Nforce 4 IDE drivers geven BSOD

Pagina: 1
Acties:

• Damian
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01-03 20:32

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Luitjes,

ik heb een raar probleem op het moment, eerste even de specs:

Asus A8N SLI Deluxe met nieuwste bios (1015 d8 ik)
AMD Athlon 64 3200+
2 x 512mb TwinMos
2 x XFX Geforce 6600GT in SLI
2 x 160GB en 1 x 250GB
Creative Audigy 2

Probleem is dat ik nu heb dat de IDE drivers die er voor de Parallel ATA controllers zijn, een BSOD geven met een MACHINE CHECK EXEPTION.

Installeer ik de niewueste drivers, dan werkt het niet, dan wil hij zelfs windows niet eens maar laden, poef BSOD, reboot, en dat blijft ie doen. Installeer ik een wat oudere, komt ie wel in windows, maar geeft ie de BSOD na een tijdje.

Probleem is alleen, als ik de IDE drivers van nvidia verwijder, dus weer de gewone windows drivers, dan wil hij de harddisks niet in UDMA mode gebruiken, alleen in PIO.

Dus ik heb met sofware IDE drivers van nvidia BSOD's, en met de drivers van Windows zelf trage HD's

Iemand dit vaker gehoord ???

Ieri ero quiete, perché oggi sarò la tempesta

• Flapp
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 02-01 20:16
geen IDE drivers installeren op een A8N-SLI
dat staat overal....ook niet de network control suite of de firewall...

[ Voor 29% gewijzigd door Flapp op 19-12-2005 22:33 ]

"Stilte, een gat in het geluid...."

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01-03 17:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Welk merk schijven heb je? Zijn het toevallig Maxtor Diamondmax 10 schijven, lees dan de faq even door en controleer de firmware van de schijven. Zoals ook hierboven is gezegd, schijnen de storage drivers van Nvidea wel eens problemen te geven.

Linkje naar de FAQ : OM FAQ / Beleid

Kijk onder het kopje Compatibiliteit.

[ Voor 20% gewijzigd door _Dune_ op 19-12-2005 22:46 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Flapietoetoe schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:33:
geen IDE drivers installeren op een A8N-SLI
dat staat overal....ook niet de network control suite of de firewall...
Mja ok, dat wil ik nu dus wel, maar dan gaan de schijven dus alleen op PIO, en niet op UDMA.
_Dune_ schreef op maandag 19 december 2005 @ 22:43:
Welk merk schijven heb je? Zijn het toevallig Maxtor Diamondmax 10 schijven, lees dan de faq even door en controleer de firmware van de schijven. Zoals ook hierboven is gezegd, schijnen de storage drivers van Nvidea wel eens problemen te geven.

Linkje naar de FAQ : OM FAQ / Beleid

Kijk onder het kopje Compatibiliteit.
Schijven zijn Western Digital schijven....

Verwijderd

Ook al massas miserie meegehad, niemand heeft gelijk een oplossing.

http://forums.nvidia.com/index.php?showtopic=8171&st=0

• PROnline
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 01-03 12:35
bios 1015 geeft bij mij ook vastlopers. draai nu weer bios 1014 zonder enig probleem. Maar inderdaad de Nvidia IDE drivers bij voorkeur niet gebruiken.

• Bor
  • Registratie: Februari 2001
  • Nu online

Bor

Coördinator Frontpage Admins / FP Powermod

01000010 01101111 01110010

Ik verwacht eigenlijk niet dat de problemen met de diamondmax drives ism Nforce nog opgelost gaan worden. Dit probleem is nu al zo lang bekend zonder dat er ook maar echt een oplossing aangedragen is of een echt statement door nvidia.

Over Bor | Vraag & Aanbod feedback | Frontpagemoderatie Forum

• The__Virus
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 07:20
Het probleem is gewoon volledig opgelost hoor, die schijven doen het prima. Je moet alleen de IDE-drivers niet installeren, maar dat geldt voor meerdere hardeschijven. Die van mij (Hitachi T7K250) werkte er wel mee, maar de pc gaf alsnog problemen. Hij crashte namelijk bij het invoeren van CD's en starforce was niet meer te omzeilen. Zonder doet de pc het ook gewoon prima.

• Bor
  • Nu online

Bor

The__Virus schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:05:
Het probleem is gewoon volledig opgelost hoor, die schijven doen het prima. Je moet alleen de IDE-drivers niet installeren, maar dat geldt voor meerdere hardeschijven. Die van mij (Hitachi T7K250) werkte er wel mee, maar de pc gaf alsnog problemen. Hij crashte namelijk bij het invoeren van CD's en starforce was niet meer te omzeilen. Zonder doet de pc het ook gewoon prima.
"Niet de drivers installeren" vind ik persoonlijk absoluut geen oplossing maar een work around. Die drivers zijn er natuurlijk niet voor niets. Hetzelfde als roepen "niet de fw driver installeren". Maw je gaat gewoon features expres niet gebruiken omdat deze onstabiel zijn / problemen geven.

• The__Virus
Hey als dat een probleem is, raad ik dat mensen aan. Het is natuurlijk een workaround en het is belachelijk dat zulke drivers gewoon voor 'goed' gehouden worden, maar je kan niet anders. En wat bedoel je met fw-driver :?

• Bor
  • Nu online

Bor

The__Virus schreef op dinsdag 20 december 2005 @ 16:18:
Hey als dat een probleem is, raad ik dat mensen aan. Het is natuurlijk een workaround en het is belachelijk dat zulke drivers gewoon voor 'goed' gehouden worden, maar je kan niet anders. En wat bedoel je met fw-driver :?
Ik doelde op de network suite en de firewall zoals ook al eerder in dit topic werd aangegeven. Jij stelde echter dat het probleem al lang was opgelost, iets wat geheel niet waar is blijkt. Dat is wat ik wilde aangeven. Ik vind het niet oplossen van deze problemen dan ook een slecht voorbeeld van de service van nvidia. Waarom accepteren mensen producten die niet werken volgens specs?

• The__Virus
Tja je hebt het te accepteren, want het gaat meestal niet. Verder weet ik niet of bij mij de firewall en netwerksuite werken of niet, deze heb ik nooit geprobeerd, omdat ik daar de behoefte niet aan had. Maar nogmaals: die drivers werken voor mij prima, alleen niet in alle gevallen. Het valt me op dat de NForce4 nogal last heeft van compatibiliteitsproblemen (X-Fi, drivers, Maxtor DM10 en nog wel meer dingen), maar dat neemt niet weg dat het verder een prima bordje is. Ik kan deze tekortkomingen eenvoudig accepteren (die van de X-Fi wat minder, maar hoop dat die van mij, die vandaag binnenkomt, de nieuwe firmware heeft) en ik heb natuurlijk ook geen keus. Maar als jij het niet kan accepteren, moet je een ander bord kopen :). Elk bord heeft zo zijn tekortkomingen, geen enkel bord is perfect (ben er iig nog geen 1 tegengekomen).

[ Voor 7% gewijzigd door The__Virus op 20-12-2005 16:26 ]

• Bor
  • Nu online

Bor

Dat geen enkel bord perfect is is natuurlijk logisch. Echter worden de Nforce bordjes door dermate veel problemen geteisterd, zoals ide drivers, netwerk suite, firewall, slechte compatibiliteit etc dat ik het eigenlijk erg raar vind dat nvidia hier niet iets aan doet. Ze zetten min of meer een slecht product op de martk dat niet compleet volgens specs werkt en waar je normale features niet kunt gebruiken omdat het totaal anders onstabiel is. Als ze nou duidelijk aangeven dat ze druk met het oplossen van de problemen bezig zijn was het nog wat anders misschien. Maar goed, dat is een compleet andere discussie waar TS op dit moment niet mee geholpen is imho.Laten we dus maar weer terug ontopic gaan.

• Damian

Damian

Insane Obtrusion

Topicstarter
Hmm,

nu word ik helemaal gek.

Windows opnieuw geinstalleerd, geen problemen, want ik gebruik nu gewoon de ingebakken IDE drivers van windows. Na een weekje goed te zijn gegaan, ineens een reboot, vanuit het niets, hierna onbrak er een deel van windows, waardoor deze niet meer wilde laden.

Via repair functie windows wel weer aan de praat gekregen, niets aan het handje.

halve week later. Ik ga ff doesjen, pc staat aan, kom terug, pc op screensaver, wiggle de muis wat, scherm springt aan, weer uit, weer aan, weer uit, weer aan, weer uit.. enz.. Ik kan de muis nog net netjes mikken op opnieuw opstarten. Bij het terug komen in windows, alles ineens dik traag, en ik voelde hem al aankomen, ik naar apparaat beheer, ja hoor, F*cking IDE drives weer naar PIO, terwijl deze toch echt netjes als UDMA werder herkend, voor het hele gezeur....

Waar kan ik nu een probleem hebben, is me moederbordje beetje gaar aan het worden, installeer ik iets verkeerd? Ik installeer dus in ieder geval niet meer die rare nvidia sw IDE drivers, die geven met dus alleen maar BSOD's.

HD's zijn getest met de betreffende tooltjes van de fabrikanten op problemen, memtest geeft geen problemen, dus ik weet het eigenlijk nie meer :(

hellupie!

Pagina: 1