Hey mensen!
Ik heb een probleempje met Visual Basic.NET 2003. Om het meteen wat duidelijker te maken het volgende plaatje:

Links heb ik een Listbox met de betreffende functie. Rechts zijn 3 vakken genaamd: Activiteit, Resultaat en Toelichting. Aan de linkerkant zie je de database structuur (Interbase). Nu is het de bedoeling dat wanneer je links een functie aanclickt de uitleg rechts komt te staan. Het lijkt niet moeilijk, maar voor een beginneling zoals mij (bijna) onmogelijk. Met de volgende code kom ik al een heel eind, alleen ben ik wat vergeten. Nu maakt het niet uit wat je links selecteerd, rechts komt altijd hetzelfde. Is het zo dat ik dit op moet lossen in de qeury of met behulp van Listbox.SelectedItem?
Bedankt alvast voor de moeite
Ik heb een probleempje met Visual Basic.NET 2003. Om het meteen wat duidelijker te maken het volgende plaatje:

Links heb ik een Listbox met de betreffende functie. Rechts zijn 3 vakken genaamd: Activiteit, Resultaat en Toelichting. Aan de linkerkant zie je de database structuur (Interbase). Nu is het de bedoeling dat wanneer je links een functie aanclickt de uitleg rechts komt te staan. Het lijkt niet moeilijk, maar voor een beginneling zoals mij (bijna) onmogelijk. Met de volgende code kom ik al een heel eind, alleen ben ik wat vergeten. Nu maakt het niet uit wat je links selecteerd, rechts komt altijd hetzelfde. Is het zo dat ik dit op moet lossen in de qeury of met behulp van Listbox.SelectedItem?
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
| Private Sub Listbox_SelectedIndexChanged_2(ByVal sender As System.Object, ByVal e As System.EventArgs) Handles ListBox.SelectedIndexChanged
Dim functiekeuze, cmd As String
Dim recordcount As Integer
Dim table5 As New DataTable
functiekeuze = Listbox.SelectedItem
Try
OleDbConnection1.Open()
'Beginen van opvragen informatie uit de database
cmd = "SELECT * FROM TAKENCLUSTER"
OleDbDataAdapter1.SelectCommand.CommandText = cmd
recordcount = OleDbDataAdapter1.Fill(table5)
If recordCount <> 0 Then
tbActiviteit.Text = CStr(table5.Rows(0)(3))
tbResultaat.Text = CStr(table5.Rows(0)(4))
tbToelichting.Text = CStr(table5.Rows(0)(5))
End If
Finally
OleDbConnection1.Close()
End Try
End Sub |
Bedankt alvast voor de moeite