[Technics Platenspeler] pitch problemen

Pagina: 1
Acties:
  • 2.185 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Topicstarter
Ik heb een tijd geleden een 2ehands Technics SL-23 platenspeler gekocht. Erg mooi ding, alleen zit ik hier met een probleem.
Er zitten 2 potmeters op, elk om de pitch in te stellen voor 45 en 33 toeren. Deze werken alleen niet zoals ik verwacht. Als je er een kleine draai (of tik) aangeeft, veranderd te pitch drastisch, en op sommige punten blijft de plaat helemaal stil staan. Hiermee is de pitch dus niet secuur in te stellen.
Ook draait de plaat niet helemaal constant. Af en toe vertraagt deze, wat uiteraard het muziekgenot niet ten goede komt ;)
Het probleem van de stilstaande plaat heeft in ieder geval niet te maken met de band, het aandrijfstangetje (god hoe noem je al die dingen) draait ook niet.

Heeft iemand tips/ervaringen of adressen (in de buurt van Dordrecht) waar ze platenspelers repareren?

musica | fotografica | amalia

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Polycom
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 13:50

Polycom

Poes van goud

Je kan het bij de correct proberen in Rotterdam. Een van de weinige 'grote' winkels die ook nog platen spelers verkopen & repareren. Ik daar een dual platenspeler gekocht een jaar geleden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Kan een rotte potmeter zijn maar ook een rotte drive IC.

Deze jongen doet normaal gesproken alleen SL1200's van Technics maar je kunt het altijd proberen.

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teacher
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 11:12

teacher

Frontpage Admin / Global Moderator

Dysgaf!

Ik denk dat idd de potmeter gaar is.

Wat je doet; bel even naar haagtechno 073-6402808. Bestel daar nieuwe potmeters (of vraag de waarde op en haal ze bij je "local shop"). Erin solderen lijkt eng, is het niet.

Wise enough to play the fool

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 51678

Wat je ook even kan proberen is om de potmeters even met kontaktspray in te spuiten.
Even een paar keer links/rechtsom draaien en kijken of dan het probleem weg is.
Werkte om mijn SL30 in iedergeval wel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Op deze site lapt iemand er eentje op, die ook dat snelheids probleem heeft. Bij hem was de condensators vervangen de oplossing (die drogen uit in de loop der tijd).

Ik heb ook zo een platenspeler(zwart), en ik heb precies de problemen die jij beschrijft (en dan vooral met de 45 rpm regelaar). Omdat ie zelden nog aanstaat, laat ik het maar zo.

EDIT: Ik laat het toch maar niet zo, en ga wat condensators vervangen. Ik zet hier de resultaten nog wel neer.

[ Voor 12% gewijzigd door goeievraag op 21-12-2005 18:09 . Reden: Verandering van gedachten. ]

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

• 2nosedt
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-02-2010

2nosedt

Music-addict

Topicstarter
Bedankt voor alle tips! Wat die kerel op die site beschrijft ziet er inderdaad uit als exact mijn probleem.
Ik ga het eens proberen :)

musica | fotografica | amalia

• goeievraag
  • Registratie: Mei 2005
  • Niet online
Ik had zo gauw niet alles bij de hand dus ik heb maar 3 condensatortjes kunnen vervangen, maar dat waren blijkbaar precies de goede (die 2 van 50V en eentje van 16V). Hij draait nu veel stabieler. Zou je de rest vervangen en de potmeters onder handen nemen, dan werkt het denk ik weer uitstekend.

Wel interresant, dat ding van binnen; hij is grotendeels van hout.

I fell with my reet in the prikkeldreed. How do I frommel my hand in the cookiestrommel? The sun is shining over het randje van de heining. I'm shocking klem between de deuren van de tram.

Pagina: 1