[CSS?] vertikale tekst in tabel

Pagina: 1
Acties:

• gwystyl
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 20:27

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Ik wil graag mijn tekst vertikaal in een tabel plaatsen, zodat het minder ruimte inneem. Bij excel en word is daar een leuke eigenschap voor (tekstrichting), maar die is er in DreamWeaver 8 natuurlijk niet :).
Ik heb gezocht op combinaties van "tekst direction vertical table html css", maar het enige dat ik er dan uit krijg zijn right to left opties. Geen van beneden naar boven..... ik heb één site gevonden waar het gelukt zou moeten zijn, maar dat script werkt niet in IE en Firefox.
Het liefst wil ik het met CSS of een tabel-eigenschap oplossen, omdat ik het dan voor mezelf logischer kan herleiden. Mijn javascript kennis is dusdanig dramatisch dat ik alleen een lap tekst/script kan copy-pasten en hopen dat het werkt.
Ik kon in de CSS2 reference en HTML reference files op w3c.org niet zo gauw vinden of dit mogelijk is. Misschien kan iemand hier me verder helpen?

• cybermans
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 14:06
het is mogelijk in IE vanaf 5.5 http://msdn.microsoft.com.../dndhtml/verticaltext.asp

komt geloof ik wel in CSS3

maar ff googlen was zeker te moeilijk?
http://www.google.nl/sear...ext+css&btnG=Zoeken&meta=

[ Voor 35% gewijzigd door cybermans op 20-12-2005 01:32 ]

Strava | Runkeeper | Endomondo (mijn leikr uploads)

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
Zoals ik al zei heb ik verschillende combinaties van woorden geprobeerd om te zoeken (op GoT en Google uiteraard), maar kwam ik niets tegen wat zowel in Firefox en IE werkt. Als het alleen in IE werkt heb ik er helaas nog niets aan.
Is er dus nog een andere optie dan dat?

• BtM909
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

BtM909

Watch out Guys...

Het is voorlopig niet mogelijk. Overigens zou je natuurlijk zelf kunnen proberen of de writing mode inmiddels door Firefox en aanverwanten wordt ondersteund ;)

Ik mis in je topicstart voornamelijk wat je zelf hebt geprobeerd en waarom je tot de conclusie kwam dat het de gezochte oplossingen niet voldeden.
Ik kon in de CSS2 reference en HTML reference files op w3c.org niet zo gauw vinden of dit mogelijk is.
Komt bij mij een beetje over als iemand die ff 1 minuut kijkt en vervolgens z'n vraag hier neerplempt...

Ace of Base vs Charli XCX - All That She Boom Claps (RMT) | Clean Bandit vs Galantis - I'd Rather Be You (RMT)
You've moved up on my notch-list. You have 1 notch
I have a black belt in Kung Flu.

• JHS
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 04-01 15:49

JHS

Splitting the thaum.

Genereer een plaatje of een flash ding vanuit de tekst, bijvoorbeeld met sIFR, dat werkt voor iedereen en heeft een fallback voor mensen zonder het flash :) .

DM!

• gwystyl

gwystyl

Beugeltje dan maar?

Topicstarter
BtM909 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 09:58:
Het is voorlopig niet mogelijk. Overigens zou je natuurlijk zelf kunnen proberen of de writing mode inmiddels door Firefox en aanverwanten wordt ondersteund ;)

Ik mis in je topicstart voornamelijk wat je zelf hebt geprobeerd en waarom je tot de conclusie kwam dat het de gezochte oplossingen niet voldeden.

[...]
Komt bij mij een beetje over als iemand die ff 1 minuut kijkt en vervolgens z'n vraag hier neerplempt...
TS is inderdaad niet echt uitgebreid, maar ik heb wel degelijk gezocht. Ik zag op GoT ook geen topic wat hier op leek, dus leek het me nuttig om dit een keer vermeld te zien.

Ik heb aan de optie gedacht om plaatjes te maken en die te draaien, maar omdat ik dit wil toepassen op een logboek, lijkt het me nogal bewerkelijk omdat voor elke verschillende datum te doen. Ik had de pagina van cybermans ook gevonden, maar omdat het niet werkt onder Firefox heb ik dat weer verworpen.
Met mijn zoektocht kwam ik op enkele onderdelen van CSS2 reference en HTML reference files op w3c.org terecht. Ik hoop dat je begrijpt dat ik die niet van voor tot achter uit mijn hoofd heb geleerd voordat ik hier een vraag stel.

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 09:31
Je kan met PHP/Flash o.i.d. automatisch die afbeeldingen aanmaken. Dan hoef je dat dus niet specifiek per datum te doen.
Pagina: 1