[Macam] Webcam ondersteuning*

Pagina: 1
Acties:

• W3lta
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-01 21:31

W3lta

So i'm a nerd. who cares?

Topicstarter
Goed nieuws voor mensen die een webcam over hebben van hun overschakeling naar een Apple computer: er bestaat nu een aplicatie die zorgt dat je hem kan gebruiken. Namelijk Macam linkje naar de site. Ik heb het getest met een obscure pencam van een onbekend merk en hij werkte direct.

Het voordeel van deze aplicatie is dat hij z'n drivers laad in "userspace" met als gevolg dat je niks kan verprutsen aan je systeem. De ontwikkeling van deze tool is nog in volle ontwikkeling wat als gevolg heeft dat sommige webcams misschien niet zullen werken.

De lijst van ondersteunde webcams begint langzaam uit te breiden en ik stel voor dat we de ontwikkelaar helpen met de ontwikkeling zodat we niet afhankelijk zijn Apple en z'n iSight of van hardwarefabrikanten.

Ik had hier graag een gezonde discussie gestart met gebruikerservaringen over het stukje software.

Screenshot:

Afbeeldingslocatie: http://tweakers.net/ext/f/4d63801cc1bbca670e48ffb6909fb30c/full.png

edit:insert screenshot

[ Voor 9% gewijzigd door W3lta op 20-12-2005 01:01 ]

Kan een mens ooit teveel computers hebben?

• Sijmen
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 01-10-2025
Geprobeerd, werkt helaas niet met onze Trust webcam. ("No camera")

Kun je via dit programma de webcam eigenlijk ook gebruiken voor dingen zoals iChat?

• W3lta

W3lta

Topicstarter
Sijmen schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:06:
Geprobeerd, werkt helaas niet met onze Trust webcam. ("No camera")

Kun je via dit programma de webcam eigenlijk ook gebruiken voor dingen zoals iChat?
Staat je webcam in de lijst?

Bij mij heeft mijn webcam niet gewerkt met iChat, maar in de disk image zit ook een .component die je moet kopieren naar /Library/Quicktime/ daarna kan ik video's opnemen vanuit Quicktime Player.

• domi235
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 07-12-2021

domi235

Magic!

Naar mijn mening worden dit soort programma's pas nuttig als je ze kunt koppelen met bijvoorbeeld AdiumX / Gaim en consorten. Ik zie er iig het nut van een webcam niet als je hem alleen kunt gebruiken om foto's te schieten van jezelf en jezelf niet "live" kunt laten zien.

Any sufficiently advanced technology is indistinguishable from magic.

• leon1e
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22:14
Nog even een kleine titel edit dan.

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Dit werkt met een Trust Spyc@m 100 gewoon zoals je mag verwachten met Yahoo messenger.

Nu kan ik niemand Yahoo aanraden, op Mac OS X is het programma al sinds 2003 niet meer geupdate, maar je kunt zo wel webcam chatten met een USB camera met Windows gebruikers.

• Hertog
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 22:02

Hertog

Aut bibat, aut abeat

MahRain schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:41:
Dit werkt met een Trust Spyc@m 100 gewoon zoals je mag verwachten met Yahoo messenger.

Nu kan ik niemand Yahoo aanraden, op Mac OS X is het programma al sinds 2003 niet meer geupdate, maar je kunt zo wel webcam chatten met een USB camera met Windows gebruikers.
...die Yahoo gebruiken. Waarom hebben ze het wel aan Yahoo Messenger gekoppelt, en niet aan Adium of iChat? Dat lijken me de meest gebruikte messengers op OS X..

"Pray, v. To ask that the laws of the universe be annulled in behalf of a single petitioner, confessedly unworthy." --Ambrose Bierce, The Devil's Dictionary

• W3lta

W3lta

Topicstarter
leon1e schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:36:
Nog even een kleine titel edit dan.
Bedankt.
domi235 schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 10:20:
Naar mijn mening worden dit soort programma's pas nuttig als je ze kunt koppelen met bijvoorbeeld AdiumX / Gaim en consorten. Ik zie er iig het nut van een webcam niet als je hem alleen kunt gebruiken om foto's te schieten van jezelf en jezelf niet "live" kunt laten zien.
Ik moet je gelijk geven dat het op dit moment niet erg nuttig is voor video-chatten. Maar op dat punt zijn we afhankelijk van de ontwikkelaars van Adium en Gain enz. Dat is allemaal afhankelijk als zij genoeg aanvragen krijgen om het te implementeren.
Maar een webcam kan toch nog andere doeleinden hebben?

• MahRain
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13-11-2025
Hertog schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 12:10:
[...]
...die Yahoo gebruiken. Waarom hebben ze het wel aan Yahoo Messenger gekoppelt, en niet aan Adium of iChat? Dat lijken me de meest gebruikte messengers op OS X..
AdiumX heeft nog geen webcam ondersteuning, en er is wel een 'hack' om een USB webcam met iChat te laten werken. http://www.ecamm.com/mac/ichatusbcam/ misschien?

Verwijderd

Doet me denken aan dit topic op MacOSX.nl. (Hè toevallig, ik heb het zelf gestart.. :P ) Daar noemen ze bijvoorbeeld Mercury en aMSN om te kunnen webcammen onder MacOS 10. Geen idee of die USB-cams ondersteunen trouwens.. /me krijgt heeft straks toch een built-in iSight.

• doc
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 11-02 19:35

doc

Ja,

Mercury en Amsn gebruiken volgens mij beide macam of IOxperts driver om de webcam aan te sturen.
Om iChat te kunnen gebruiken heb je ichatusb nodig (kost $10 (of goed zoeken :) )
ichatusb gebruikt ook weer macam of IOxperts

Werkt hier prima met mijn oude Philips Vista :)

Me Tarzan, U nix!

Verwijderd

Mn oude logitech cam werkt er ook mee, ook icm photobooth, erg gaaf!

• Wortelsoep
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Leuk spul, nu nog wachten op support van Adium+MSN en dan is het feest compleet :)

• BaT
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 10-02 10:06

BaT

Me bagger Kodak EZ200 wordt niet ondersteund ...helaas pindakaas, ik wacht wel tot het een keer fatsoenlijk in Mac:Messenger wordt geintegreerd en dan koop ik er wel eentje die ook kwa stijl bij me PowerBook past... Dat Kodak dingetje hoort ook eerder bij een PauperBook :P

Product Owner - Connec2

• W3lta

W3lta

Topicstarter
Ik heb trouwens al een paar keer gehad dat mijn iBook keihard vastliep bij het uittrekken van mijn webcam. Kreeg ik lekker kernel panics op mijn scherm en mocht ik de boel hard resetten via de powerbutton.

Verwijderd

Ik gebruik een Logitech webcam.
De driver werd gewoon meegeleverd op de CD-ROM zelf... voor de mac :)

• W3lta

W3lta

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 21 december 2005 @ 19:13:
Ik gebruik een Logitech webcam.
De driver werd gewoon meegeleverd op de CD-ROM zelf... voor de mac :)
En welke webcam is da precies? Als ik op de site van Logitech kijk dan zijn er nie veel waarvan er drivers zijn.

Verwijderd

De Logitech Quickcam.

Deze:
Afbeeldingslocatie: http://www.vernier.com/labequipment/images/quickcampro4000.jpg

Verwijderd

HE jammer, nog steeds geen support voor mijn Creative NX Ultra ;( (prima cam, maar absoluut GEEN mac support).
Pagina: 1