Toon posts:

Te weinig wattage?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hey,

Ik heb hier een pc met de volgende onderdelen

P4 3.4ghz
X850XT (pci-e)
160gb hdd (sata)
cd/dvd-rom speler (ide)
cd/dvd brander (ide)
2x 80mm case fans (op voeding, niet op mobo)
1x 120mm case fan (op voeding, niet op mobo)
1x cffl neon balk (op voeding)
Tagan 380watt

Deze pc werkt (denk ik) prima, geen errors met opstarten van pc. alleen 1 klein groot probleem... het beeld doet het niet! :/ alle kabels zitten goed, en de bios geeft geen foutmeldingen dmv piepjes. ik heb een beetje op forums lopen zoeken, maar kan het zijn dat de voeding te zwak is? :?
ik snap er niks van :'( het beeldscherm werkt wel gewoon (op een andere pc) en een andere videokaart in de pc kan ik niet proberen, want ik heb maar 1 pci-e kaart. en ook kan ik de kaart niet testen in een andere pc, want ik heb maar 1 mobo met pci-e...

Alvast bedankt!

Groetjes Rick

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 00:45 ]

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 03-08 11:41

heuveltje

KoelkastFilosoof

Het is mogelijk (imho niet waarschijnlijk) dat de voeding te zwak is om dit systeem te kunnen voeden als je alles zwaar overklokt/belast.
Maar als je alleen boot gebruik je amper stroom en zal de voeding dit zonder problemen leveren.

Het niet booten ligt dus niet aan je voeding (tenzij hij stuk is).
dus kijk alle kabels nog een keer na, duw alles een keer aan en probeer het nog eens.

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• D-Three
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 03:10
Moet er geen voedingskabel aangesloten worden op de videokaart zelf?

• Thandor
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 06:08

Thandor

SilverStreak

Loop de Hangen en Opstartproblemen troubleshooter eens helemaal door.
Ga zorgvuldig aan het werk en controleer alles goed.

Paar tips om je op weg te helpen :
• Welk moederbord heb je ?. Sla ook de handleiding eens open en bekijk wat er moet gebeuren om het apparaat draaiende te krijgen.

• Controleer of je alle voedingskabeltjes hebt aangesloten. (4 Pins 12V stekker, eventueel PCIe (videokaart) voedingskabeltje.

• Let op dat je niet te veel aansluit. Sommige moederborden hebben de mogelijkheid om meer voedingskabels aan te sluiten dan in sommige gevallen nodig is. Sluit je teveel aan dan loop je een risico dat de boel stuk gaat.

• Maak het systeem zo kaal mogelijk. M.a.w., koppel alle overbodige hardware af. Een PC kan enkel met een moederbord, één geheugenmodule, processor en videokaart al opstarten :)

Profiel | https://thandor.net - hardware
And the rest of us would be carousing the aisles, stuffing baloney.

Verwijderd

En wat als je zoveel mogelijk loskoppelt en er 1 voor 1 aanplugt?
Beetje standaard om er achter te komen wat het is...............

• Bollebout
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 24-01 07:28
Staat ie in ``eigenschappen beeldscherm`` als monitor 1 aan of als 2? Heb ooit gehad, weet nu nog niet hoe het kwam, maar ik schrok me rot. Ik dacht monitor is stuk. Bleek ineens dat ie als monitor 2 stond....

• KappeNou
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 22-03 07:09
Als eerste geef is goede gegevens.. mobo geheugen.. de belangrijkste dingen dus.. Wat boeien nou wat case fannetjes? lol

Een 380watt tagan kan dit allemaal wel trekken..
Kijk of je geheugen niet kapot is. dus vervang het met een ander reepje of test de reepjes apart als je er meerdere hebt.
Ik weet niet wat voor mobo je hebt dus. heeft die een 20 of 24 pins aansluiting? en vergeet je de 12 volt aansluiting niet op je moederbord?

>PC specs<

Verwijderd

Topicstarter
hey!

nou hij doet het!

er is niks mis met de voeding, de kaart was gewoon DOA.. ik ben terug gegaan naar de winkel, nieuwe gekregen, en die deed het in 1x! _/-\o_

Maar k vind het wel tof dat jullie zo snel reageren, bedankt in ieder geval! :)

groetjes Rick

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-12-2005 00:28 ]

Pagina: 1