vastlopers na uitbreiding geheugen

Pagina: 1
Acties:

• alberthagen
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 23-11-2024
ik ben al een tijd bezig met mijn pc, en ik krijg hem maar niet stabiel

ik heb een amd xp 3000+, 3x 512mb kingston ddr sd ram cas 3 die alleen maar willen draaien op 333mhz op de eigenlijk 400 die ze aankunne ( dit omdat me mb maar 2x pc3200 ondersteund ) 2x 160gb serial ata maxtor, asus a7v600 mb, radeon 9800 pro ( club3d ), en 300 watt voeding, .. alles liep goed op een vastloper na 1x in de week.. dan had ik het bekende blauwe error scherm en dan vloog ie uit.. alleen sinds ik in plaats van 1 512mb kaartje 3 van kingston heb.. loopt me pc vast na +- 10 minuten gamen.. soms krijg ik een error van nvidia dat ie me kaart heeft gereset omdat ie niet meer reargeerde.. en soms gewoon het blauwe windows error scherm en dan start ie opnieuw op, de meeste van de keren zijn me instelling van me beeldscherm kwijt.. ( de resolutie helemaal terug zoals ie zonder drivers is ) ik word er echt helemaal gek van, en als ik gewoon met 1 kaartje van 512 mb draai heb ik nergens last van... wie oh wie kan me hiermee helpen?

de vastlopers gaan 9 van de 10 x samen met een fout raport, en dan geeft ie een paar temp bestanden in mijn documenten aan waar het dan zou mislopen

ik heb van alles gecheckt, en heb wat gelezen over de 4 in 1 driver van me moederbord.. dat dat het zou kunnen zijn.. maar kan ik die probleem loos verwijderen?

[ Voor 7% gewijzigd door alberthagen op 19-12-2005 22:24 ]

• TERW_DAN
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

TERW_DAN

Met een hamer past alles.

Heb je al eens een memtest gedraaid op de individuele dimms? Het zou goed kunnen dat of de dimm dood is, of simpelweg niet lekker werkt met 3 op een bord.

• alberthagen
ja dat moet ik indd ook nog proberen, maarja je gaat er togh vanuit dat al de 3 slotjes bruikbaar zijn ik heb ze hiervoor niet gebruikt die 2 die ik nu wel gebruik. hij pakt wel 1,5 gb als ik het check bij iegenschappen van mijn computer.. of geeft dat per defintie niet aan of de dimm wel of niet werkt?

verder nog iemand ervaring met heb probleem van die 4 in 1 drivers? in een ander topic las ik dat het schrijven van de cpu en videokaart naar het geheugen daarmee problemen kon opleveren...

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
alberthagen schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:23:
dit omdat me mb maar 2x pc3200 ondersteund
Hoe word dit geformuleerd? Waarschijnlijk NIET zo:
- Het moederbord kan maar 2 x pc3200 aan. Als u pc2700 of lager gebruikt kan hij 3 (of 4?) modules aan.
- Met 1 module werkt hij goed.

Oftewel: stop er 1 of 2 in en je hebt nergens last van.

Je kunt nog ff een mem-test runnen, dat zou ik eerst ff doen met 2 modules, werkt het stabiel, dan kun je er 3 proberen.
Zijn verder al je driver up-to-date?

• alberthagen
er staat in het engels, only compatible with 2 pc3200, maar mij werd verteld dat je pc hem dan automatisch terug zet, dat was dus niet het geval, en toen ik ze er alle 3 in had wou die niet starten, zette ik hem in de bios terug naar 333mhz dan draaide die wel, maar dus met die problemen die ik hierboven heb geschreven.. ik moet indd memtest denk ik maar gaan draaien maar kheb geen floppy drive tot mn beschikking...:(

ik heb wat verder gesearched, en ik heb een bios updat gevonden die: improved stabilite for kingston ddr400 memory ( letterlijk geciteerd ) -> zou dit een oplossing kunnen zijn??

ik heb geprobeerd de bios te laden via het programmatje dat bij de cd van het moederbord zit ( asusupdate ) en het flashen gaat goed, totdat ie de rom gaat virifye.. dan geeft hij de error fail to virify eeprom with new bios image. please press flash to try again, or press exit to cancel.... wat houd dat precies in?? ( sorry voor al die noob vragen (A) ) ik heb gesearched maar deze error werd nog niet eerder beschreven volgens mij

• alberthagen
ok die melding betekende vast niks goed, want ik kan niks meer met mn pc, als ik herstart doet ie niks meer.. als ik het moederbord reset kom ik in de bios, maar als ik dan alles goed in stel doet ie niks.. na instellen van de bios en restarte blijft het scherm zwart, en piept ie om de 2 seconden ( zo'n ieritant piepje als je een knop te lang indrukt ) kan ik mijn oude bios instelling nog laden via dit bios menu?? het enigste waar ik nu dus nog in kan komen is in de bios instellingen:(

iemand die mij hier uit kan helpen?? er staan namelijk documenten op mijn computer die ik echt nodig heb ( s-ata schijven, en in mijn vrienden groep gebruikt verder niemand dat nog:( )

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 27-05 22:14

Barrycade

Through the...

Zoek eens op in je manual wat die foutmelding is. Dus wat die piepjes betekenen.

• alberthagen
na hem 100 x opnieuw opgestart te hebben en het mb paar keer te resetten kon ik opeens in mn bios komen, ik heb via alt f2 ( ezflash ) de bios opnieuw kunnen flashe, en nu is alles wel goed... dus probleem opgelost.. alleen het spel waar ik uiteindelijk het geheugen voor gekocht heb ( battlefield ) loopt nog steeds niet lekker! hij blijft haperen:( ik heb al heel veel bios instellingen geprobeerd maar niks blijkt te helpen.. iemand nog een id waar het aan kan liggen ( de bios updat voor improved stability helpt dus niet voor dit probleem )

• WingsOfFury
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 16-10-2018
1,5 gig moet genoeg zijn. Lag is ook haperen he, maar komt door je internet verbinding ;) Of is je ping wel goed?

Verwijderd

hier stond iets wat er niet moest staan... :)

[ Voor 95% gewijzigd door Verwijderd op 22-12-2005 18:49 ]

• alberthagen
iedereen thanx voor de replies, ik heb een dsl verbinden van 380 down en 70 up, en heb een ping van 35 dus dat zou goed moeten zijn, vandaar dat ik er niks achter heb gezocht, ik ben nu bij een vriend thuis met breedband van @home en nu heb ik nergens last van, de bios updat is ook gelukt en hij loopt ook niet meer vast, het moet wel aan mn draadloos hebben gelegen dan denk ik

groeten albert hagen
Pagina: 1