Toon posts:

ownership bestanden op server via FTP veranderen?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mensen,

ik zit met de volgende situatie. Op onze universiteit draait een webserver met daarop apache en daarop heb ik ook m'n stekje. Nu is er sinds kort iets raars gebeurd, ik kan nl. de bestanden die op de server staan niet meer veranderen (dwz een aangepaste versie uploaden) of deleten, bij beide krijg ik een "permission denied". Nieuwe bestanden kan ik wel gewoon uploaden. Als ik op m'n werk met NiceFTP inlog krijg je bij elk bestand een naam te zien, daar hoort 'schaik' te staan (mijn gebruikersnaam, die staat wel bij nieuwe bestanden die ik upload) maar bij de bestanden die er al stonden staat 'antoine'. :? .

Betekent dit dat deze 'antoine' nu op de een of andere manier de eigenaar van de bestanden is en ik daardoor geen rechten meer heb ze aan te passen/verwijderen? Kan ik hier zelf iets aan doen, dwz kan ik via FTP daar iets aan veranderen (onze beheerder is met vakantie voorlopig....)?

Bij voorbaat dank! :).

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 03-02 08:37
Kan je ze chmodden? Als dat kan kan je ze op 777 zetten zodat je in elk geval toegang hebt tot de beheerder terug komt. Ik ben echter bang dat je geen rechten daartoe hebt.

Verwijderd

Topicstarter
Nee, helaas niet, dat heb ik geprobeerd. Ik zit te twijfelen of dit zou kunnen betekenen dat iemand van buiten mijn wachtwoord achterhaald heeft oid en 'ingebroken' heeft, maar het lijkt me stug dat diegene dan verder niets zou doen of niet? Ik bedoel, er zijn geen bestanden verwijderd of bijgezet...

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 08-02 22:25
Beheerder mailen (als je inlogt staat dat er misschien wel bij)? Je universiteit heeft ongetwijfeld een helpdesk, waarschijnlijk is het gewoon een foutje geweest ergens, en is het zo terug te zetten (nogal duidelijk dat bestanden in jouw dir. van jou horen te zijn)

Verwijderd

Topicstarter
Wilke schreef op maandag 19 december 2005 @ 23:33:
Beheerder mailen (als je inlogt staat dat er misschien wel bij)? Je universiteit heeft ongetwijfeld een helpdesk, waarschijnlijk is het gewoon een foutje geweest ergens, en is het zo terug te zetten (nogal duidelijk dat bestanden in jouw dir. van jou horen te zijn)
Helaas:
...(onze beheerder is met vakantie voorlopig....)?
Nou ja, ik begrijp dat ik via FTP sowieso niets kan doen en maar moet wachten tot de beheerder er weer is?