Waterkoeling setup in Aopen HX08, wie heeft het?

Pagina: 1
Acties:

• worsie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22-02-2025
Hoi,

Vraagje, ik ben de onderdelen aan het verzamelen voor een waterkoelingssysteem in mijn HX08 kast. De vraag die ik heb: heeft iemand ook waterkoeling in z'n HX08? Ik wil alles in de kast bouwen en vraag me af wat voor radiator goed past en waar ie geplaatst is bij vergelijkbare systemen. Da's het enige onderdeel waar ik vraagtekens bij heb.

Verwijderd

het is veel te krappe kast voor interne water cooling maar dat hd rack boven in kan je eruit slopen en radiator in stoppen met blowhole er boven en 2x 8x8 achteraan wel roosters weghalen :)

• Goingin
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08-02-2023
leestekens :?

Verwijderd

vergeet ik altijd :D

• worsie
Te krap is onzin. Het gaat alleen om de radiator die je ergens kwijt moet. Het liefst zet ik hem daar bovenin ja. Met een beetje klussen kan je daar zelfs een 120X120 fan plaatsen zonder dat je powersupply er uit moet.

De vraag is vooral dus wat voor radiator daar past, waar is ie van gemaakt/waar komt ie vandaan? En dan bij voorkeur een radiator van de autoverwarming of zo. Dat superding van ned-cool kan volgens mij precies maar da's mij wat te duur:(. Dan ga ik wel een weekendje klussen.

Verwijderd

Hmmz... je zou eens kunnen kijken op een brommersloperij...
Een brommerradiator is ook goed zat...
Ik heb zelf ook een HX08 en ik heb er aan zitten denken om ook waterkoeling te gaan doen ( als ik het geld er weer voor heb that is... :) ) maar om de radiator dan in de bovenkap te plaatsen...
Daar heb je een groter stuk tussen je FDD en de achterkant dan dat je hebt in de breedte van de kast en tussen de voeding... dus die kan ook blijven zitten...
En dan komt er nog eens bij dat je iets efficiënter bezig bent omdat warme lucht op wil stijgen... dus hoeft het niet eerst naar voren geblazen te worden...

DAn zul je wel denken "Hoe moet je dan nog ooit van je leven de zijplaten erop of af krijgen?!"
Ik heb ivm met men geluidsisolatie men zijpanelen al moeten modden omdat ze er niet meer opschoven zoals het zou moeten en ik kan ze er nu zo uit pakken ook met de bovenkant erop dus dat probleem is ook gefikst...

• php
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

php

Gewoon opmeten wat de max maat is, naar een autosloperij gaan, uitleggen waar je mee bezig bent, en dan mag je vast wel even in de rekken met kachelradiators snuffelen. Houdt er rekening mee dat de slangen etc er wel op moeten kunnen. (veel radiatoren hebben de slangaansluitingen op de meest wazige plekken zitten.)

Eventueel een kort stukje slang erop, en dan een haaks verloopstukje erop, scheelt soms de benodigde centimeter.

Verwijderd

Ik heb een HX08 en waterkoeling (die overigens nog niet 100% klaar is)

Vandaag ben ik eens wezen shoppen voor radiatoren, en ik heb 2 stuks Opel Record E (bouwjaar 25 voor Christus) kachelradiatoren op de kop getikt (Fl 35,- de 2). Dit zijn koperen radiatoren, en deze passen bovenin de kast als je de aansluitingen wat aanpast. Voordeel is ook: over de aansluitingen (15mm buitendiameter) past (met wat moeite) gewoon 13mm Tricoflex/tuinslang/PVC slang.

De HX08 is wel een klotekast voor waterkoeling....

• php
  • Niet online

php

HEE! Niks over de Opel Rekord he! :):)

Tot 1,5 jaar geleden bracht mijn 16 jaar oude rekord mij overal. Zonder haperen.

• worsie
Het is uiteindelijk een radiator uit een ouwe Golf geworden. Ben drie slopers af geweest, en er was maar 1 sloper die er een aantal los had liggen (van Golfs dus). Bij de andere sloperijen moest je zelf dat ding er uit gaan halen, hetgeen een ontzettende kutklus is. Daarnaast kon ik geen auto vinden waar nog een koperen radiator in zat. Waren al weggehaald:(

Die Glof is niet van koper, maar het is een soort dubbele radiator. Dit gaat wel werken den ik:) Pics van het ombouwen komen later wel.

Verwijderd

Herman,

Volgens de sticker waren de radiatoren van een Opel Record E Commodore uit 1982. Nou hopen dat die radiatoren me net zo lang dienst doen als jouw opeltje ;)

• php
  • Niet online

php

Als jouw waterkoeling zo probleemloos is als mijn opeltje gewwest is, dan voorspel ik een goede toekomst (zeg nou zelf, wie rijdt er probleemloos met een oud blik naar Roemenie heen en weer (2x 25 uur non-stop, totaal aantal km's: 5500, terugweg met boot op dak :P)
Kostte enkel een branstoffilter, Roemeense benzine is wel goedkoop, maar niet zo best. Deed het er gelukkig wel gewoon op.

Zelf een kachelradiator uit een auto slopen is vaak een brakke kut-klus. Heb eens een kachel-kraantje van mijn moeder Fiat Pandaatje vervangen, halve auto moest uitelkaar. (Panda nu mijn bezit)
Pagina: 1