Gaat niet lukken. TCP/IP is een syncroon protocol. Dat betekent dat data wat uit poort A gaat, ook over Poort A terug moet komen.
Wat je wel kan doen is de load balancen tussen je interfaces. Bij het opzetten van een nieuwe verbinding zal dan de minst belaste verbinding gebruikt worden, maar is niet dynamisch. Dus een download zal nog steeds over 1 interface gaan. De volgende download zal echter (meestal) over de andere gaan.
Ik weet niet precies hoe het met de windows tcp/ip stack zit, maar als je de default route weggooit, en je maakt twee routes aan naar 0.0.0.0 (default-route) met de zelfde metric, maar naar de verschillende interfaces, loadbalanced die volgens mij automatisch.
Daarnaast heeft windows ook nog iets als een NLB (network load balancer) maar ik heb al te lang niet meer achter een windowsmachine gezeten om je precies te kunnen vertellen hoe dat zit.
EDIT: jazeker, NLB moet je configuereren met een virtueel ip adres, en vervolgens je eigen adressen in de groep gooien. Alleen inbound verbindingen zullen dynamisch gebalanced worden. (de routes werken alleen outbound btw)
[
Voor 12% gewijzigd door
JackBol op 20-12-2005 00:47
]