl ik dit allemaal in 1 PDF wil hebben.

Ik heb ditzelfde probleem ook met Cutepdf.

Is dit een bekend probleem met het printen naar pdf?
Het rare is dat ik met Primopdf , en andere office documten(behalve excel) wel alles in 1 PDF kan uitdraaien. Dus het programma kan het wel aan om alles in 1 PDF te genereren.

Op http://forums.primopdf.com/ kon ik geen gerelateerd probleem vinden.
Hopelijk kunnen jullie mij een beetje opweg helpen

EDIT:
Volgende programma's hebben allemaal hetzelfde probleem.
Ze snijden als het ware , de PDF's allemaal op hetzelfde stuk doormidden , waardoor ik vermoedt dat het niet aan de programma's ligt maar aan EXCEL.
-CutePDF
-PDF995
-PrimoPDF
-Go2PDF

Bij al deze programma's , staat bij printeropties ook niets geks.
Geen instelling ofzo dat hij na zoveel pagina's de documenten opsplitst.
Ook zijn er wel verschillende PDF Merge/Split programma's maar dat is natuurlijk allemaal beetje omslachtig.
Ik ben niet de enigste die ermee hoeft te werken , dus voor een ander zou het makkelijk zijn als hij dat in 1x weg deed printen

[ Voor 34% gewijzigd door degroot op 20-12-2005 09:41 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 61642

Met het 'excel' (Calc) programma van OpenOffice.org is dit wel mogelijk
Bij OpenOffice.org is geen externe software nodig om betreffende bestand op te slaan als PDF.
OpenOffice.org heeft dit al standaard ingebouwd in de software.

OpenOffice.org is geheel open-source en werkt net zo gemakkelijk als Miocrosoft Office.

voorbeeld op : http://pfjtechnics.nl/downloads/excel-pdf-test.pdf

http://nl.openoffice.org/

Versie 1.1.5 is volgends de website de meest stabiele versie, echter met versie 2.0 hebben
wij nog (steeds) geen problemen ondervonden.

versie 1.1.5 download: http://borft.student.utwe...Win32Intel_install_nl.zip

versie 2.0 download: http://ftp.snt.utwente.nl...Win32Intel_install_nl.exe

[ Voor 32% gewijzigd door Anoniem: 61642 op 20-12-2005 09:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
OpenOffice is geen oplossing.
Thuis gebruik ik wel OO.org maar het punt is hier dat mensen echt 0 verstand hebben van office producten.
Ze zijn zelf net gewend aan EXCEL inteface , en door een andere interface kun je de mensen weer alles opnieuw leren/wennen.

We hebben hier 30 MS Office licenties liggen , zou ook raar zijn om die niet meer te gebruiken, op iedere PC (30 dus) MS Office Deinstalleren , en daar OO.org opnieuw op installeren.
Beetje omslachtige manier.

OO.org dus helaas geen oplossing

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Tsja, het is zo 123 de gemakkelijkste oplossing.
U bent (begrijp ik) zelf al wel bekend met OpenOffice, wellicht kunt u dat op uw werkstation
verzorgen.

OpenOffice werkt net zo makkelijk als Microsoft Office, wij installen tegenwoordig bij al onze klanten OpenOffice, en deze zijn tot op de dag van vandaag zeer positief over het pakket, en viden het zeer prettig werken.

Een voorbeeld van het excel bestand is op : http://pfjtechnics.nl/downloads/excel-pdf-test.pdf

Ik wens u iig veel succes met de zoektocht naar een (eventueel) andere oplossing.

ps. zoals ik goed begrepen heb gaat Microsoft een volledig nieuwe versie van het Office pakket maken waarmee PDF-bestanden gemaakt kunnen worden.

[ Voor 17% gewijzigd door Anoniem: 61642 op 20-12-2005 10:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Het lijkt eerder aan het bestand te liggen. Mijn pdf-writertje icm met Excel drukt moeiteloos meerdere bladen in één bestand af. Misschien een wisseling van portret/landscape tussen de bladen? Bestand ernstig groot e/o veel figuren. Nog meldingen in het eventlog? Als je afdrukt naar een gewone printer, worden er dan ook verschillende printjobs aangemaakt?

offtopic:
@pfjtechnics. Fijn dat je zo tevreden bent over open office, maar daar is het openoffice-ervaringen draadje voor. Zo komt het nogal spammerig over en dat zien we liever niet

[ Voor 21% gewijzigd door Lustucru op 20-12-2005 10:35 ]

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Je ziet in excel dat printvenster met "Bezig met afdrukken van pagina 1 van 8". en zo gaat ie in 1 x door naar de 8 pagina's.
Dan komt het venster van de PDF printer om te vragen waar ik hem moet opslaan.
Een dit komt 3x terug.

EDIT:
Als ik print , zie ik in de printer die je rechtsonderin altijd ziet , dat mijn document in meerdere printjobs word afgedrukt.
Het ligt dus inderdaad nu aan het document.
Is het een mogelijkheid om dit allemaal in 1 printjob te versturen?

Het Document is een samengevoegd document van meerdere werkmappen.
Deze bevat inderdaad veel grote afbeeldingen.
Dus de opties tussen portrait/landscape heb ik nog niet geprobeerd.
Het Document zelf is ongeveer 1,1MB groot. niet echt heel erg groot dus

In de Eventlog kom ik niks speciaals tegen.

[ Voor 39% gewijzigd door degroot op 20-12-2005 10:24 ]

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ocean015
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online
Is het niet een optie de verschillende PDFs samen te voegen tot een nieuwe pdf?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
degroot schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:13:
.
Ook zijn er wel verschillende PDF Merge/Split programma's maar dat is natuurlijk allemaal beetje omslachtig.
Ik ben niet de enigste die ermee hoeft te werken , dus voor een ander zou het makkelijk zijn als hij dat in 1x weg deed printen
Zoals ik in mijn TS al vermeldt het , is dat niet een oplossing

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

TS zegt zelf dat Open Office geen oplossing is. Drie posts achter elkaar waarin je schrijft dat TS maar open office moet gebruiken is nogal spammerig

[ Voor 141% gewijzigd door Lustucru op 20-12-2005 10:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• c00kie
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 03-06 16:34
kan je eens proberen een blanko excel-bestandje aan te maken, hierin in 3 verschillende (of meer) sheets data te zetten, eventueel zelfs verschillende pagina's breed en hoog, en dit eens proberen af te drukken naar pdf... Dan kun je weten of het excel is, ofdat het aan het bestand op zich ligt...

Build a bridge, get over it... Specs : yes !!! website over bouwen & verbouwen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Zoals hierboven word verteld, heb ik ff een nieuw documentje aangemaakt.
Daarin 7 tabbladen gemaakt.
Allemaal verschillende breedte , hoogte en met/zonder afbeeldingen.
Dit document stuurt hij wel in 1x naar de printer en niet in 3 delen.

Het document wat in PDF geprint moet worden , word in 3 delen naar de printer verstuurt:
Deel 1 --> 4 pagina's
Deel 2 --> 3 pagina's
Deel 3 --> 1 pagina

Misschien een Excel instelling?of toch puur het document?

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Waarschijnlijk zitten er toch verschillen in de page/print/setup van de diverse (gekoppelde) werkbladen. Bv papierlade, paginaformaat, printkwaliteit (resolutie) o.i.d. zoomfactor, whatever. Excel onthoudt namelijk printinstellingen per blad en als er bv verschillen zijn in bv kwaliteit dan maakt hij aparte printjobs aan.

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Het klopt inderdaad dat de pagina's allemaal verschillende printopties hebben ben ik achtergekomen.
Is het mogelijk om dit doormiddel van een macro , allemaal dezelfde printerinstellingen mee te geven?

Ik krijg het namelijk handmatig niet voor elkaar(miss iets over het hoofd gezien?).
En misschien dat het met een macro wel lukt...

www.degroot-it.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 113297

hoeft niet met een macro. stel 1 blad in zoals je wenst. selecteer nu de andere bladen en kies CTRL+y.
als je de printarea's moet wijzigen zal je dit wel apart moeten doen. dit kan eventueel wel met een macro. selecteer het blad van hetwelk je het adres van het printgebied wil overnemen, ga dan naar de vb-editor met ALT+F11, druk op CTRL+g voor het direct (immediate)venster en plak daarin de volgende regel
Visual Basic:
1
for each ws in activeworkbook.Worksheets:ws.pagesetup.printarea=activesheet.pagesetup.printarea:next
en druk op enter.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Metzie
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 16-06 17:34

Metzie

Nyaano !

Dit is gewoon een eigenschap van excel. De enige remedie is een echte PDF creator gebruiken (adobe acrobat) en niet een pdf-print programma zoals freepdf of cutepdf.

Wij hebben voor ditzelfde probleem op het werk 5 acrobat licenties aangeschaft. Wel duur, maar het werkt wel naar wens.

http://www.totalprogress.nl Computer reparatie en webdesign
I just hate it when the computer does what I tell it to do and not what I mean for it to do.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Metzie schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 19:50:
Dit is gewoon een eigenschap van excel. De enige remedie is een echte PDF creator gebruiken (adobe acrobat) en niet een pdf-print programma zoals freepdf of cutepdf.

Wij hebben voor ditzelfde probleem op het werk 5 acrobat licenties aangeschaft. Wel duur, maar het werkt wel naar wens.
:? Er is wel degelijk een oplossing voor hoor :)

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• degroot
  • Niet online
Er is inderdaad een oplossing voor.
de macro van _heretic_ werkte om alle bladeigenschappe gelijk te stellen.
Het printen werkt in ieder geval!
Bedankt

www.degroot-it.nl

Pagina: 1