Toon posts:

[MSAccess] Touchscreenapplicatie

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag tweakers,

Ik en men maat zijn al een paar weken bezig geweest om een touchscreenapplicatie te maken voor ons jeugdhuisje! Het moet een elektronische kassa voorstellen, stockbeheer inclusief!
Screenie:
Kapao

Het programma start op met een basic startupform (splashscreen) en bij een klik (druk op scherm) zou deze moeten verder gaan naar het scherm dat te zien is op de afbeelding!

Wel, zoals je kan zien bevat dit scherm nog altijd een venster(top)balk! Dit zou weg moeten maar we vinden absoluut geen oplossing. Wanneer we het scherm opstarten vanuit ontwerpweergave dan is de balk wel weg ... wanneer we van een ander formulier komen, verschijnt de balk weer :'(

docmd.maximize, popup, modaal, aangepaste schermgrootte, verwijderen min-max buttons en close button ... niets blijkt te helpen :( en op andere forums geven ze van die achterlijke opmerkingen waar ik niks mee ben.

Hopelijk zijn er mensen die dit voorval kennen en me van een oplossing kunnen voorzien!

Alvast bedankt,

Rafiki

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 08:08 ]

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:23

Reptile209

- gers -

Wat dacht je hier van? Tweede hit van [google=access application remove title bar] :).

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 08:09:
Wat dacht je hier van? Tweede hit van [google=access application remove title bar] :).
Heb ik allemaal geprobeerd, werkt niet :)
Als ik niet zou gegoogled hebben, zou ik hier niet posten!

Als je zelf een klein formulier maakt en je zet de borderstyle op none, dan lukt het!
Maar op het kassaformulier blijkt dit niet te lukken. Als ik strax thuiskom, zal ik de code van de form.load & en de link naar het openen van het formulier posten zodat jullie een beter beeld kunnen vormen hoe het net in z'n werk gaat!

[ Voor 32% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 08:14 ]

• kenneth
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

kenneth

achter de duinen

Misschien bij OnActivacte de BorderStyle weer expliciet uitzetten?
Visual Basic:
1
Me.BorderStyle = acConstanteEvenOpzoekenVoorNone

Look, runners deal in discomfort. After you get past a certain point, that’s all there really is. There is no finesse here.

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 01:23

Reptile209

- gers -

Je hebt dus zowel de caption verwijderd, als de BorderStyle op None gezet? Zo ja, over welke versie van Access hebben we het? Want hier Access 2000 werkt het als een dolle. Heb je andere properties aangepast die hier invloed op zouden kunnen hebben? (Probeer anders eens een nieuw form zonder titelbalk te maken en als dat lukt, vergelijk de properties eens met elkaar).

Stiekum editten he ;). Ik wacht je update even af, deze antwoorden, behalve de versie die je gebruikt staan al in je edit.

[ Voor 18% gewijzigd door Reptile209 op 20-12-2005 08:18 ]

Zo scherp als een voetbal!

Verwijderd

Topicstarter
Reptile209 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 08:16:
Stiekum editten he ;). Ik wacht je update even af, deze antwoorden, behalve de versie die je gebruikt staan al in je edit.
Ik ga niet altijd een nieuwe post maken eh, we gaan toch nie chatten (al lijkt het er nu wel sterk op ;) )
We hebben gewerkt met office XP

SorrieSorrieSorrieSorrieSorrieSorrieSorrie

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 21-04 16:25

Boss

+1 Overgewaardeerd

Bordertyle op none en dan een modal popup van maken. Bij form_on open een docmd.maximize en klaar.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

de venstertitelbalk kan niet in runtime verwijderd worden (met bv. me.borderstyle=0 in het load event) (tenzij inderdaad modal en popup zijn ingesteld) - moet ingesteld worden in de eigenschappen van het formulier in designtime formulier->eigenschappen->randstijl::0

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 09:56 ]

Pagina: 1