Toon posts:

Front panel audio poortjes

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Dag allemaal,

Ik heb kortgeleden een computer besteld en in elkaar geknutseld, alleen de front panel audio poortjes geven mij problemen. Ik ben geen technicus, en de namen op de stekkertjes en op het mobo lopen zó uiteen dat ik het niet meer weet. Ik weet nog wel dat GND 'ground/aarde' is, maar er zijn bv. 2 'MIC IN' kabeltjes. :? welke moet ik voor MIC2 of voor MICPWR gebruiken :?

Heb me laten vertellen dat je erg op moet passen mbt het aansluiten ervan.. wil m'n frontpanel / moederbord niet verneuken!

Ik heb foto's gemaakt van zowel het instructieboekje (van het moederbord) als de stekkertjes... Ik hoop dat iemand me kan helpen! De (zeer korte -naar ik me herinner) handleiding van m'n systeemkast is helaas zoek (al betwijfel ik of die zou hebben geholpen).

Moederbord: Asus K8V Se Deluxe
Systeemkast: Sweex kast (built-in frontpanel [ 1x mic, 1x audio, 2x USB ]) de usb slots zijn aangesloten en werken prima.

Aansluitingen op moederbord:
- BLINE_OUT_L

- BLINE_OUT_R
- +5VA
- AGND

- Line out_L
- NC
- Line out_R
- MICPWR
- MIC2

Kabeltjes vanaf frontpanel:
- L IN - rood
- L OUT - blauw
- R IN - geel
- R OUT - paars
- GND - zwart (dikker dan andere)
- GND - zwart (normale dikte)
- MIC IN - oranje
- MIC IN - groen

De foto's:
Afbeeldingslocatie: http://www.dickje.nl/pics/IMG_1954_small.jpg
instructieboekje moederbord

Afbeeldingslocatie: http://www.dickje.nl/pics/IMG_1957_small.jpg
de kabeltjes (iets gefotosoept voor duidelijkheid)

kan iemand mij vertellen welk kabeltje op welk pinnetje geprikt moet worden? Ik zou ook graag willen weten waarom dat dan zo is.. dan weet ik het voor in de toekomst!

alvast heel erg bedankt voor je reactie!

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 00:18 ]

• jozy
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 30-01 09:19
zo'n soort probleempje had ik ook en dat had ik opgelost door ook naar het boekje van mijn kast te kijken. Ik weet niet of sweex ook een plaatje van aansluitingen erbij geeft...

Verwijderd

Topicstarter
bedankt voor je reactie jozy!

hmm de kast is mij verkocht als 'sweex' zijnde, maar na wat research op internet lijkt het me een Powmax (www.powmax.com) kast. Het is een simpel aluminium pre-mod kastje. (misschien doet Sweex net als Trust wel aan 'ik-koop-je-ideetje-en-verkoop-ze-onder-mijn-naam' ?)

Op hun site staat niet mijn exacte model, maar wel een PDF'je die als manual voor 'CASE' (alle cases) wordt gegeven.

http://www.powmax.com/PDF/POWMAX%20CASE%20MANUAL.pdf

Daar staat een schema met de verbindingen... maar ik snap het nog niet helemaal.
De instellingen voor 'Case 1' en 'Mainboard 2' gelden voor mij? En ik moet dan alleen die kabeltjes aansluiten, en de rest met rust laten? Als iemand me daar met 99,99% zekerheid een bevestigend antwoord op zou kunnen geven.. ben ik blij!
edit: en welk van de 2 GND's moet ik gebruiken? En welke MIC IN? of maakt dat niet uit...

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 20-12-2005 01:42 ]