3 beeldschermen 1 computer

Pagina: 1
Acties:

• FiXxXeR39
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 05-05 17:22

FiXxXeR39

FiXxXeR wants to fix things

Topicstarter
hallo,
ik wil graag drie beeldschermen achter een computer hangen.
Is deze mogelijkheid er? zo ja, wat heb ik er voor nodig. Heb de search gebruikt maar graag niet het gewenste resultaat.
Ik heb een xpc shuttle computer, met 1x een pci slot en 1x een agp poort. Ik heb zo'n systeem omdat ik hem veel meeneem, voor het draaien van muziek. Daarom wil ik er 3 beelschermen achter kunnen hangen, voor BPM studio, de lichten en voor de beamer.
Alvast bedankt voor de hulp

FiXxXeR

• fuserke
  • Registratie: Maart 2005
  • Laatst online: 06-03-2018
yep de matrox parhelia als 'k me niet vergis

• NoepZor
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 06:38
Of je moet er 2 videokaarten inprikken, een AGP en een PCI kaartje.

De wijzen komen uit het Oosten!

• Nitroglycerine
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:40

Nitroglycerine

Autisme: belemmering en kracht

Volgens mij kun je zowel een AGP als PCI grafische kaart gebruiken, dan kun je er in totaal 4 beeldschermen aan hangen. Maar corrigeer me gerust als mijn aanname onjuist is.

Hier kon uw advertentie staan

Verwijderd

dat kan inderdaad. je hoeft echter geen dual vga op je pci te hebben, je hebt vaak minder keus in pci kaarten, dus koop een goede agp kaart en een extra pci kaartje erbij voor het 3e scherm.

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 20:25
Ja, de Matrox Parhelia (niet allemaal volgens mij), kan inderdaad 3 schermen aansturen.
De goedkoopste oplossing is dan toch met een pci kaartje.
Overigens als je wilt gamen, dan is dit geen aanrader, maar dat is het met de Parhelia ook niet.

Verwijderd

Overigens als je wilt gamen, dan is dit geen aanrader, maar dat is het met de Parhelia ook niet.
ik wil dit binnenkort mss ook gaan doen, maar ik wil ook wel af en toe een spelletje spelen. werkt dit wel fatsoendelijk als ik de 2de videokaart uitschakel in windows?
2de vraag: hoe zwaar moet de videokaart zijn om op die monitor een minimale resolutie van 1024*768 (hoger is natuurlijk altijd leuk :P) te halen? hier komt dan alleen iets van winamp/irc/msn op

andere mogelijkheid: stel er is geen PCI kaart voor een paar dubbeltjes te vinden die dit aankan: ik heb een ati 9600 pro en een ati 9800 se maar beide zijn AGP en ik heb maar 1 AGP poort :( kan je dus el-cheapo AGP naar PCI verloop stukken te krijgen (of kaartjes)

• NBK
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 01-08 20:20

NBK

Weercam-Avatar

AGP <> PCI zul je niet vinden en als ze er al zijn past het niet echt lekker...
Een 2de hands 16 of 32MB PCI kaartje is ruim voldoende voor 1024*768. In die tijd waren de TNT en TNT2 chipset ongeveer de beste die er te krijgen waren.

PC's; Home; Met 8619 units als 72e geëindigd bij DPC @ SETI-classic

• wcduck
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Je hoeft niet eens de 2e videokaart uit te schakelen in Windows. Een van de videokaarten moet je als primary device aanvinken. Deze wordt dan ook meteen gebruikt voor spellen. Mijn advies: een normale AGP kaart met twinview/dual head. Dit zijn er een berg. Daarnaast kan je een simpel pci kaartje proppen. Een TNT kan een goede keuze zijn, maar anders kan je ook even naar de plaatselijke afvaldump gaan. Hier worden de computercomponenten vaak in een aparte container opgeslagen. Hier kan je vaak nog een berg PCI kaartjes vinden. Deze kosten dan uiteraard niets.

I don't suffer from insanity, I enjoy every minute of it.

• SchizoDuckie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 18-02-2025

SchizoDuckie

Kwaak

Ik heb dit succesvol draaien, 2 17" HP CRT bakken, met in het midden een 18.1" ilyama flatpanel. :)

Ik heb een dualhead Radeon 9700 + een 32 mb matrox PCI kaartje, loopt als een trein :)

Wat usage tips:
Zorg ervoor dat je op z'n minst 2 dezelfde monitoren links en rechts hebt, degene in het midden mag anders zijn, anders krijg je echt hele irriterende kleurcontrasten en da's een absolute ramp om goed in te stellen. Ook wil je waarschijnlijk, for the sake of je ogen dat de linker en rechter monitor allebei minimaal 85hz kunnen draaien.

Verder is ultramon dan onmisbaar.

[ Voor 66% gewijzigd door SchizoDuckie op 20-12-2005 14:08 ]

Stop uploading passwords to Github!

Verwijderd

Wat usage tips:
Zorg ervoor dat je op z'n minst 2 dezelfde monitoren links en rechts hebt, degene in het midden mag anders zijn, anders krijg je echt hele irriterende kleurcontrasten en da's een absolute ramp om goed in te stellen. Ook wil je waarschijnlijk, for the sake of je ogen dat de linker en rechter monitor allebei minimaal 85hz kunnen draaien.

Verder is ultramon dan onmisbaar.
- ultramon: check, heb ik al bij mijn dual screen nu, idd heerlijk progje :)

de rest: hmm, het worden dan 3 verschillende schermen :$ ze kunnen wel alle 3 85 hz of meer aan. maar wat bedoel je precies irri kleurcontrasten? dat het zwart op de ene monitor niet hetzelfde is als het zwart op de andere monitor? zo ja: dat maakt me niet veel uit, dat heb ik nu met mijn 2 monitors ook al maar ik heb de tweede monitor toch geen dingen staan waarbij kleur belangrijk is (zoals ik zei, msn/irc/winamp en evt. wat txt-tjes ofzo)

maar goed, het is nog niet zeker of ik dit krijg aangezien het van mijn broer afhangt :P die gaat zich mss 2 nieuwe monitors halen en dan kan ik 1 van hem krijgen :)

trouwens, het zijn alle 3 CRT's

• The Flow
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 19-04-2024

The Flow

I am the greatest

Ik heb zelf ook TripleMonitor, 3x 21" Dell P1110. Heb er 2 aan mijn XFX 6800 Ultra, en 1 aan een een matrox G440 Pci. Werkt prima en kan er zelfs dus nog 1 extra aansluiten. Handig om te gebruiken, het programaatje Ultramon...

God is in de war, hij denkt dat hij The Flow is...

Pagina: 1