usb eruit trekken, hoe zat dat ook alweer ?

Pagina: 1
Acties:
  • 263 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• heuveltje
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
als je een usb muis hebt, moet je dan eerst de pc uitzetten voor je hem er uit trekt
of mocht dat ook als ie nog aanstond ?

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

• Kaj.
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Kaj.

1 LED is niet genoeg

USB is hot-swappable, je kan het er dus zo uittrekken.
Kaj.

• heuveltje
  • Laatst online: 12:14

heuveltje

KoelkastFilosoof

Topicstarter
thanx kaj
thats all i needed 2 know

Heuveltjes CPU geschiedenis door de jaren heen : AMD 486dx4 100, Cyrix PR166+, Intel P233MMX, Intel Celeron 366Mhz, AMD K6-450, AMD duron 600, AMD Thunderbird 1200mhz, AMD Athlon 64 x2 5600, AMD Phenom X3 720, Intel i5 4460, AMD Ryzen 5 3600 5800x3d

Verwijderd

Volgens mij was dat zo met PS/2

Verwijderd

En toch ook met die hot-plug schijven? ;)

• Burat
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Burat

bos wortels

PS2 mag je officieel niet eruit trekken en erin doen als et aanstaat... Doe het regelmatig met onze server (die normaal toetsenbord en muisloos staat te draaien) en het heeft nog nooit vonken gegeven, dus het zal wel meevallen.. :)

Homepage | Me @ T.net | Having fun @ Procurios | Collega's gezocht: Webontwikkelaar PHP

• Orbit
  • Laatst online: 30-07 10:26
PS/2 is in praktijk wel hot-swappable, net als usb.

• DennisBoom
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 11-08 11:59
Bij mijn Dell (win98) op het werk kun je niet zomaar de ps/2 muis erin en eruit halen. Je moet dan echt weer rebooten om hem aan de gang te krijgen. Toetsenbord erin en eruit werkt wel (is soms zelfs noodzakelijk).

Geen beurs, geen tempo

• Hyp Hyper
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 13-08-2025
Inderdaad.. ik heb ook altijd begrepen ps/2 niet, seriëel wel eruit te trekken met computer aan. (dus ook de 'oude' seriële bus)

Geen nerdgedoe over mijn system specs. ;)

Verwijderd

Ons vader heeft een compaq laptop en die vind het ook niet goed als er gehotswapt wordt met een ps/2 muis

Verwijderd

Als je een ps/2 muis er uit trekt en er weer in steekt als je pjoeter aan staat dan heb je zelfs kans dat je je ps/2 poort opblaast (heb ik ervaring mee). In het gunstigste geval doet alleen je muis het niet meer en moet je opnieuw opstarten.

Verwijderd

Wat eigenlijk met de printer poort LPT, mag je die er zomaar uittrekken terwijl PC werkt??

Verwijderd

BeBoP: Ik dacht niet dat dat problemen gaf

Verwijderd

Nou je printer POORT er uit trekken als je pc aanstaat zou ik niet aanraden, maar ik neem aan dat je bedoelt de stekker van de printer er af halen.

Eigenlijk mag het niet (wat mag er eigenlijk wel met een pc als hij aanstaat :) ) maar ik heb er nog nooit problemen mee gehad.

• The Ghost
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 27-07-2024
USB en Com poorten zijn hot.
LPT en PS/2 not.

Als je daarvan uit gaat werk je redelijk safe, tuurlijk zijn er pc's die het accepteren als je een ps/2 device swapt, maar het is niet aan te raden.

The Ghost

• TriLithium
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 25-08 17:54

TriLithium

7800Wp E/W + 7.5 kW Ecodan

nog ff een toevoeging, de gameport, die is naar mijn ervaringen dus niet bepaald hot te swappen, heb al 3 uitgebrande sb's en daarmee meestal dus ook mobo's verbrand gezien, de isa sloten waren toch behoorlijk gesmolten, kon tenminste 2 van de 3 sb's er niet met normaal geweld uitkrijgen :-)
Voor de rest zou ik LPT ook niet willen aanraden, nog nooit mis gegaan maar wel veel verhalen gehoord.
En de rest van de poorten nog nooit problemen gehoord, ja 1 com poortje maar dat was niet zozeer door het hot pluggen maar door een te hoge belasting, dat leek het chipsetje ook niet helemaal leuk te vinden, hij protesteerde dan ook met rooksignalen :-)

• Tony Vroon
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 13-06-2020

Tony Vroon

Werkt nu ergens anders

Geluidskaarten die uitbranden als je de gameport hotswapt???????
Vaag! Dat doe ik al jaren met mijn kaartjes en die vinden dat wel best. Ik kan eigenlijk gewoon alles op m'n PC hotswappen behalve keyboard. Als ik dat terugsteek dan reboot de PC automatisch.

"Wie is deesen figuur, hier ten topic aangheduidt als 'hij', wiens mededelinghe soo eenen consternatie weet te ontluycken :? " -- dion_b

Pagina: 1