Toon posts:

[php] nieuws beheren

Pagina: 1
Acties:
  • 35 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik heb voor mijn website een nieuws systeem waar ik gewoon nieuws kan posten op de website. Ik maak alleen best veel gebruik van tabellen. Op dit moment als ik een tabel in wil voegen moet ik een complete table via ubb codes toe voegen. Dit is dus ontzettend veel werk als je hele hoop tabellen in een artikel toe wil voegen.

Ik vroeg me dus af of hier iets anders voor is? Een vriend van mij heeft een site en bij dat control panel zit zeg maar een soort editor. Alleen deze kan in principe net zoals in dreamweaver ook design laten zien en op die manier kun je dus best makkelijk tabellen toevoegen en invullen. Ik vroeg me dus af of dit mogelijk is.

En als zoiets niet mogelijk is heeft iemand een ander idee om zoiets een beetje snel toe te kunnen voegen?

Met vriendelijk groet,

Stef

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 21-04 09:31
Ja, maar dat is erg ingewikkeld Javascript werk als je het een beetje leuk wilt doen. Zoek maar eens naar richtext editors. Daar vind je veel info over.

• MueR
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 02:42

MueR

Admin Devschuur® & Discord

is niet lief

Tja, ik zou eens kijken naar content management systemen zoals Mambo, Joomla of phpNuke. Deze maken gebruik van WYSIWYG editors. Er zijn ook vast editors te downloaden, maar dat zou je zelf gewoon moeten zoeken, want scriptrequests mogen niet. Ik zou eens kijken naar de editors die worden gebruikt in bijv. Joomla.

Anyone who gets in between me and my morning coffee should be insecure.

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Waarom kijk je niet in de bron van dat script van die vriend van je? Als dat geen copyrighted code is, dan kun je dat toch gebruiken?

Verder is dit een clientside probleem dat niets met Programming & Webscripting te maken heeft (zie ook HTML, CSS, JavaScript, Flash en Director? Kijk eerst hier!). Echter, in Webdesign & Graphics, waar dit dan weer wel thuishoort, zullen ze net als hier in Programming & Webscripting ook niet echt blij worden van je scriptrequest. Sites als HotScripts bieden meer dan genoeg van deze scripts aan, en zo zijn er ook een aantal andere, al dan niet commerciële, richtext editors te downloaden die je op je site kan installeren.

Hoe dan ook, dit topic gaat dicht omdat we hier niet zo van scriptrequests houden, we schrijven hier onze eigen code. ;) Mocht je het wel zelf willen programmeren, dan verwachten we iets meer inzet van je topicstart, zie ook P&W FAQ - De "quickstart".

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.